Toen mijn dochter nognachtvoedingen kreeg, deed ik altijd gewoon het bedlampje aan, maar dat ligt is veelste fel. Ze werd er te wakker van. Je hebt van die mooie ledlampjes in allerlei soorten en maten. Bijvoorbeeld: Barbapapa baby nachtlampje | Baby Product van het Jaar of Beaba Kabouternachtlampje - Beaba Lampen Ik vroeg me af of dit soort verlichting afdoende is om 's nachts te voeden; toch wat ligt maar zo zwak dat iedereen lekker slaperig blijft! Iemand ervaring? De lampjes zijn namelijk over het algemeen best prijzig... Groetjes Lisszy
Ik lees mee! Doe hier de lamp in de hal aan, we hebben een raam boven de deur die het licht doorlaat. En leg een wikkeldoek over de baby heen, om hem warm te houden maar ook over zijn koppie ivm licht. Maar ik voed in zijn eigen kamertje en niet bij ons in de slaapkamer.
Dat zal ook kunnen, maar die vreselijke lelijke spaarlampen van en tegenwoordig zijn niet zo zwak... En daarbij kun je deze lampjes ook meenemen, dus met verschonen even mee naar de commode bijvoorbeeld. Leek me wel handig!
ik heb gewoon altijd de lamp op de gang aangelaten en deur op een kier. Heb geen raam boven de deur dus kon zelf bepalen hoeveel licht er naar binnen valt... perfect. nachtlampjes vond ik nl allemaal geen goed licht geven (of heel fel of gewoon raar licht)
Dank voor het meedenken voor andere oplossingen. Maar niemand dus ervaringen met dit soort nachtlampjes?!
Nee heb geen ervaring met de lamojes die je noemt. Maar zelf heb ik gewoon zo'n touch lamp met 3 standen van de action. Zelf vond ik dat erg handig en was nog goedkoop ook.
Ik heb gewoon een dimmer op de lamp, echt handig! Als je 's nachts even moet kijken draai je de dimmer iets aan. Licht is dan heel zwak, maar precies genoeg om even te checken. Kan dus ook goed met voedingen.
Ik gebruik een wake-up light, die kun je ook dimmen. Maar: oerlelijk en je knt hem natuurlijk niet meenemen.
Ik heb de barbapapalamp. Deze heb ik op het begin gebruikt tijdens het voeden 's nachts. Hij geeft genoeg licht om iets te kunnen zien en het blijft lekker schemerig in de kamer. Ik vind het ook een heel leuk en handig lampje.
Bij de eerste hadden we kerstverlichting (snoer met lichtjes), was niet ideaal. Van de zomer hebben we via zo'n dagaanbieding een ledlamp voor de tuin gekocht. Oplaadbaar en daarna kun je 'm overal neerzetten. Het heeft 3 lichtstanden (dmv aantikken). We gebruiken 'm nu ook als nachtlampje voor onszelf. Dus straks ook als de 2e er is, ga ik 'm gebruiken. Het is niet zo'n mooie vormgeving maar het gaat mij om het bruikbaarheid. Dat kabouterlampje vind ik erg leuk. De oudste krijgt deze over een tijdje voor op z'n kamer.
Mijn zoon heeft het kabouternachtlampje. Het lampje heeft 2 standen waarmee je de lichtsterkte kunt bepalen. Bij mijn zoon staat het lampje 's nachts in de laagste stand. Heb er zelf nooit nachtvoeding bij gegeven, maar kan je het lampje wel aanraden.
Oh fijn dat er ook meiden zijn die ervaring hebben met deze lampjes! @Saadia Die 2e stand, is dat dan fel of ook schemerig? En wat soort kleur is het licht, gewoon wit of afhankelijk van welk kleur lampje je hebt? Dat barbapapalampje heeft een vriendin van mij ook en dat licht is zo knus! Dank ook voor alle alternatieven, maar ik krijg zo'n soort lampje van mijn schoonzusje als kraamcadeau en ik vind het ook erg leuk als het een beetje bij de babykamer past.
Uhm ik heb gewoon een zo'n fietslampie van de hema aan mijn bed gehangen, kost 2 euro voor 2: HEMA - fiets - 2-pak mini led lampjes voldoet prima, geen fel licht, makkelijk te bevestigen en mee te nemen indien nodig .
ik heb ook het barbapapa lampje (tenminste mijn dochter heeft hem). Hij is inderdaad erg knus en hij staat bij ons de hele nacht in haar kamer aan. Als ik ga kijken is het donker maar ik kan haar toch even zien. Toen ik nog nachtvoedingen gaf vond ik het lampje niet zo handig. Je kunt het namelijk niet gemakkelijk vasthouden. Er zit geen handvat aan en hij is best glad. Dus het lampje meenemen naar waar je gaat voeden is niet prettig. Als je gaat voeden in de kamer waar het lampje toch al staat is het wel weer handig want het geeft echt genoeg licht en niet te veel. En ook fijn: lampje doet het de hele nacht zonder opladen (bij ons nu dus 12 uur achterelkaar)
Er is ook een lampje van de Ikea, die heeft mijn zoontje altijd gehad. Prima ding en makkelijk vast te houden, is van een beetje rubberig spul gemaakt. Ik weet alleen niet of hij genoeg licht geeft, opzich kan ik hem wel zien slapen maar heb er nog nooit bij gevoed(hij is al acht dus kan het me ook niet echt meer voor de geest halen..). Ik heb nu de barbapapa lamp gekocht(ooooooooh zo schattig!) maar ik weet pas over een week of 17 hoe die bevalt! Die van de Ikea heeft trouwens wel een stuk vriendelijker prijsje dan die van Barbapapa. IKEA | Baby | Kinderkamerverlichting | SPÖKA | Nachtlichtje
Wij hebben het kabouterlampje en zijn hier super tevreden over! Niet te fel licht zodat je toch slaperig blijft maar wel genoeg om te kunnen zien. Daarbij is hij super kind vriendelijk. Mijn zoontje heeft hem zelfs een nachtje in bed gehad (ik had hem op de rand van het bed gezet omdat hij verdrietig was en zoonlief had hem in bed weten te krijgen terwijl hij toen nog niet kon staan)
@SophieMarie Ja, dat lampje heb ik ook in mijn handen gehad! Maar hier in Groningen hadden ze alleen wit of blauw en niet meer die mooie roze... En volgens mij kan je 'm niet meenemen of wel? @Wennepen Jij hebt dus het kabouterlampje! Is het wit licht wat er vanaf komt en hoe fel is standje 2?
Ik heb ook het kabouterlampje, het nadeel van het lampje vind ik dat hij het op de lader niet doet.. Het licht is niet te sterk.. Wij hebben nu een lampje van philips in gebruik, kregen we bij de kolf.. Google Afbeeldingen resultaat voor http://pan7.fotovista.com/dev/7/2/03339927/l_03339927.jpg