en wat nu?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door mamasilly, 5 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamasilly

mamasilly Lid

25 jan 2009
    86
    0
    0
    venlo
    ik ben nu 30 weken zwanger en alles loopt tot nu toe ontzettend goed
    maar nu hebben we ons huis verkocht en moeten 10 juni eruit zijn
    ook hebben we zelf een ander huis gekocht maar er moet daar nog heel wat gebeuren
    de indeling...

gang
    woonkamer
    keuken
    bijkeuken
    tuin
    vaste trap
    overloop
    slaapkamer 1
    slaapkamer 2
    slaapkamer 3
    slaapkamer 4
    badkamer
    zolder

alle kamers moeten de muren vloer en plafon gedaan worden
    ikzelf wil eerst boven beginnen zodat de babykamer af is als de kleine komt
    maar me schoonma wil de keuken doen
    me vriend die vind het allemaal wel goed

ik moet eerlijk zeggen dit levert voor mij veel stress op

wie heeft tips voor me

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.514
    36.476
    113
    Tja, eerlijk gezegd lijkt het mij niet zo lastig.

Ik neem aan dat jij er met je vriend gaat wonen. Het maakt je vriend niet uit en jij wilt eerst boven, nou boven wordt het dus.

Snap niet zo goed wat je schoonmoeder hierover te zeggen heeft. Het is natuurlijk fijn als zee mee gaat helpen, maar het is jullie huis.

3. mamasilly

mamasilly Lid

25 jan 2009
    86
    0
    0
    venlo
    ja dat klopt
    daar heb je gelijk in
    maar ja zelf kan ik niet veel doen
    behalve inrichten en spullen uitzoeken

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Herkenbare stress :( ...

Wij krijgen donderdag de sleutel van ons nieuwe huis, en daar moet ook nog best wat aan gebeuren. Gelukkig hebben wij wel een aantal weken dat we overlappen met ons huidige appartement, zodat niet alles binnen een week klaar hoeft te zijn in het nieuwe huis.

Probeer alles goed te plannen, een soort plan van aanpak op papier te zetten. Wat heeft prioriteit? Wat is de volgorde van de dingen die je wilt (moet) doen, en zet daar een streefdatum bij dat het af moet zijn. Misschien kun je nog hulptroepen inschakelen om te helpen? Is je vriend wel een beetje handig en bereid dingen op zich te nemen (omdat je schrijft dat hij het allemaal wel goed vindt)?

Wij gaan eerst de bovenverdieping in orde maken. Dan kun je in ieder geval fatsoenlijk slapen, en je babykamer neerzetten. Dan komt de benedenverdieping aan de beurt, de zolder zal bij ons de eerste tijd vooral als opslag dienen denk ik. We wilden eerst ook nog gaan verbouwen (nieuwe keuken, uitbouw en onze grote tuin op de schop nemen), maar dat gaan we dus mooi uitstellen tot volgend jaar ofzo. Moet er niet aan denken dat de bevalling dalijk begint tussen de bouwvakkers :confused: !

Succes met alles, en laat je niet gek maken!

5. Maia

Maia Niet meer actief

ik zou zeggen: babykamer, woonkamer, jullie slaapkamer en dan pas de rest.

6. valhalla

valhalla Niet meer actief

En vergeet niet je schoonmoeder achter het behang te plakken ;) (of is ze zo erg ook weer niet?)

Beetje een planning maken helpt wel goed hier (hier binnenkort ook een Grote Verhuizing)... Gewoon alles wat je tegenkomt opschrijven met een planning wanneer het af moet zijn en wat je ervoor moet regelen in een excelbestandje zetten. Op die manier blijven de dingen niet in je hoofd rondspoken en vergeet je geen dingen.

Maar succes met je verhuizing, alles komt goed joh! Als de kleine straks komt zit je vast helemaal op orde!

7. Bellis

Bellis Lid

23 feb 2009
    36
    0
    0
    Trek je vooral niets aan van wat je schoonmoeder wil, het is jullie huis, jullie moeten er straks in wonen, ook als het dus nog niet af is, niet zij. Voor mij zouden de babykamer, ouderslaapkamer en de badkamer(!) de hoogste prioriteit hebben. Dan kunnen jullie iig fatsoenlijk slapen en normaal kunnen douchen/badderen is natuurlijk ook wel lekker. ;)
    Succes met de verhuizing en de verbouwing en maak je niet te druk, daar schiet je toch niets mee op. Enne, vergeet niet te genieten van de laatste loodjes!

8. Wupped

Wupped Bekend lid

21 jan 2009
    531
    1
    0
    Bi/BO Consultant
    Capelle aan den ijss
    ik heb een huis wat ook van onder naar boven gedaan moet worden. Aller eerst hebben wij zo veel mogelijk mensen opgetrommeld

zoals me schoonvader, mijn moeder, de zwager van me vriend, en vrienden van ons.
    de start hebben we gemaakt met alle plafonds en muren te witten. Als je snel klaar wil zijn koop gewoon een paar emmers witsel, zorg dat 2 mensen alles afplakken, 1 gaat witten vd plafonds 1 komt er achter aan met de muren. en misschien 2 mensen kunnen deposten en cozijnen doen.. het is maar een idee. maar dan heb je binnen een halve dag 1 kamer klaar.
    en als je het stelletje een beetje bij elkaar houd en de motivatie er in om eventueel zaterdags en zondags te komen dan ben je zo klaar.

Af gelopzen zaterdag zijn ze hier met zijn 3en begonnen met witten. en ze hebben 3 kamers gedaan , de badkamer, de kinderkamer en me grote hal en kleine hal.
    allemaal gewit.:) de posten hadden we al eerder gedaan mijn moeder en ik.
    deze week verwacht ik een pallet aan gipswanden en die gaan er deze week in een dagje tegen aan ( a.s vrijdag) en Zaterdag gaan we de woonkamer witten ( plafond en muren ook) en de babykamer meubilair ophalen dan is de babykamer klaar :D nu de rest nog :)

succes er mee

Deel Deze Pagina