De vraag hier ook wel eens gehad bij de tweede. Ik kan me er niet zo heel druk om maken, al is het niet echt netjes om te vragen. Wij worden makkelijk zwanger, maar ik kan me voorstellen dat het een rotvraag is als dat niet het geval is. Nu, bij de derde, kreeg ik juist weer de vraag of het wel gepland was... Ach ja...
Wat verschikkelijk voor je meis. Dat antwoord was misschien hard maar wel de waarheid. Digitale knuf voor jou!
Pff, ik had die foto voor de gein op fb gezet en kreeg gister allemaal apjes met is het een hint.... Euh... Nope! Ik dacht zo van het gezeik af te zijn. Ik zeg ook regelmatig dat het waarschijnlijk bij één blijf. Mocht dit niet zo zijn dan merken ze het vanzelf wel. Toen ik zwanger was van onze zoon, woonde wij net in dit huis en was de buurvrouw oprecht boos omdat ik niet had verteld dat ik zwanger was.. Ik had t beste mens nog nooit gezien! Volgende keer bel ik aan als mn vriend en ik geklust hebben; zal wel eens zwanger kunnen zijn buuf Hihi.
Hier voornamelijk de vraag of we überhaupt wel een tweede wilde. De mensen dat het bij ons niet zo eenvoudig zou zijn, ik heb drie operaties ondergaan na de bevalling van onze eerste. De laatste en zwaarste operatie was in november 2011. In maart 2012 was ik al zwanger! Wel gepland, maar vanwege het 'gerommel' van binnen in mijn vagina en baarmoeder hadden we het niet verwacht in de eerste ronde zwanger te zijn. Hier werd de zwangerschap door de omgeving ook afgedaan als 'ongelukje' terwijl het dat absoluut niet was! Nu is ons meisje 11 weekjes oud, en de vragen komen al los... Nu ben je toch wel klaar of komt er nog een derde??
Ik vind dat soort vragen nogal ongepast. Dat zijn geen zaken die een ander aan gaan. Weet jij veel wat de reden is waarom men geen tweede heeft? Misschien wil men heel graag maar lukt het niet, misschien is het risico te groot om nog eens zwanger te worden, misschien vind men één kind genoeg? Aan goede vriendinnen zou ik het durven vragen, maar verder ook niet. Denk dat ik zo'n vraag van een onbekende of kennis ook echt niet zou kunnen waarderen. En dat zou ik dan ook zeggen. Ik ben nu zwanger van ons eerste en enige kind. Mijn gezondheid laat het gewoon niet toe en het feit dat ik nu überhaupt zwanger ben is eigenlijk een wonder. Van de artsen mocht het namelijk lange tijd niet...
Gelukkig niet. En als ze het vragen zeg ik 'die komt niet'. Natuurlijk krijgen mensen juist argwaan als je zo'n foto plaatst. En kennelijk hebben ze gelijk, want je bent er ook mee bezig.. Tja, veel mensen vinden gewoon dat 1 kind niet genoeg is, zielig etcetc. Helaas
Ik vond het ook zwaar irritant, vooral na mijn miskraam. Als het ons gegeven is zou ik graag nog een derde willen, als mensen dat horen denken ze dat het alleen is omdat ik graag een zoon zou willen. Vindt dat een erg asociale opmerking, net of ik niet blij hoor te zijn met twee meiden....
Dank je! Ik laat jullie het wel na haar verjaardag weten of er mensen waren die de vraag gepopt hebben!
Dit weekend ben ik dood gegooit met de vraag wanneer nummer twee komt. Dus vandaar dat ik als grap de foto op fb had gezet.. Ik weet heus wel dat ik daar weer reactie mee uit lok. Maar mensen die mij echt goed kennen weten dat het een grapje is .
Het is ook nooit goed he, en als het op kinderen aan komt, mag iedereen er een mening over hebben en deze geven (denken ze dan) Hier een beetje het omgekeerde verhaal; gisteren aan vader en moeder verteld dat ze weer opa en oma worden, reactie 'oh nu al? Was het we, gepland? We hadden het wel verwacht, maar niet nu al...' Dusss.... Wat je ook doet, je doet het nooit zoals iedereen wil. Doen wat je zelf wilt, en verder nergens wat van aan proberen te trekken
Hier de vraag ook al een aantal keer gehad. Ik wil dolgraag een 2e in de toekomst, maar ook hier is de vraag of het medisch gezien nog kan. Vrienden en familie die dichtbij staan vragen het niet omdat ze mijn medisch verleden kennen.
Die vraag krijg ik regelmatig. Mijn vader zei zelfs dat eentje zielig is...*zucht* ... Ik vind het een rare vraag. We weten niet eens of we wel een tweede willen. Hou eens op zeg, laat ons er zelf rustig over nadenken .
Het is mij ook al vaak gevraagd maar ik kan er persoonlijk niet wakker van liggen. Mijn zoontje blijft alleen en iedereen mag zeggen of denken wat ze willen maar voor ons is het goed zo. Ik wijk graag af van de maatschappelijke norm hahaha want ja tenslotte is 2 kinderen normaal. 1 is geen en 3 is weer teveel!! Mijn baas zei ook dat een gezin met 1 kind geen gezin is maar pas toen hij de 2e had gekregen zich echt een gezin voelde. Pfffffff kom op hoor wat een kansloze opmerking en dat heb ik hem ook verteld. Ik kan nu de beste moeder van de wereld zijn voor mijn zoontje en dat is waar het omgaat. Ik gelukkig en hij dus ook!
Pffff hier ook! Zoontje wordt in april 3. Ouders en zus weten dat we er mee bezig zijn, die vragen er ook niet naar. Maar op m'n werk.... Ik wilde laatst wat met m'n leidinggevende bespreken, dus ik vroeg joh heb je even ik wil wammetje bespreken. Het eerste wat ze zei was: ben je zwanger? Euhh nee dus... En net gekke is, ze heeft er zelf heel lang over gedaan om haar kindje te krijgen, en wil er zelf maar 1.... Je zou dus denken dat ze beter zou weten....
Oooh, zo herkenbaar en vermoeiend! Veel te persoonlijk, ik zou dat zelf alleen aan een goede vriendin vragen maar verder.... echt niemand! Kan zo kwetsend zijn, dat mensen dat niet begrijpen!
Tja ik kan er niet zo wakker van liggen als mensen dat vragen. Geef meestal eerlijk antwoord. Ikzelf vraag het bijna nooit aan iemand of het moet zo'n beetje ter sprake komen. Niet iedereen zit op die vraag te wachten blijkt ook maar weer als je dit topic leest
Pff hier ook.. en nog erger.. wanneer nemen jullie een tweede?? Dat vind ik helemaal erg als mensen dat zo vragen..