En wat doet papa?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Floddertje, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier doet de papa alicia in bad zodat hij wat extra tijd met haar doorbrengt, samen douchen vinden ze samen er leuk. ik werk partime en hij fultime en dus ziet hij haar een stuk minder, soms neemt hij een dagje vrij en dat is een papa dochter dagje.

boodschappen doen we altijd samen en vandaag moest hij pas half 3 beginnen met werken en ik welr smorgens en heeft hij zoals vaker heel het huis schoongemaakt zodat ik smiddags weer alle tijd met alicia heb.

hij doet eigenlijk wel veel behalve snachts opstaan want hij hoort haar niet, als ik hem zou wakker maken zou hij er wel uitgaan maar hij slaat zo vast dat ik dan zelf ook al klaar wakker zou zijn

2. Floddertje

Floddertje Actief lid

10 mei 2007
    460
    0
    0
    Noord-Holland
    Als mijn man de kleine verzorgt dan laat ik hem ook zijn gang gaan. En hij kan het ook allemaal prima als ik er niet ben. Maar ben ik er wel, dan laat hij het liever aan mij over. Dan zegt 'ie bijvoorbeeld "mama, ze heeft gepoept" of "mama, ze heeft honger". Dan zeg ik wel eens, "nou dan moet ze een schone luier/fles". Maar hij blijft dan echt zitten wachten tot ik opsta. En dan vaak ook nog met zo'n ongelovige blik in z'n ogen...

3. Misschien weet hij niet hoe hij het moet doen,wilt hij haar geen pijn doen.
    Ik weet nog in het begin wilde mijn ex ook niks doen behalve haar in de box zetten. Heb hem dan ook echt taken gegeven zoals,ga haar aankleden en hij gaf toe dat hij bang was om haar te laten vallen,pijn te doen enz. Niet dat hij nu alles doet maar nu zij groter is doet hij meer dingen,zoals eten geven en luiers om wisselen.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.472
    113
    @floddertje: dat vind ik toch wel een beetje raar eerlijk gezegd. Als wij allebei thuis zijn gebeurt het om en om of wie er net met hem bezig is. In elk geval doen we allebei evenveel met hem en mocht ik er niet zijn, neemt hij zo alles van me over.

5. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Mijn vriend doet ook alles vanaf het begin en heeft op woensdag een papa dag. Dan zorgt hij de hele dag voor Sofie.
    Hij doet haar alleen niet in bad. Maar dat komt omdat ik het altijd wil doen ha ha. Vind dat een veel te leuk momentje van ons saampjes.

6. Kimos

Kimos Actief lid

13 aug 2007
    475
    0
    0
    Groningen
    Wij doen ook alles samen. Mijn man heeft op maandag zijn papa dag en geniet daar volop van. Ik heb ook nooit het gevoel dat ik het meisje niet bij hem kan achterlaten omdat hij zich dan niet zou redden.
    Hij geniet echt van alles wat ie samen met haar kan doen!

7. Mama van 2 boys

26 okt 2008
    6
    0
    0
    Ik vind mijn vriend echt een top-papa! Hij is dol op Finn en vindt het ook heerlijk om even met hem bezig te zijn..... Hij doet Finn bv. op de dagen dat hij vrij is 's ochtends in bad en dan maken ze er een heel festijn van.. Met bellenblaas enzo; Martijn blaast en Finn probeert de bellen te 'vangen', echt heel erg leuk om te zien! Ook vind hij het helemaal niet erg om luiers te verschonen en 's nachts uit bed te gaan om Finn's steen weer in te stoppen....

8. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik wil eigenlijk ook nog wel toevoegen dat ik mijn man een top papa vind. Het ligt ook meer aan mij dat ik meer doe dan aan hem. Soort vreemd automatisme ofzo. Misschien dat dat in mijn eerdere post anders overkwam. Ben supertrots op hem!

9. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Hier ook een papa die alles doet vanaf dag 1. Als hij thuis is is hij net zoveel, zelfs meer bezig met ons zoontje dat ik.

Maar wat jij zegt, soraya, de automatisme herken ik wel. Ik ben er vaak overal sneller bij dan mijn man. Als mijn zoontje wakker is dan loop ik meestal sneller naar hem toe dan papa. Hij laat hem vaak even liggen en gaat pas als hij klaar is waar hij mee bezig was.

10. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    mijn man werkt ook de hele week de hele dag .... hij doet de avonden veel ... lekker knuffelen fles geven en verschonen. hij geeft elke avond de laatste fles zodat ik lekker op tijd naar bed kan .. omdat ik er die nacht weer uitga voor de fles. als hij vrij is en in de weekenden doet hij haar ook snachts en ik de volgende ochtend weer
    jaja ben blij met mijn vent :)( voor zolang het duurt haha )

11. desangel

desangel Actief lid

14 dec 2007
    113
    0
    0
    zeist
    als hij het snachts doet moet ik hem trouwens wel wakker maken hoor :p als de kleine honger heeft hij slaapt er gerust doorheen haha xxx

12. Linda86

Linda86 VIP lid

Mijn vriend doet eigenlijk niks. Hij houdt 'm natuurlijk wel eens vast en knuffelen en spelen enzo vindt 'ie ook wel leuk. Maar bijv. in bad doen en verschonen doe ik allemaal. Mijn vriend vindt dat na 3 maanden nog steeds eng. Hij is zo bang dat 'ie een keer iets verkeerd doet. Hij is ook nog nooit met Milan alleen geweest. Maar eigenlijk vind ik het wel prima zo, ik merk ook dat ik het zelf heel snel wil overnemen. Als Milan boven ligt te huilen en wij beneden zijn vraagt mijn vriend wel eens of 'ie 'm moet halen en dan zeg ik altijd meteen dat ik het wel doe. En zo gaat dat met meer dingen.

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    toen lars geboren werd had mijn man 2 weken vakantie, wij hebben dus samen geleerd van de kraamhulp :-D wij doen dus sam sam voor zover mogelijk :-D

14. Yvonne02

Yvonne02 Actief lid

19 feb 2008
    332
    0
    0
    Mijn man badderd, verschoont, knuffelt en speelt met Nikki.
    Wanneer hij thuis is doet hij juist wat meer dan mij.

15. Samama

Samama Niet meer actief

Het is bij ons een beetje verdeelt. Ik doe haar wel altijd in bad, maar mijn man gaat er ook 's nachts uit, en in het weekend kan ik altijd lekker blijven liggen. We nemen het een beetje over van elkaar, de ene keer heeft de een er meer fut voor dan de ander, zo bekijken wij het dan ook.

16. B en N

B en N Fanatiek lid

13 sep 2007
    2.532
    0
    0
    Hier doet papa gelukkig vanaf dag 1 al alles wat mama ook doet, op de borst geven na maar als hij dat zou kunnen zou hij het ook nog doen :).

Op woensdag is hij de hele dag samen met onze kleine meid die dag heet hier dan ook geen woensdag maar papadag.

Hij is nergens te beroert voor en neemt zonder daar om te hoeven vragen net zoveel zorg over haar.
    Als we beide vrij zijn dan doe ik misschien iets vaker haar luier enzo maar dat komt meer door mij dan door hem vaak ben ik haar al aan het verschonen voordat hij haar kan pakken maar als ik de kleine niet zou pakken dan zou hij dat zeker doen.

En als ik hem vraag of hij het even wil doen dan krijg ik direct het antwoord: "dat hoef je toch niet te vragen natuurlijk doe ik dat".

Ik mag dan ook absoluut niet klagen en ben dan ook super blij dat wij echt samen voor de kleine zorgen en dat betekend zowel de leuke als de minder leuke klusjes.

Zo hoort het ook te gaan als je het mij vraagt, helaas is dat voor sommige vaders niet zo van zelf sprekend maar gelukkig zijn ze er wel en heb ik er 1 van! ;)

17. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Mijn vriend is ook alleen de lusten. Hij is alleen maar in het weekeinde thuis dus vind ik het echt niet erg. Als ze wat ouder worden dan vraagt de kind aan papa wel de lasten haha. Zo wil Daan dat papa hem dan in bad doet en in bed legt enzo want als mama het wil doen is het huis te klein. nu is het al zondag 's morgens papa bad haha en als ik Daan op bed wil leggen knikt hij al nee en roept dan heel snel papa haha dus het komt vanzelf.
    Mijn vriend zegt ook gewoon heel eerlijk dat hij het eerste half jaar ht eng vind omdat alles zo klein en teer is daarna word het alleen maar leuker voor een papa.

18. idewilde

idewilde Lid

23 okt 2008
    9
    0
    0
    Tilburg
    Ik heb het geluk dat mijn partner echt een super papa is! Vanaf het moment dat thijmen is geboren is hij bij hem geweest (thijmen moest gelijk naar de IC en ik naar de OK dus hij was diegene die bij hem was). Mijn partner ervaart dan ook dat hij een super speciale band met Thijmen heeft.

Maar hij heeft wel liever de lusten dan de lasten hoor ;)

19. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ik moet enorm wennen aan mijn man.
    Mijn andere 2 kinderen zijn nml van mn ex. En die deed werkelijk NIKS. Hij heeft wel geteld 3 x de luier van mn oudste verschoont en volgens mij nog nooit van de 2e.
    Maar mn huidige man neemt me soms dingen uit handen! De eerste week ging hij er snachts uit om een kruik te maken en n flesje (ze moest 20 ml melk erbij hebben bij elke bv voeding tot ze weer op gewicht was en om te zorgen dat ze genoeg plas luiers had). Ik wist de eerste 2 weken niet eens hoe dat ik de melk moest maken...deed hij altijd. En soms gaf hij t flesje ook. Nu komt hij soms eruit als er wat is (laatst had Wendy gepoept dus ging dr verschonen...net luier weg en schoon gemaakt etc...begint ze weer...heel t aankleed kussen onder :confused: toen kwam hij dus ook helpen)
    Hij verschoont plas luiers. Poep luiers durft hij niet goed. Moet je ook even n keertje n beetje tussen de schaamlipjes door om te zorgen dat er geen poep blijft zitten en dat vind hij enorm eng. Bang dat hij dr pijn doet.
    Badderen vind hij ook eng...maar ga hem van t weekend lekker voor de taak zetten. Ze huilt niet meer onder t badderen (god zij dank want ik werd doof in die bad cel met dat schelle stemmetje van dr) en ze past goed op t stoeltje in dr badje nu. Dus moet geen probleem meer zijn.
    En ik ben er bij ter ondersteuning dusseuh.. :p
    Maar als ik hem wat vraag te doen dan springt hij meteen op om me te helpen. En soms staat hij er al met t geen ik nodig had :)
    echt 100% verschil met mn ex.
    En dat is erg wennen want soms sta ik dus te klunzen terwijl ik gewoon hem kan vragen of hij ff helpt ofzo :rolleyes:

trouwens...dat geld ook voor de andere 2 mannen hier!
    Naja ze verschonen niet natuurlijk (zijn 9 en 11) maar als ze iets kunnen doen voor mij of wendy dan zullen ze dat ook doen. Soms zo erg dat ik de jongste van de 2 soms weg moet sturen omdat hij zo mee wil helpen dat we met zn 2e een truitje aan trekken bij Wendy. En dat werkt niet :)

20. Marscha

Marscha Niet meer actief

hier hetzelfde probleem maarja ik weet niet of ik het wel van hem mag verwachten, hoewel hij er bijna vanaf het begin van de zwangerschap bij is geweest is hij niet de biologische vader.

ik doe dus automatisch alles zelf. heb hier net heel toevallig een topic over geopend in "alleenstaande moeders" want zo voelt het wel.

En toen kwam ik dit topic tegen haha!

Deel Deze Pagina