Ervaringen ActyFry

Discussie in 'De lounge' gestart door mamavanjuul, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Wie heeft er ervaring met de Tefal Actifry?
    Mijn man is morgen jarig en nou denk ik er aan om zo'n ding te gaan halen voor hem....

Maar ik lees wel dat de patatjes slap blijven?

Iemand ervaring?

2. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Niemand? Uhm....;)

3. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Frietjes vind ik niet zo eruit, kroketten blijven licht van kleur maar smaken wel. Maar met gehakt etc echt een super ding!

4. vlavlip83

vlavlip83 Bekend lid

31 jul 2010
    795
    13
    18
    Gouda
    Doe er vaak aardappelblokjes/partjes dingetjes in, erg lekker!
    Ook patatjes komen er best uit.
    Kroketten kunnen niet, die ontploffen..

5. Yummy

Yummy Fanatiek lid

7 jan 2011
    4.571
    8
    38
    Brabant
    Mijn schoonvader gebruikt de verse patat van de Hanos geloof ik en die zijn heerlijk uit de Actyfry!

6. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Wij zijn al aan onze 2e bezig (de eerste te vaak te zwaar beladen denk ik, hij draaide niet meer) vind het een geslaagd ding, maar het is geen friteuse al kun je er wel frietjes in maken. Door de draaiarm gaan zachte gepaneerde dingen als kroketten en van die nasi/bami dingen niet, die worden vermorzeld. Steviger spul zoals (halve) frikadellen en kipnuggetes, samosa's etc gaan wel, aardappelkroketjes schijnt ook wel te gaan als je hem niet te vol gooit. Friet maak ik eigenlijk altijd zelf: aardappels schillen en in stukken, afspoelen, droogdeppen en met 1 lepel olie 40 min in het apparaat. Het smaakt wel iets anders dan friruutfriet, maar zeker niet minder lekker.

En je kunt er zoveel meer in maken dan alleen snacks, allerlei complete 1 pans gerechten en ik heb er zelfs met een aardappel en een kaasschaaf als experiment chips in gemaakt, ging ook best.

Het gaat wel stukken minder snel dan frituren dus ff wat frietjes bijbakken doe je niet zo snel, maar je hebt er verder ook geen omkijken naar: timer aan en laat maar gaan.

7. Linda1984

Linda1984 Niet meer actief

Wij hebben hem ook, ben er blij mee, maar het vervangt geen frituurpan. Dus morgen krijg ik een neiuwe frituurpan binnen; die begon ik na 2 jaar toch wel te missen.

Vooral krieltjes vind ik lekker uit de actifry.

8. linda81

linda81 Fanatiek lid

7 mei 2007
    1.407
    0
    36
    stay at home mom
    Hoogkarspel
    Draaiarm eruit halen!!
    Verder daan kipcorns kipschnitzels patat pieprtjs kroketten afbakbroodjes er hier allemaal in,erg blij mee!!

9. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dus het kan wel...

Veel tegenstrijdige verhalen hoor!

Maar dus eigenlijk geen goede vervanger van de frituurpan?
    Jammer...

10. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Heb al ruim een jaar een actifry en kan niet meer zonder.
    Patat is verschillend per merk. Toevallig zondag lidl patat gebruikt en die was echt goed.

11. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    hier ook een actifry en zeer tevreden mee.. minifrietjes vind ik het lekkerste eruit.. oa van markant.. die zijn wel lekker knapperig :D
    vanavond gaan de krieltjes er weer in..
    Kroketten blijven idd wat bleekjes maar wel lekker. Die van mora gaan nog het beste

Deel Deze Pagina