En wat doet papa?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Floddertje, 27 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elly1979

Elly1979 Actief lid

14 jan 2007
    493
    0
    0
    Account Manager
    Ergens in het mooie Fryslan!
    Hallo!

Nou, hier ook een papa die alles doet!
    Nu werkt mijn man full-time en is 's middags vaak om 16.30 thuis, maar als hij thuis is, is het feest!
    Lekker spelen en stoeien met Tamara.
    Daarna is het badderen, hij wast haar lekker en doet haar in bad.
    Ik ben er altijd wel bij, want das gezellig!
    En daarna geeft hij haar de laatste fles.

In het weekend mag mijn man op de zaterdag uitslapen en ik op zondag en verdelen we de zorg.

Ik hoor wel vaak om me heen dat mama's alles doen en dat vind ik jammer.
    Papa's horen hun steentje ook bij te dragen vind ik.
    Het is zo ouderwets dat mannen niks doen en vrouwen voor de kinderen zorgen.

Liefs Elly.

2. Daphne27

Daphne27 Lid

28 okt 2008
    21
    0
    0
    hier is het ook zo dat ikke alles doe, maar dat is mijn eigen schuld ik neem alles zelf in handen. Maar als ik hem die kleine geef en een fles no probs en soms ben ik het goed zat en zeg zo van het is nu jou beurt have fun..en dan gaat het top.
    Maar ik denk ook dat wij, de moeders, het graag zelf willen doen. althans dat heb ikke heel erg.

3. Angeltje24

Angeltje24 Bekend lid

22 nov 2006
    536
    1
    18
    Papa was er op het begin veel handiger in dan mama! Omdat ik 5 dagen in het ziekenhuis lag wegens een keizersnede en daarna niet veel mocht lopen en tillen heeft hij in die periode alle fijne kneepjes van het vak geleerd. Hoe handig hij in bv een luier verschonen was. Hij vond het daarbij ook nog eens erg leuk (vooral bij het idee dat hij het beter kon dan mama). Nu doen we eigenlijk alles samen zonder er bij na te denken..alhoewel ik wel meer van het aankleden ben en dr haartjes doen ben. Maar das gewoon een kwestie van smaak denk ik ;)

4. onsukkie

onsukkie VIP lid

29 jun 2007
    6.874
    1
    0
    Monnickendam
    Hier precies hetzelfde, een ks waardoor mijn man alles op zich heeft genomen de 1e dagen, ze was echt 5 dagen toen i khaar voor het eerst verschoonde, ik koos wel elke dag haar kleertjes uit. Inmiddels ben ik wel handiger in aankleden, en hij kan er niet zo goed tegen dat ze niet stil ligt (haha), maar moet ook zeggen dat ze bij hem drukker is dan bij mij. Hij heeft echter wel weer meer oog bij het goed aandoen van de luier, die van mij lekken nog wel eens, haha.

5. veertje

veertje Fanatiek lid

Haha hier ook hetzelfde, mijn man ging mij na een paar dagen uitleggen hoe ik een luier moest verschonen terwijl hij het nog nooit had gedaan voor stijn zijn geboorte en ik al wel honderden keren :D
    Nu zijn de taken eigenlijk goed verdeeld hier vind ik.
    Als mijn man thuis komt roept stijn meteen papa bij zitten (wil hij met papa spelen) en dan kan ik mooi eten koken.
    Douche en plassen wil hij alleen maar met papa als papa thuis is :D
    Toen stijn nog voedingen kreeg deden we het eigenlijk samen of om en om.

6. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    Hier een man die werkelijk net zo handig is als mama...hij springt snachts als eerste uit bed....heeft een papadag...helpt mee in het huishouden...en onderneemt vanalles met dochterlief..Zelf na 10mnd is hij nog net zo enthousiast ;) ik heb niets te klagen :D

7. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

Mijn vriend doet alles!

8. buts

buts Lid

29 sep 2008
    89
    0
    0
    ik 'mag' niet eens.... hij doet alles!

9. Amom22

Amom22 Niet meer actief

Ik doe alles. Hij haalt wel eens een luier van boven ;) Zelf voor gekozen. Hij werkt full time en ik ben huisvrouw/moeder, dus vind het ook terecht. Alleen mijn werk gaat 24 uur per dag 7 dagen per week door ;) Kan me niks mooiers voorstellen.

10. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hier is het (helaas) meer op de 'ouderwetse' manier. Mama is thuis en papa heeft een drukke baan. Daarbij is m'n vriend niet zo erg handig en ben ik zo iemand die het dan liever allemaal zelf doet.
    Ik had het toch ook wel liever anders gewild maarja het is nu zo.
    Binnenkort ga ik dan wel weer werken, maar de situatie van zijn kant zal niet veel veranderen.

11. draak86

draak86 VIP lid

7 mrt 2008
    5.427
    0
    0
    Thuisblijf mama
    Noord-holland
    Voor alle dames waarbij manlief niet zoveel doet;
    Ik denk toch dat je het bespreek moet porberen te maken, het is toch ook zijn kind, hij wilde hem/haar toch ook?

mama heeft ook al9mnd moeten dragen en moeten bevallen, dan mag er ook wel iets van zijn kant komen.Lijkt me niet meer als normaal hoor

Dus hup,kop op voor jezelf op komen en een schopje onder het kontje

12. weethetwel

weethetwel Bekend lid

20 mrt 2007
    955
    0
    0
    Enschede
    En anders op een slimme manier de man er bij betrekken.. doe ik ook altijd.. hihihi..

Schat ik ga douchen met de kleine... nu weet die meteen als ik roep dat hij met haar naar boven komt en dan uitkleed en dan aangeeft en gaat dan netjes wachten en droogd haar af en doet haar pyama aan.
    Of maak er een spel van dan hebben ze het ook niet door.. hahahaha.
    beetje crea zijn dames.... "sommige mannen zijn daar niet zo slim in dat ze het door hebben"

13. fioontje

fioontje Fanatiek lid

3 jul 2007
    2.748
    0
    0
    Den Burg, Texel
    lief dat hij het toegeeft, maar ik was in het begin net zo goed bang dat hij stuk ging hoor..... oefening baart kunst, je moet toch beide leren. maarja, ik heb geen klagen. :D

14. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Hier doen we alles samen, in de zin hij doet dingen en ik doe dingen.

Er is niet iets wat hij niet doet en waar ik dus voor op zou draaien, s nachts haalt hij Nora op om haar bij me te leggen voor het voeden en hij legt haar weer op bedje.
    1 dag in de week is papa-dag, dan werk ik en is hij altijd vrij, heerlijk!

Nee ben erg blij met mn man en met mn meissie :) ;)

15. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Mijn man werkt fulltime en maakt heel veel uren in de week. Op zondag is voetbaldag en zaterdag de er-moet-nog-zoveel-gebeuren-dag.
    Ik zorg voor onze kleine man. Wel zorgt mijn man ervoor dat wanneer hij in NL is, hij twee avonden per week mee kan eten en dan brengt hij daarna ons zoontje naar bed. En ze douchen 's ochtends samen, dat is hun dingetje. Verder "past" hij met alle liefde op als ik een avondje/dagje/nachtje weg ben. En alles komt dan goed, niet zoals ik het zelf zou doen, maar dat hoeft ook niet.

16. evelien69

evelien69 VIP lid

16 sep 2007
    5.531
    3
    38
    verzorgende
    Erwin helpt hier ook gewoon met alles, moet ook wel heb 3 meiden en werk 2 avonden in de week, dan zorgt hij voor de meiden. Verder helpt hij ook als ik thuis ben, we verdelen het altijd een beetje. De nachtvoedingen zijn er niet meer, maar ook daar hielp erwin mee, hij haalde haar uit bed en verschoonde haar en ik voedde haar ( bv) en ik bracht haar weer terug! Is nooit een probleem geweest. Wel heeft Erwin op het moment een hekel om het groente of fruithapje te geven. Daar heeft hij geen geduld voor en Iris lijkt dat aan te voelen en doet haar mond ook niet voor hem open, hihi. Dus dat doe ik meestal, en op de dagen dat ik werk doet mijn oudste dochter het regelmatig, de trotse grote zus!

17. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    mijn man werkt 60-90 uur zodat ik thuis kan blijven dus ik ga hem geen verplichtingen opleggen als hij als hij moet thuiskomt om 10 uur savonds even alleen wil knuffen en geen luier wil verschonen vind ik dat prima...
    \
    Ik heb gewoon mazzel dat hij DAT soort dingen ook als de lusten ziet en leuk vind!

Deel Deze Pagina