dat viel tegen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Lovely83, 3 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Hoi!
    Nana zou vanochtend naar het kdv om alvast een dagje te gaan wennen.
    Ik kan vanaf volgende week als ik wil in de ochtenden gaan werken en dan zou zij dus naar het kdv moeten.
    Ik heb me het hele weekend druk en verdrietig om gevoeld, ik wil me meissie nog niet naar het kdv vind haar veels te klein!
    Gisteravond kon ik er niet van slapen, toen maar besloten met m'n vent dat ik gewoon in de avonden blijf werken tot ik eraan toe ben haar naar het kdv te brengen.
    Ze is dus ook niet geweest vandaag.
    Vonden jullie het ook zo erg je kleine weg te brengen?

2. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Mijn meisje moet over een maandje voor het eerst. En ik vind het nu al echt vreselijk. Had dit echt niet van mezelf verwacht, maar het idee dat ze daar ligt met mensen die ze niet kent, die haar niet kennen...stel je voor ze huilt en ze laten haar liggen? Stel je voor dat ze zich eenzaam voelt en er komt niemand? O, o wat erg.

Dus, ja, ik snap je precies.

X

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Nou inderdaad die gedachte had ik ook. Ik weet gewoon precies wat ze wil en weet wat haar geluidjes beteken kan het wel aan hun uitleggen natuurlijk maar denk dat ze dat niet zo snel herkennen.
    Gelukkig hoef ik niet perse overdag te werken, maar ik werk nu meestal in de avonden en dat vind ik ook best vervelend, omdat ik nooit met het avond eten thuis ben en met m'n zoon naar bed brengen en die zie ik ook alleen maar als ie uit is van school, dus vandaar het plan om s'ochtends tot 1uur te werken en ik van beide kids evenveel kan genieten.

4. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik vond het vreselijk om Sofie naar de creche te brengen. Ze was toen 3 maanden. En tijdens die gewen periode heb ik ook een flink potje zitten janken.
    Maar als ik nu zie hoe leuk ze het daar vindt ben ik blij dat ik haar gebracht heb toen ze 3 maandjes was.
    Als ze nu andere kindjes ziet (buiten de creche om), dan gilt ze van plezier en ik merk in mijn omgeving dat de "niet creche kinderen" erg bang zijn en niet snel tegen lawaai enzo kunnen.
    Maar dat is mijn mening. Ik snap wel dat je er veel moeite mee had want dat had ik ook.

5. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    Ik had er geen moeite mee om mijn zoontje weg te brengen. Dit komt vooral omdat het KDV goed 'voelt' en er een prima 'klik' is met de begeleiding. Ik vond het zelfs heerlijk om destijds weer aan het werk te gaan! En dat vind ik nog steeds. Het is zelfs zo dat als ik vakantie heb (werk in het onderwijs) ons manneke gewoon naar de crèche gaat. Heb ik tijd voor mezelf en dat is ook veel waard!
    Mijn zoontje gaat twee dagen naar de crèche en heeft het enorm naar z'n zin. Hij heeft daar echt geleerd om te reageren en 'spelen' met andere kindjes. Dat is mij heel wat waard. En ook heb ik m'n ventje heus wel eens huilend aangetroffen toen ik m kwam halen. De leidster van de groep was m aan het troosten, dat zag er heel lief uit. Ik vertrouw er gewoon op dat het goed is.
    En de eerste paar keer dat zoon weg was, heb ik een keer gebeld om te vragen hoe het ging. Ik denk trouwens wel dat een kindje aanvoelt als je hem/haar met veel moeite wegbrengt.

Doe vooral waar jij je goed bij voelt!

6. Mistra

Mistra Actief lid

22 apr 2008
    165
    0
    16
    *Wat Babs ervaart herken ik ook erg!*

7. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Mijn zoontje gaat naar de gastouder. Ik kon niet over mijn hart verkrijgen om hem naar de kinderdagverblijf te sturen. In de kdv is het normaal dat ze soms even geen aandacht krijgen als het spitsuur is en dat hebben we toevallig gezien toen wij een keer zijn gaan kijken.
    Het wegbrengen naar de gastouder vond ik ook moeilijk maar toen hij er eenmaal was en ik later belde en alles was goed, was het voor mij ook goed. Sindsdien geen enkel probleem meer.
    Volgens mij maakt het niet uit of je baby 3,5 maand is over 1 jaar. Het blijft moeilijk. Het is echt even doorzetten en achteraf valt het meestal wel mee.

8. Christina83

Christina83 Actief lid

28 dec 2007
    268
    0
    0
    Met drie maanden is mijn zoontje ook naar het kdv gegaan (1,5 dag per week). Het wenochtendje vond ik heel moeilijk, maar de week er op had ik er geen moeite meer mee. Het klikt heel goed met de leidsters en we hebben er gewoon een heel prettig gevoel bij. Daarnaast heeft mijn zoontje het enorm naar zijn zin. Ik moet zeggen dat wanneer hij daar niet zo goed zou slapen en eten etc, ik het uiteraard een stuk minder fijn zou vinden. Maar dit alles gaat helemaal goed, dus ik zou het niet anders willen.

9. Kirby

Kirby Fanatiek lid

1 jun 2006
    4.175
    0
    0
    Roeselare
    Bang? Niet tegen lawaai kunnen?

Ligt er maar net aan wat je dan met je kindje doet als het niet naar het kdv gaat zeker? Mijn meisje is nog geen dag naar het kdv geweest, maar ze gilt ook van plezier als ze andere kindjes ziet en wil meteen spelen. Ze kan ook best goed tegen lawaai...

Normaal zou ze ook naar het kdv gaan toen ze vijf maand was, maar ik kon het echt niet over mijn hart krijgen, ons eerste dochtertje is gestorven en ik wou echt dubbel genieten van Ana-Lucia, bovendien was ik heel erg bang dat haar iets zou overkomen of dat ze haar zouden laten liggen als ze zou wenen. Dus toen maar besloten dat ik thuis bij haar blijf tot ze naar school gaat.

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Ik vind het ook een heel leuk kinderdagverblijf hoor! Me zoon is er ook altijd met plezier heen gegaan. Dus weet eigenlijk al wel hoe het is.
    Maar hij ging pas heen toen ie 6 maanden was.

Misschien is het een idee dat ik een paar keer met haar heen ga en er dan bij blijf.

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Ik vond het ook ontzettend moeilijk om hem de eerste keer weg te brengen.
    Ik heb er echt niet van kunnen slapen en had het idee dat ik m zo weer mee terug zou nemen.
    Toch doorgezet want het is niet alleen omdat ik het qua werk anders niet red met uren , maar ook omdat hij daar lekker kan spelen met andere kindjes.
    De eerste keer is heel erg meegevallen , hij is er maar 2 uur geweest en hij vond het blijkbaar erg leuk.
    Nu heb ik er vrede mee dat hij erheen gaat omdat hij altijd vrolijk is als we hem moeten halen en de leidsters nooit problemen met hem hebben.

Dat hij even moet wachten als ze met een ander kindje bezig zijn vind ik af en toe wel goed.

12. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Ik zag er ook als een BERG tegen op om haar weg te brengen. Het viel achteraf gelukkig erg mee en de volgende keren had ik er al helemaal geen moeite meer mee.
    Nu heb ik het geluk dat m'n dochter als eerste bij het kdv is (7.15) en ook als eerste weer wordt opgehaald (16.15), dus hebben ze de tijd nog even om te babbelen. (heb nog nooit een andere ouder gezien bedenk ik me net).
    Het kan me wel goed voorstellen dat als je je kind in spitsuur voor het eerst wegbrengt en ophaalt, dat je dat geen prettig gevoel geeft.

Een baby van 3 maand wegbrengen is moeilijk omdat het nog zo klein is en een kind van bijv. 1 jaar wegbrengen is moeilijk omdat het kan gaan huilen als je weggaat. Dat lijkt me ook naar, maar is vaak een fase, dus tijdelijk.

Het is ook meer wennen voor de mamma's dan de kindjes... ;)

13. augustus

augustus Niet meer actief

Ik vond het helemaal niet erg... :oops:

14. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    Helemaal niet? :(:

15. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik had er geen moeite mee om mijn zoon voor het eerst weg te brengen.
    Ik had en heb het volste vertrouwen in het kdv en had ook echt weer zin om te gaan werken.
    Natuurlijk was het ook fijn om hem ´s avonds weer op te halen!

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ik vond het ook heel erg.

Maar ze kwam op een groep met nog meer hele kleintjes en de leidsters waren echt heel lief.

1 van de leidsters had zelf een kindje van 1 maand ouder, en dat gaf ook een goed gevoel.

Maar te klein valt wel mee hoor. Ik denk dat ze er dan juist helemaal niet zoveel van merken.

Isabella niet, die was net zo vrolijk als thuis. En als ik haar kwam halen was ze blij, maar als ze daar mocht spelen was ze ook blij.

Het is erger voor jezelf dan voor je kleintje.

17. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    alyssa gaat naar een gastouder, maar ik vind het soms nog steeds moeilijk om haar weg te brengen.
    (zeker nu ik thuis ben)

de eerste keer heb ik echt lopen huilen (kwam gelukkig mn schoonzus tegen), ik vond het vreselijk.

Alyssa weet nu niet beter dan dat ze op dinsdag naar de gastouder gaat en ze vind het erg leuk.
    als ik dr wegbreng vind ze het leuk om bij de gastouder op schoot te zitten en als ik dr kom halen komt er een grote glimlach op dr gezichtje als ze me weer ziet.

ze eet en slaapt wel iets slechter dan thuis maar dat doet ze overal behalve thuis.

probeer het gewoon tis heel erg wennen en als het niet gaat dan kan je altijd nog de avonden blijven werken, gaat het wel goed dan kan je lekker de ochtenden werken en heb je lekker veel tijd met je kids.

liefs doris

18. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    vond het wel erg, heb ook de nacht ervoor slecht geslapen, maar als ik nu zie hoe ze het er naar dr zin heeft. en hoe dol ze op haar leidsters is, dan ga ik echt met een gerust hart naar mn werk

19. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    ik had er ook geen moeite mee. maar lars gaat naar een gastouder, en ik ken haar al jaaaaaaaaaren. lars heeft het daar onwijs naar zijn zin, dus daar hoef ik me nooit zorgen over te maken

20. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    hihi nou ben dus niet de enige die het erg vond.
    Toch maar gaan doorzetten dus. Ze gaat aankomend weeken een halve dag naar m'n ouders en dan volgende week een dag oefenen.

Denk dat zij het helemaal niet erg vind maar dat het meer mijn eigen gevoel is en daar moet ik met toch maar wat overheen zetten.

Deel Deze Pagina