kolven

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door madchen30, 10 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madchen30

madchen30 Actief lid

18 mei 2008
    282
    0
    16
    hoi hoi,

ik heb een vraagje over het kolven.
    Ik kolf veel minder als dat mijn zoontje bij de oppas drinkt.

ik ben weer gaan werken en onze kleine van 5 mnd gaat 2 en halve dag naar de oppas.
    hij drinkt daar per fles ong 220 cc op (als ik er meer in zou doen drinkt hij meer) en houdt het daar gewoon net als bij mij ong 3 uur op uit.

nu is het probleem dat ik maar hooguit 130 cc per keer op het werk kolf.
    ook thuis of waar dan ook in een rustige situatie komt er niet meer uit.

nu is mijn vraag eigenlijk hoe ikm eer kan kolven. ik weet dat als je te weinig borstvoeding hebt je domperion kan gebruiken, maar ik denk niet dat ik te weinig heb, hij heeft immers anders ook genoeg voor 3 uur als ik live voed...

wat kan ik doen om mijn kolfopbrengst te verhogen? heb namelijk schema van 10,7,5 min per kant al geprobeert, en dit levert niet meer op...

meerdere keren kort kolven levert een nog lagere "oogst" op

groetjes meisje

2. Ilse

Ilse Lactatiekundige

2 apr 2008
    1.552
    0
    0
    Lactatiekundige IBCLC
    Almere
    Hallo,

Tja, dat kolven is altijd een lastig punt. Soms lukt het gewoon niet om eer productie te halen. En hoe meer krampachtig je ermee bezig bent hoe slechter het gaat. SOms helpt een oxytocine neusspray om de melk makkelijker te laten toeschieten.

Soms maakt het soort kolf nog uit. Ook kan het goed zijn om de maat van het borstschild te controleren. Ik heb nu even weinig tijd dus ik zet alleen even de link neer. Lees op de site van http://www.medela.nl/BENELUX/breastfeed ... rsonal.php naar de verschillende maten en hoe je kunt zien of een maar schild goed is.

Een niet goed passend schild kan een te lage opbrengst tot gevolg hebben.

Meestal is dubbelzijdig kolven het meest optimaal.

Succes

Ilse

Deel Deze Pagina