En wanneer komt er een tweede?

Discussion in 'Zwanger worden' started by geertje29, Sep 3, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. geertje29

geertje29 Lid

Aug 25, 2008
    85
    0
    0
    :evil: :evil: Ik word er werkelijk gek van....echt heel veel mensen om me heen komen steeds met de vraag wanneer er nou een tweede komt, toen me meisje net 2 was begonnen ze er ook over, toen kon ik makkelijk zeggen, nou misschien komt er wel nooit een tweede, in die tijd waren er ook nog geen plannen.

Maar goed nu zijn de plannen er wel en zeggen we bewust niets tegen anderen totdat we echt zwanger zijn, maar helaas wilt het nog niet echt lukken, maar waar het over gaat, de vraag komt steeds weer.....me dochter word in april 4......tja wanneer komt er nou een tweede? Tja en wat moet je dan zeggen?

2. mamavan1

mamavan1 Actief lid

Jul 16, 2008
    455
    0
    0
    sint-truiden
    hallo geertje29,deze vraag krijg ik ook dikwijls ,ons zoontje word ok in april 4 jaar :) dan mag het nu stillekes aan toch komen :)

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Na 3 jaar hebben wij eindelijk het geluk dat na 7x IVF ICSI onze zoon is geboren.
    Iedereen in onze omgeving weet dat ook, we hebben daar nooit een geheim van gemaakt.

Toen Ruben zo'n 6 maanden was begon dat gelazer! Om de haverklap de vraag: en? gaan jullie nu gauw voor een tweede?

Ik vind het zo'n onfatsoenlijke, onbehoorlijke en belachelijke vraag!

Toen zei ik steeds...euh...nou...het kost nogal wat moeite he...ik mag me pas na een jaar weer melden op de polli....we genieten nu nog vol van hem ..

Maar nu ben ik op het punt dat ik zeg: wat is dat nou voor een vraag! Meestal is dan meer niet nodig ;)

*hormonen* denken zij dan w.s.....
    Nou, ze kunnen me wat!

4. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    nou idd die vraag die heb ik ook al vaak gehoort begon bij ons toen madam een jaar was. wij waren er toen nog niet aan toe en dat zeiden we ook steeds want mijn man moest nog naar afghanistan en ik was niet van plan om hoogzwanger te zijn in me uppie en ook niet met een kleintje en een baby te zitten als hij daar zat. maar nu si hij dus trug. we zouden al eerder beginnen maar toen werd mijn schoonzussie zwanger (die is erg van de competitie )en zijn wij dus gestopt ze is nu op de helft en wij begiinnen nu ook weer. iedereen blijft nu ook vragne en ze krijgen nu dus steeds te horen dat het door hun komt hahaha.
    maar bij iedereen die ik opbel en ze iets wil zeggen is het meteen ooh wat luek je bent zwanger hihi en ik dan uuuh nee we zijn ermee gestopt. is ook wel lastig maar ik wil ook niet dat mensen weten dat we bezig zijn want dan krijg je ook steeds te horen van en is het al gelukt en als het dan niet lukt ben je zelf volgens mij redelijk gefrustreerd.

5. Lintje

Lintje VIP lid

Oct 9, 2006
    6,218
    1,423
    113
    Nederland
    Ja erg lastig. Gewoon zeggen dat ie niet komt. Vragen ze het nooit weer.

Hier ook vaak die vraag, al toen Lutein 4 maanden oud was. Die mensen zetten er op één of andere manier ook druk achter, pfff.. wat denken ze dan? Dat ik het zelf niet graag zou willen? Nu ben ik dan weer zwanger en ik heb me voorgenomen om het nu niet bij 6 weken te gaan vertellen, maar pas heeeeeeeeeeeeeeeel erg laat (totdat mijn buik toch wel een vermoeden gaat geven).

6. Lilith

Lilith Fanatiek lid

Feb 6, 2006
    1,848
    0
    36
    Aan ons wordt het ook regelmatig gevraagd en daar kan ik niet zo mee zitten (ik zeg toch niks ;)).

Wat ik wel heel irritant vind is dat mensen vaak naar mijn buik kijken, ik heb altijd al een buikje, dus je ziet mensen denken: 'is dat nou vet of een baby'. :(

7. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    hihi dat ken ik, heb zelfs al 2 keer gehad in de winkel dat me vroegen of er een tweede op komst was nou en bedankt he. had een shritje aan waarbij de buik toch iets geaccentueerd word strak onder de borst nou zeg ik steeds ik doe hem niet meer aan maar toch doe ik het steeds en dan zie je de mensen kijken.

8. asilah

asilah Actief lid

Mar 23, 2008
    160
    0
    0
    waarom zou je je er druk om maken of zelfs boos worden?
    als mensen dit mij vroegen (zoontje is nu 6) dan zei ik gewoon dat we het nog niet weten, klaar!

daar ga ik me dus absoluut niet druk over maken of mee zitten, t is maar een vraag

9. Marian

Marian Fanatiek lid

Feb 27, 2006
    3,648
    0
    0
    Op dit moment lekker thuisblijfmama
    Kampen
    Ik vind dat ook altijd erg onfatsoenlijk!

Net als dat mensen massaal tegen ons zeggen; Nou, dan zijn jullie mooi in één keer klaar! Hoef je maar één keer zwanger te zijn en zit je maar één keer in de luiers.... Wie bepaald dat? :( Ik weet dan ook nooit zo goed hoe ik er op moet reageren, ik wil dan niet zeggen van dat weet ik zo net nog niet, want het gaat anderen ook nog niets aan dat we er wel mee bezig zijn. Nou ja, ik negeer het dan maar een beetje.... :rolleyes:

10. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ja, dat hebben wij ook wel gehoord ja.
    Door de IVF zeiden sommige mensen: het zou mooi zijn als het er meteen 2 zijn..hoef je niet nog een keer :(

*ik zwijg maar even over wat ik dan denk*

11. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

Mar 7, 2006
    1,383
    0
    0
    Limburg
    Ik baal er ook altijd van als mensen dit vragen. Bij ons zijn ze al aan het vragen vanaf dat mijn zoontje 6 maanden is. Alleen omdat ik toen ik zwanger was, heb gezegd wel snel een tweede zou willen. Helaas zijn we nu al 18 ronden verder en nog steeds krijgen we de vragen wanneer er een tweede komt.
    Ik zeg altijd maar dat een kind nog steeds druk genoeg is en dat er ooit wel een 2e komt.

12. angela80

angela80 Fanatiek lid

Jan 8, 2006
    1,488
    0
    0
    dat vragen ze ook al maanden aan ons.
    op zich vind ik het niet vervelend ofzo, maar mensen denken dat kinderen krijgen altijd vanzelfsprekend is.en daar baal ik soms wel van.
    ik zeg dan altijd dat het ook nog moet lukken om een 2e kindje te krijgen en dat we eerst nog even alleen van ons zoontje willen genieten

13. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Ik confronteer mensen tegenwoordig met het feit dat het bij ons niet wil lukken. Dan binden ze meteen in.

Pim

14. Loeki2

Loeki2 VIP lid

Jun 3, 2006
    16,265
    1
    0
    Ik heb eerst glashard geroepen dat ik geen 2e wilde, ook in de hoop dat ik dat zelf zou gaan geloven. NU zeg ik gewoon dat ik bij een psycholoog loop om het trauma van de eerste te verwerken en dan zijn ze heel snel stil.

15. Carla1980

Carla1980 VIP lid

Jul 16, 2006
    5,833
    1
    0
    Lerares basisonderwijs
    Noord-Brabant
    Ik word ook gek van die vraag, ze begonnen er al mee toen Kyra een maand of 8 was. M'n man heeft steeds geroepen maar 1 kindje te willen. Ik zelf wilde er altijd graag 2 als het ons gegund zou zijn.

We zien wel wat er van komt.

16. Janneke1975

Janneke1975 Actief lid

Aug 28, 2008
    103
    0
    0
    Allemaal heel herkenbaar. Het 1e jaar van mijn zoontje (nu 2 jaar en 9 maanden) heb ik niet goed in mijn vel gezeten - postnataal depressietje. Daarom het 2e jaar eerst eens van hem genoten en ontdekt dat je ook wel van je kind kunt genieten. Dat was toen iets wat ik tegen mensen zei, als ze vroegen of er een 2e kwam.
    Maar nu we al een tijdje bezig zijn, en iemand vraagt ernaar, wil ik het nog niet vertellen, maar krijg ik wel zo'n enorm ongemakkelijk gevoel (en een rood hoofd :oops: .) Nu we hebben besloten om naar de HA te gaan als het de volgende ronde niet raak is, zullen we mensen die ernaar vragen gewoon (...nou ja, gewoon....) zeggen dat het niet wil lukken. Ik ben benieuwd hoe rood :oops: hun hoofd dan zal worden !

Share This Page