En? Wanneer willen jullie kinderen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Enise, 15 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Twins

Twins Actief lid

18 mrt 2007
    472
    1
    0
    België
    Als ze mij vragen "en denken jullie nog niet aan kindjes" zeg ik meestal "ja, denken wel..."
    en dan zie je hun twijfelen wat ik nu bedoel... of we gewoon denken of echt wel ervoor aan het gaan zijn... maar verder wordt er meestal niet gevraagd ;)

2. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Vervelend zeg, snap ook niet dat je iegen moeder zoiets vraagt, zou zelf nooit aan mesne dit vragen, misschien kunnen ze geen kinderen krijgen, of willen ze geen kinderen.
    het is niet altijd zo vanzelfsprekend.
    Als er weer iemand vraagd, zou ik een vraag terug stellen;
    goh hoezo? waarom moet het?

3. Niet meer actief

Ik vind het zowiezo erg brutaal om rechtstreeks aan iemand te vragen 'en willen jullie al kinderen' en hiermee bedoel ik mensen die je eigenlijk niet zo goed kent.

4. yessyca

yessyca Actief lid

4 jan 2007
    131
    0
    0
    Ik kan me best boos maken soms hoor, mijn schoonfam komt met de meest achterlijke zaken aan die naar mijn mening hun niets aan gaan! Goh Yessyca, zou jij je eileiders niet een keer door laten spuiten? OF goh zou jij niet eens stoppen met koffie drinken! :evil:

En het ergste van alles vind ik: Ach Yess het ligt vast bij jou dan het zo lang duurt :cry: :confused:
    En dan gaan we ziekenhuis in en ziekenhuis uit en dan word er niet eens gevraagd: Goh hoe voelen jullie je eronder?

Wat dat betreft heb ik geluk met mijn familie: We hebben verteld dat ik gestopt ben met de pil gelijk, en mijn ouders en zusje: Leuk, we horen het wel als het dan zover is he! En als we onderzoeken hebben gehad bel ik mijn ouders op en krijg dan als antwoord: Niet jezelf gek maken, alles kan nog komen!

Dus ja, is een beetje twee kanten op bij mij. De standaart vraag: goh is het nou al een keer raak ben ik aangewend! En dan heb je natuurlijk de mannen: Je mag wel een keer bij mij langs komen hoor! :confused: Uhm, nee liever niet, wil niet van die LIEVE kinderen zoals de jouwe 8)

5. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Jeetje Yessyca..lekkere schoonfamilie heb je.. maar idd luister maar naar je moeder..laat je niet gek maken..Sommige mensen hebben nou eenmaal een bord voor hun kop..

Zie dat je een goede vruchtbare dag hebt vandaag..spannend !

Liefs kaatje

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Meisje, wat een lompe schoonfamilie is dat! Van dat soort opmerkingen word ik echt verdrietig! :(
    Ik vind het echt onbeschijfelijk gevoelloos dat mensen zoiets zeggen...
    Ik hoop dat het snel raak is bij jou!

Mijn eigen moeder had ik het wel verteld dat we het gingen proberen toen ik zwanger wilde worden van Sterre. Ze vroeg nooit, geen enkele keer, of het lukte en was zelfs nog een beetje verbaasd toen ik (na een jaartje) zwanger was... Dat is zo fijn als mensen hun eigen leven hebben en niet alleen gefocust zijn op hun (schoon)kinderen....

Overigens heb ik nu wel tegen een aantal mensen gezegd: "we gaan het meteen weer proberen" maar ze moeten het niet wagen om steeds te vragen of het al lukt... Ze horen het wel vanzelf.

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Gisteren op familie bezoek geweest er is mij dus weer gevraagd wanneer? Ik begon echt te huilen van verdriet al een jaar lukt het niet zei ik dan... Opeens kreeg mijn zus een telefoontje en wat was het denken jullie....?

Mijn schoonzus is zwanger 3 maanden geleden is ze getrouwd. dus raak in de 3de ronde (natuurlijk ben ik erg blij voor haar maar, erg verdrietig voor mij zelf) :(

8. emily

emily Actief lid

18 apr 2007
    215
    0
    0

9. DaisySanches

DaisySanches VIP lid

20 jan 2007
    12.361
    0
    0
    Amsterdam
    Wat was de reactie van je familie?

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Dan zou ik wel je foto en je woonplaats weghalen, dit is een openbaar forum. Je weet nooit wie van je bekenden hier rondhangt.

11. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ik sta er iedere keer weer verbaasd van hoe lomp mensen kunnen zijn. Stel je voor dat mensen al tijden bezig zijn en het niet lukt. Je kunt met zulke ondoordachte opmerkingen mensen enorm op hun ziel trappen.

Ik vraag er noooit naar bij anderen. Als ze het aan mij kwijt willen zullen ze er zelf wel over beginnen en dan kunnen we het er zeker over hebben. Maar ik ga er zeker niet zelf naar vissen ofzo.

12. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Ik was bij mijn zus, en zij kwam mij vertellen dat ik niet moest huilen dat het nog van de pil kon zijn (ik heb de pil 6 maanden gebruikt, en ben vorig jaar mei gestopt met het slikken) Ze zei dat ik nog bezig kon zijn met ontpillen, en dat ik nog maar 19 ben, en dat er nu met behulp van het ziekenhuis enz nog maar heel weinig stellen zijn die echt geen kinderen kunnen krijgen. enz enz Maar geloof mij maar dat gaat bij mij het ene oor in en het andere er weer uit...

13. Bianca84

Bianca84 Bekend lid

6 dec 2006
    813
    0
    0
    Lerares
    huh? Wat een belachelijke opmerkingen! Balen meid!

14. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Daar ben ik niet zo bang voor, eigenlijk. :oops:
    Lekker onlogisch hè.

Ik ga er vanuit dat mensen hier allemaal begrijpen dat ze hun mond dicht moeten houden over bepaalde dingen. En als dat niet zo is, vind ik dat nogal zielig. Ik weet dat het voorkomt hoor, dat mensen toch hun mond opentrekken, maar op één of andere manier voel ik me er niet door bedreigd. Ik weet dat het een beetje naief is, maar, nou ja...

15. FreeWilly8

FreeWilly8 Fanatiek lid

23 okt 2006
    2.055
    0
    36
    Gediplomeerd SPW4 WB'er, Rugzakbegeleider regulier
    Hardenberg
    Voordat ik hier op het forum zou zetten dat ik zwanger ben, wacht ik wel even totdat de mensen die belangrijk voor ons zijn het weten ;) Voor die tijd zet ik het er echt niet op.

16. yessyca

yessyca Actief lid

4 jan 2007
    131
    0
    0
    Ach ja, ze zullen het wel goed bedoelen, nu ben ik niet iemand die meteen neer is geslagen en weet dat er ook andere opmerkingen worden gemaakt. Alles wat je een ander aandoet krijg je drie keer zo hard terug:

Mijn schoonzus kreeg 3 weken laten te horen dat ze chlamidia heeft! En toen zei ze opeens niets meer over met moeite zwanger raken ;) Ik denk dat ze me nu "opeens snapt"......... Ik gun haar ook een zwangerschap, maar wat een ander bij mij doet wat zeer doet doe ik niet terug, dan ben ik geen haar beter.

Deel Deze Pagina