En wat doet papa?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Floddertje, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik ben benieuwd hoe het bij andere jonge gezinnen gaat.

Ik merk dat mijn man vooral de "lusten" en niet de "lasten" heeft (voor zover je van last kan spreken). Ik ga er 's nachts (of 's morgens heel vroeg) uit voor de fles, ik verschoon de luiers, ik doe onze dochter in bad en kleed haar aan.

Ik heb nog verlof en mijn man werkt de hele dag, maar ik vind het jammer dat hij onze dochter alleen maar knuffelt en verder niet zoveel aan haar verzorging doet. Het is niet zo dat ik hem al het "werk" uit handen neem, hij doet het gewoon niet.

Hoe gaat dat bij jullie?

2. leonietje24

leonietje24 Fanatiek lid

25 jul 2006
    2.529
    0
    0
    Nou dan mag ik in mijn handjes knijpen met mijn man! Hij doet echt alles en vanaf de eerste dag!
    Luiers, voedingen, badderen niks is hem teveel en hij doet het met plezier!

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Hier hetzelfde als bij Leonietje.

Ik heb wel eens begrepen dat mannen het vaak heel erg eng vinden om bij zo'n kleintje een luier te verschonen of in bad te doen... Misschien kun je dat eens aan hem vragen.

4. Sneeuwwitje

Sneeuwwitje Actief lid

12 aug 2008
    308
    0
    0
    Hier ook zo. Mijn man doet ook alles vanaf het begin; flesje/badje/luiers en vind dit ook totaal geen probleem.

5. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Hier is papa alleen in beeld wanneer het uitkomt en hij niet druk bezig is met andere dingen. Maar goed, das dan ook mijn ex ;)

Kan me voorstellen dat je daar een beetje van baalt, zou ik misschien ook doen als ik in een "normale" situatie zou zitten, dus huisje, boompje, beestje. Ik zou er gewoon over praten, misschien heeft ie het zelf wel helemaal niet in de gaten? Mannen denken (of juist helemaal niet :p ) vaker onbewust wat "makkelijker" over dingen en moeten af en toe dan ook door ons geholpen worden ;)

Succes!

Groetjes Jessy

6. Anna1978

Anna1978 Actief lid

7 okt 2007
    419
    0
    0
    Den Haag
    Ik zit nog in verlof en mijn man werkt dus k doe wel het meeste maar hij verschoont haar, voed haar en doet haar ook in bad.
    Bij mijn vriendin viel het me op dat zij haar man bemoederde wanneer hij iets deed waardoor hij al snel zoiets had van dan maar niet, ik zeg niet dat dat bij jou zo is maar dt kan wel een rede zijn waarom een man minder doet.
    Ik dacht in het begin wel eens ohhh wat doe je nou maar omdat ik hem heb laten kloten gaat alles nu goed.

7. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Hier ook zo hoor.. Als we beide thuis zijn dan neem ik (eigenlijk automatisch) bijna de hele zorg op me. Maar als ik een keer weg ben, dan neemt manlief het van mij over. Zonder probleem. Moet hem wel duidelijk aanwijzingen geven (eigenlijk niet nodig, meer voor mijn eigen gemoedsrust). Maar hij heeft zijn dochter ook nog nooit in bad gedaan hoor.. Komt wel als ze wat ouder is. Hij durft denk ik nog niet zo goed..

8. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    als me vriend thuis is doet hij alles, luier verschonen kroelen, fles klaarmaken alles gewoon. Als hij thuis is wil hij graag van ons genieten en benut er ook alle tijd voor.

ben ik wel heel blij om :)

9. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ik doe de

luiers badje omkleden enz
    mijn vriend knuffelt hem en geef soms de fles
    maar komt ook omdat het hem nog niet lukt
    omdat hij een arm is kwijtgeraakt met werken

10. marline1983

marline1983 VIP lid

11 jun 2006
    9.402
    1
    0
    hengelo
    ohja moet er wel bij vertellen dat het ook zo ging bij youame totdat ze 6 maand was
    nu verschoond hij haar enz

11. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Als hij thuis is doet hij net zoveel als ik. Vind ik ook niet meer dan normaal en vind ook niet dat ik dan 'in mijn handjes mag knijpen' of ben er ook niet 'heel blij om', ik vind het vanzelfsprekend en zou het heel vreemd vinden als het anders zou zijn.

12. supermummy

supermummy Niet meer actief

Hier heeft mijn man vanaf dag 1 ook alles moeten doen, omdat ik hetzelf (door een postnatale depressie) niet kon. Als ik ben werken is mijn man thuis en hij doet dan dus ook alles.

Het is wel zo als wij allebei thuis zijn ik normaal gesproken de verzorging op me neem ook omdat ik dat gewoon leuk vind.

13. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Hij zou het zo doen, geen probleem. Het is meer dat ik het automatisch zelf doe. Maar als ik even bezig ben en Nova moet een schone luier doet hij dat zo. En toen ze nog in het babybadje ging deden we het samen. Hij deed haar in bad en ik maakte alles erom heen in orde, zoals het klaarleggen van schone spullen en dat was een mooi tijdstip om haar bedje te verschonen (niet bij ieder badje natuurlijk).

Nu gaat ze in het grote bad en dat doe ik meestal. Hij komt haar dan wel aanpakken, omdat ik dat niet tegelijk kan doen.

Wel geef ik hem soms bewust de fles in handen, omdat ik denk dat het voor hem ook leuk is om dat te doen.

Oh ja, als ik werk is hij ook altijd een dag thuis met Nova, dus dan doet hij automatisch alles.

14. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Hier is het nog weer anders, hij doet wel de 'taken' zeg maar, zoals verschonen, voeden, badderen etc. Maar gewoon knuffelen of spelen juist maar heel weinig, daar moet ik hem echt op wijzen. Zodra hij met haar beneden komt, gaat zij in de box en hij achter de computer.

Het gaat nu al wel beter hoor, omdat ze nu gewoon meer kan, dus samen spelen is nu ook leuker, in het begin wist hij gewoon niet wat met haar moest doen ;)

15. chantalk

chantalk Fanatiek lid

Mijn man doet ook alles al vanaf dag 4 (dag 1,2 en 3 lagen we in het zh ;) )
    Luiers verschonen,badderen, eten geven, snotneuzen vegen ;)
    Ik vind het eigenlijk niet meer dan normaal dat hij dat ook doet...is toch ook zijn kind!? ;)

Ik merk wel dat ik automatisch de zorg overneem als ik thuis kom van mijn werk ofzo., maar ik hoef hem niet te vragen om iets te doen..dat ziet hij zelf ook en doet dat dan uit zijn eigen.

16. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Mijn verlof is allang voorbij en ik zag het daarvoor nog niet zo zitten, maar mijn man doet echt ontzettend zijn best!
    Ik doe wel meestal mijn dochter naar bed en laatste flesje, maar dat wil ik ook graag zelf doen. Hij gaat er net zo goed uit 's nachts, vannacht nog 2 keer omdat hij vandaag niet hoeft te werken. Ik "bepaal" wel vaak hoe de dingen gaan, zoals schema e.d. maar verder doet hij echt niet voor mij onder!

17. Jeslin79

Jeslin79 Actief lid

24 jan 2008
    386
    0
    0
    Ambtenaar
    Rotterdam
    hier bij mij hetzelfde verhaal als floddertje helaas....maargoed ik doe het met alle liefde alleen soms zit je er dan wel doorheen

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Gewoon alles wat een moeder ook doet, :)

Alleen werkt hij overdag, dus dan kan het niet, maar zodra hij thuis is doet hij gewoon alles wat ik ook doe of zou doen.

19. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Mijn vriend doet precies dezelfde dingen als ik met onze dochter. Op dit moment zelfs wel meer omdat ik BI heb. Lijkt mij heel normaal hoor.

20. MijnMama

MijnMama Lid

21 jul 2008
    16
    0
    0
    Nou hier ook hoor,

Mijn vriend vond het geweldig..... De kleine man was ruim een week oud voor dat ik hem eens in bad mocht doen! Papa vond het veel te leuk allemaal..
    Over de nachtvoedingen was ik heel duidelijk, Ik ben de gene die er uit gaat want ik heb tenslotte verlof en papa niet, hij moet gewoon werken en ik kon overdag bij tanken.. Gelukkig hoefde ik er na 3 weken al bijna niet meer uit s`nachts, om 12 uur de laatste en om 7 uur de eerste voeding!
    Maar petje af voor mijn vent, hij is echt een goede papa voor de lustn en de lasten.

Deel Deze Pagina