Hoi hoi, Wellicht al heel vaak aan de orde gekomen, maar onze kleine meid van 5 maanden wil overdag gewoon niet slapen. Ze is wel ontzettend moe en leggen haar weg zodra ze slaapsignalen laat zien. Dan is het echt huilen en moeten we vaak naar boven. We hebben alles al geprobeerd: laten huilen, speentje, Juist erbij blijven zitten, muziekdoosje. Niets helpt. Bij het kdv komt ze ook niet in slaap. Ze wil gewoon graag bij ons zijn, maar ze kan het nog niet aan. Geen probleem, maar als ze niet slaapt, wordt ze ontzettend vervelend. Na vaak naar boven te zijn gegaan, valt ze uiteindelijk wel in slaap, maar dat is maar voor 45 minuten. Na laatste fles (die geven we op haar kamertje) leggen we haar ook wakker in bed en gaat ze wel gewoon slapen zonder te huilen. Dit geldt ook voor de ochtendfles van 07.00 uur. Nadat de fles op is, is ze gewoon nog wakker en kunnen we haar zonder problemen in bed leggen. Ik vind het overdag erg vervelend voor kdv en als ze bij de oppas is. En ook zelf word ik er erg onzeker van. Je kunt nooit gezellig met haar weg, omdat ze altijd moe is en niet in slaap kan komen. Wie heeft de gouden tip? Wie heeft hier ervaring mee en kan mij vertellen wat ik nog kan doen? Dank dank dank!
Wat voor jullie de goede manier is weet ik niet, want dat verschilt per kindje, maar kies 1 manier en hou je daaraan! Als je elke dag iets anders probeert, weet je kindje nog niet waar ze aan toe is, dat werkt echt verwarrend. Kies een manier en hou je daar minimaal een week aan, dan kun je pas zien of het werkt. Ik herken je verhaal wel hoor want Irem was precies zo en is nog steeds geen geweldige slaper. Wat hier het beste werkte: zodra ze begon te gapen of jengelen met een kort ritueeltje (overdag dan, 's avonds wat langer) naar bed, nog 1 liedje zingen en dan weglopen. Dan gaan troosten na elke 5 minuten, niet uit bed halen, pas weggaan als ze rustig is. Dat is heel in het kort hoe wij het hebben gedaan.