mijn vriend doet onze zoon in bad, geeft hem altijd zijn laatste fles en brengt hem naar bed. hij is na het avondeten degene die hem lekker bezighoudt. hij gaat er ook 's nachts uit als het nodig is. ik heb niks te klagen Groetjes, Miranda
Hier geen vaste taken. Mijn man doet in principe alles wat ik ook doe (en meestal doen we het gezellig samen: in bad enzo) ... behalve voeden. Mirre krijgt nog BV, en dat gaat wat lastig als man ... En daarnaast werkt hij 4 dagen en doet ook nog eens onwijs veel in/om het huis (moet ook wel als je met zo'n slechte huisvrouw getrouwt bent ).
Als we samen thuis zijn doet die zo veel mogelijk. Knuffelen... tv kijken... schone luier... flesje maken.. fles geven... haar aangeven als ik ga douchen met haar.. haar afdrogen en pyama aan.. Hij wil zo veel mogelijk helpen.. Alleen rompertjes vind die eng ( doet die wel) en gaat nog niet met haar douchen ook nog uit angst.. maar verder heb ik echt geen klagen met mijn mannetje...
Wij doen echt alles samen.. papa doet meestal deem in bad ivm rugklachten en standaard die niet past. Verder doet hij ook alles ik hoef hem niets te vragen gaat allemaal vanzelf.
Mijn kerel doet ook alles! Soms moet ik het wel even vragen. (vooral in bad doen vind ie nooit zo leuk) Maar hij doet het wel.
Het is natuurlijk vreselijk wat jouw vriend is overkomen Marline! Maar misschien eens goed met hem praten en samen kijken wat de mogelijkheden zijn?
hij wil wel hoor maar omdat hij bang is dat hij teveel kracht zet met het stompje zeg maar durft hij het niet bij yoaume heeft het 6 maand geduurt voordat hij het durfde hij had het een keertje geprobeerd toen ze iets kleiner was maar toen begon ze te huilen en nu hebben we een zoontje dus heb je al meer werk aan het verschonene zeg maar je moet het miemeltje vast houden enz ach het komt vanzelf wel hoor maar soms heb ik zoiets van ik heb vandaag geen zin doe jij het maar een keer
Mijn vriend doet het als het niet anders kan.... Ook ik ga er vroeg uit, badder, kleed aan, verschoon en bladiebla.... Nu ik straks (volgende week) weer ga werken ben ik erg benieuwd hoe hij dat gaat vinden... ik werk dag en avonddiensten dus hij heeft de kleine man dan in pricipe alleen de avonden en in de weekenden ook wel eens overdag als ik werken moet... Als ik wat vraag krijg ik te horen, jah maar IK heb de hele dag gewerkt.... mijn reactie: Tsja want moeders doet de hele dag niets natuurlijk...... hihihi Hij gaat er nog wel op terug komen als ik weer aan het werk ben!
Dat vind ik toch wel zo erg! Inderdaad alsof je niks aan het doen bent de hele dag. Jemig, ik ben gevloerd na een dag met mijn dochter..
Mijn man doet alles wat ik ook doe, vind ik niet meer als normaal trouwens... Wel is het zo dat ik op mijn vrije dagen het grootste deel van de verzorging op me neem, aangezien mijn man fulltime werkt. Op dagen dat we allebei werken en in het weekend doen we allebei net zoveel met onze zoon.
Wij hebben het zo geregeld dat we de nachtvoedingen om en om doen. Meestal doe ik de vroege, hij de late omdat hij daarna toch eruit moet voor zijn werk. In het weekend doen we ook vaak om en om maar in principe maakt het niet uit als de 1 het eens 2 keer achter elkaar doet ofzo. We zijn allebei even graag met Yelena bezig. Is ook leuk om in het weekend lekker te wandelen met z'n 3-en, dat soort dingetjes. Badjes doe ik vaak omdat ik meer tijd heb. Babybenodigdheden kopen doen we allebei. Andere huishoudelijke taken doen we ook samen, al doe ik wel meer omdat ik meer thuis ben. Maar dat vind ik ook geen probleem. Ik moet mijn vriend nog even africhten om rommel direct achter zijn kont op te ruimen Dan heb ik ook weer een hoop minder werk hahaha.
Nou precies, dit zinnetje krijg ik ook wel eens te horen maar dat word gelijk weer ingetrokken na 10 min alleen te zijn geweest met onze zoon en dochter. Dan ga ik namelijk gezellig ff alleen onder de douche Hier doe ik eigenlijk alles. Papa werkt en ik vind het ook niet meer dan normaal dat ik dus het meeste doe. In de ochtend gaat papa met de oudste onder de douche, kleed hem aan en zet hem met broodje in zijn eetstoel. De kleine durft hij niet zo veel mee te doen maar ook dat komt wel weer goed.
mijn man doet alles behalve douchen met alyssa. in het begin vond ie het eng om alyssa in bad te doen en omdat de standaard te hoog was voor het ging het ook niet echt makkelijk. we doen het meestal om en om met wassen/badderen. mn man doet altijd de laatste fles behalve als ik de hele dag gewerkt heb en hij alyssa gewassen heeft. ik mag absoluut niet klagen. de schema`s bedenk ik en nieuwe dingen daar begin ik mee. als alyssa dr schema weer eens verandert is pakt ie het ook zo op en nieuwe dingen (pap, groente, fruit ed) doet ie als het goed gaat. hij is nog wel onzeker af en toe. zo kwam mn man gisterenochtend vragen hoeveel water hij moest doen bij de papfles, hij wist het niet meer zeker. liefs doris
Hier idem.. toen ik nog verlof had.. nu ik aan het werk ben, avond/slaapdiensten en weekenddiensten dan is hij met de kleine meid! Doet dan ook alles met veel liefde en plezier.. Esmee is dan ook erg gek met haar papa.. Hij heeft er wel meer waardering voor gekregen dat ik overdag zorg dat het huis schoon is, boodschappen zijn gehaald, was is weggewerkt, avond eten op tafel staat, 2 honden die uit moeten en de zorg voor Esmee.. als ik dan een zaterdag hebt gewerkt kun je wel nagaan hoe het er thuis uit ziet en wat we eten Als ik vrij ben en hij moet werken doe ik de meeste zorg, eten geven, in bad, spelen.. maar van half 6 tot 7 is echt Esmee en papa tijd! Dan is alle aandacht voor haar.. dit heeft wel moeten groeien hoor.. Maar ja het zijn en blijven mannen..
hier doet papa redelijk veel. maar ik denk niet dat ie het zou redden als ie er opeens alleen voor zou komen te staan. Zo geeft ie Erik vaak zijn eten maar hij zou niet weten WAT en HOE hij het moet klaarmaken. Badden doet ie wel maar dan alleen het spelen. niet het bad klaarmaken of wassen en het afdrogen en aankleden. Ik heb hem nu tenminste na anderhalf jaar zover dat als ie met Erik ergens naar toe gaat dat ie niet vergeet zijn jas aan te trekken en mocht dat nodig zijn een sjaal of muts aan te doen En zeer belangrijk zijn schoenen aan Als we ergens naar toe moeten dan zou hij zo weggaan. Zonder luiers of eten of drinken voor Erik. Hihih is maar goed dat ik er nog ben. Arme kind zou het heel slecht hebben dan tijdens zo'n dagje weg. Maar ondanks die kleine dingen houd ie enorm veel van Erikje. Speelt vaak met hem. Troost hem als dat nodig is etc. Maar als hij er plots alleen voor zou komen te staan dan denk ik dat ie zijn mama zou bellen om te vragen wat ie nou moet doen met de verzorging
Oh hier makkelijk, wat dat betreft ben ik echt niet onmisbaar. Hij weet precies wat wanneer moet en hoeveel en hoelang enz. Hij zorgt net zo goed voor haar als ik.
Hier heb ik eigenlijk gelijk na de geboorte alle taken op me genomen. Mijn man maakt lange dagen, en ook wel eens snachts niet thuis, dus de zorg kwam toch al voor het grootste gedeelte op mij neer. En ik moet zeggen dat ik er geen probleem mee heb. Vind het heerlijk om met de meiden te tutten, en soms als het nodig is, vraag ik of hij ff een flesje wil maken of de oudste naar bed te brengen. Dat is dan ook helemaal geen probleem. Maar ik kan me wel woest maken, als ik dan druk met die meiden ben, dat ik dan beneden kom en de vaat staat er nog
Overdag zorg ik voor de kids,omdat hij aan het werk is. Maar zodra hij thuis is doen we het samen. Als Nana af en toe s'nachts word gaat hij er meestal uit ook geeft hij haar de eerste fles. In badje doe we sávonds meestal samen en het naar bed brengen van de kids ook.
Hier doen we het echt samen. Overdag werkt hij, ik zit nog thuis, dus dan doe ik het. Op de andere momenten gaat (bijna) alles in overleg, zodat we daarna ook nog ff samen op de bank kunnen zitten. Dus als de één de honden doet, doet de ander de kleine in bad/fles. Wij hebben het badderen bewust naar 'savonds gedaan, zodat hij dit ook kan doen. De zaterdag is een echte 'papa'-dag, dan gaan ze saampjes de stad in en lekker over de markt ed. Ik kan dan lekker rustig aan de boodschappen ed doen. Ook best wel lekker.