Nu weet ik waarom je babykamer klaar moet zijn met 7 maanden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Nala, 10 jun 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Wij zijn nog druk aan het verbouwen op zolder, dus we konden nog niet beginnen aan de babykamer. Al wel geverfd en de vloer gelegd, maar nog geen gordijnen en meubels. Vandaag hebben we de meubels opgehaald en zijn aan de slag gegaan...

Van het bedje hebben we 2 linkerzijkanten. Helaas kun je dat niet gewoon omkeren, dus m'n vriend gebeld naar de winkel. Duurt 2 weken en dan kunnen we een nieuwe zijkant ophalen...

Daarna was de commode aan de beurt. Nou, dat was snel klaar, want de schroefjes en de gebruiksaanwijzing missen. Helaas was de babywinkel in gesprek, dus dat schoot ook lekker op... :x

Nou, dan de kast. Grrrr ook daar klopt helemaal nix van. Van de ene soort schroefjes veel te veel en van de andere (je raadt het al) veel te weinig. En nog steeds is de winkel in gesprek...

M'n vriend is er maar heen gegaan. Hij heeft de hele dag in de hitte staan zweten en is dus nix opgeschoten. Ben bang voor de mensen van de babywinkel dat ze geen vriendelijke glimlach van hem zullen krijgen...

Zucht... ik snap nu waarom het advies wordt gegeven om in de 7e maand je kamertje klaar te hebben. Dan heb je tenminste nog voldoende tijd om uit te lopen..... (btw, de winkel waar we het gekocht hebben is ook zo'n superbabystore waar hier eerder ook al over gepost is...)

Oh, m'n vriend is net terug. Hij is vriendelijk gebleven en heeft een zakje deuvels meegekregen. De kast kan dus in elkaar!!! YEAH :D

2. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou, dat is een tegenvaller zeg. En die kamertjes zijn over het algemeen al niet goedkoop. Je mag toch verwachten dat het compleet is. En dan niet één foutje, maar een heleboel. Ik hoop dat het snel allemaal rechtgezet is.

3. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Pffff lekker zeg! :rolleyes:

Succes met het afmaken van de babykamer!

4. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    SCHANDALIG zeg!
    En dat met die prijzen van die kamertjes..pffff.
    En erg jammer voor jou. Neem aan dat je er naar uitgekeken hebt dat je vandaag fijn je kamertje in elkaar kon zetten enzo. En dan kon zien hoe het allemaal word. :(

5. Ooievaar

Ooievaar VIP lid

22 jun 2005
    5.245
    0
    0
    Amstelveen
    Hey wat balen zeg!
    Succes verder!

6. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    selaam

ik heb ook meubels van de baby superstore. De meubels komen over 4 weken, ik ben benieuwd

7. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Gelukkig heb je toch nog het eea kunnen bemachtigen om in iedere geval een deel van de meubels in elkaar te zetten.

Ik heb ook niet zo'n goede ervaring met babysuperstore(heb hier ook topic van geopend).
    Afspraken die nagekomen worden, levertijd van 6 mnd en dan is nog niet alles compleet. ik begrijp heel goed hoe jij je voelt.
    Even doorzetten en je hebt een pracht van een kamer :D

8. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    M'n vriend is na het eten verder gegaan met de kast in elkaar te zetten. Ik zou hem nog even helpen, maar omdat ik last had van m'n bekken ben ik "even" op bed gaan liggen waar ik als een blok in slaap viel. Om half 10 werd ik wakker en was de kast klaar. Heb ik dus niet eens meer kunnen helpen... :( Maar het is heel mooi geworden :D Morgen ga ik hem inrichten. Leuk! Maandag belt de winkel om te vertellen wanneer de rest komt. Ze zouden er spoed achter zetten.

9. Mirna

Mirna Bekend lid

6 mei 2005
    908
    0
    0
    Ik heb de meubeltjes ook bij Babysuperstore besteld. Bij mij zijn ze wel goed en op tijd geleverd.
    Er zijn dus ook goede ervaringen met deze zaak. ;)

10. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Heel eerlijk gezegd vind ik klagen over een winkel als superbabystore, net zoiets als bij de Aldi gaan winkelen en dan in de lange rij voor de kassa te gaan staan zuchten dat het er altijd zo lang duurt, en waarom er niet een tweede kassa geopend wordt etc.
    Wij Nederlanders willen voor een (ouderwets) kwartje op de eerste rij zitten. We willen alles niet te duur, maar wel het beste van het beste.
    En naturlijk weet ik wel dat baby-kamers niet goedkoop zijn, maar het scheelt vaak wel de helft als je ze koopt bij een winkel als superbabystore! Ik zou zeggen: calculeer dan van te voren in dat er wel eens iets mis zou kunnen zijn. En natuurlijk is dat niet leuk en frustrerend, maar voor een kwartje op de eertse rij zitten gaat nu eenmaal niet meer.....

11. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Nou Kiz, dat vind ik niet waar. Als je iets koopt moet het natuurlijk wel compleet zijn. Dat de kwaliteit minder is, als het goedkopier is, dat kun je verwachten. Maar iets moet wel compleet zijn, anders kun je je geld net zo goed weggooien. Want wat moet je met een bedje met twee linkerkanten.

12. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Daar heb je gelijk in Daphne. Ik was misschien iets te snel/ongenuanceerd met mijn reactie. Het niet compleet zijn, is inderdaad iets anders dan het van mindere kwaliteit zijn...

13. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    ik had zoiets dus bij mijn zoon
    had in een dure zaak me spullen besteld dus verwacht je toch dat het goed gaat

nee dus
    het ledikantje wat normaal helemaal geloogd grenen moest zijn was ongelakt grenen

wederom moest het besteld worden gingen weer 6 weken overheen

was ik gelukkig ver voor me uitgerekenden datum maar idd je zult maar iets later zijn

dan zit je mooi als er iets aan schort :(

14. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    De kwaliteit is zelfs prima! Het is hartstikke mooi (de kast die in elkaar zit tenminste :D, de rest wordt ook vast mooi). Het is gewoon frustrerend dat we het graag af wilden hebben dit weekend en dat lukt nu dus niet. Maar het komt vast allemaal goed. Ik reken erop dat de baby te laat wordt geboren :D. En zelfs al ie te vroeg is dan vinden we er wel weer wat op.

15. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Hier ben ik het dus helemaal niet mee eens!!!
    Babykamer die ik besteld heb is zeker niet goedkoop en bij prenetal hadden ze hem voor de zelfde prijs.

Zo goedkoop vind ik de babysuperstore niet.

16. Kiz

Kiz Bekend lid

21 nov 2005
    973
    0
    0
    Zoals je misschien gezien had, had ik mijzelf al lichtelijk gecorrigeerd, ivm de manier waarin ik me uitte in verhouding tot de kwaltieit of compleetheid van artikelen.

Daarnaast blijf ik toch wel bij mijn standpunt. Ik heb zelf ook spullen gekocht bij babysuperstore, en mijn babykamer heb ik gekocht bij een goedkope grenenstunter. Dus het is niet zo dat ik 'afgeef' op dit soort winkels. En om het over een andere boeg te gooien: ik sta zelf wekelijks bij aldi in de rij voor de kassa.
    Waar het mij om gaat is dat bepaalde winkels en groothandels alleen maar zo goedkoop spullen kunnen verkopen, omdat ze een ander/minder goed(?) beleid voeren en het vaak niet zo nauw kijken wat echte kwaliteit/klantvriendelijkheid betreft.
    Ikzelf vind de babysuperstore wel goedkoop. Ik heb er een 3 in 1 wandelwagen gekocht voor een prikkie. Dat betekende wel dat er een heel erg slechte 'gebruiksaanwijzing' bij zat, en dat het (bijna) bloed, zweet en tranen heeft gekost om hem in elkaar te krijgen.
    Maar daar kies ik op dat moment dan voor. En dan ga ik daar achteraf niet over mopperen.
    Als ik bij babysuperstore een wandelwagen had gezien die net zo duur was als bij prenatal, en ik was bereid om er dat geld aan uit te geven, dan had ik er waarschijnlijk voor gekozen om hem bij prenatal aan te schaffen. Gewoon omdat prenatal al sinds jaar en dag een goede naam heeft.
    Maar ik ben eigenwijs, geef liever minder geld uit, zodat ik er meer leuke (nieuwe) spulletjes van kan kopen, dan dat ik dure merkspullen aanschaf.
    En als ik zo in elkaar zit, moet ik daarvan ook de consequenties aanvaarden, vind ik. Vandaar ook mijn allereerste reactie in dit topic.

17. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    weet je wat het ook is, je kindje kan eerder geboren worden. en je bent dan met hele andere dingen bezig, plus dat je iedere dag naar het ziekenhuis moet. ik ken iemand die dat ook had, en haar familie moest de kamer toen afmaken. is ook niet leuk, want het liefst wil je dat zelf doen.

maar ja, wij moeten ook nog verbouwen dus ik hoop dat het af is voor de 7 maanden

18. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    jeetje... hoezo slecht nagekeken of alles compleet was.. (de fabriek hoor, niet jullie)

19. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Yeah!! Gister de overige onderdelen opgehaald en nu zit alles in elkaar!! Het zou 2 weken duren voordat we de andere helft zouden krijgen, maar blijkbaar hadden ze zelf ook wel in de gaten dat dat belachelijk was! Toch een hele goeie service ondanks alles. En wij hebben een mooie babykamer :D

20. Mamavyas

Mamavyas Fanatiek lid

22 mrt 2006
    2.691
    0
    36
    utrecht
    Mooi zo :D . Heb je al fotos gemaakt? Ben wel nieuwsgierig naar je kamertje :D

Deel Deze Pagina