Ik wil even van mij afschrijven, en misschien wat herkenning. Een paar maanden geleden kreeg ik een zware depressie, de psycholoog dacht dat ik ook richting een burnout ging. Ik ben gestopt bij deze psycholoog en begin volgende week bij een nieuwe psycholoog. De depressie, dat gaat momenteel best weer goed, voel mij psychisch weer aardig okay, alleen lichamelijk blijf ik klachten houden. Nu heb ik ook een b12 tekort, daar krijg ik al een paar jaar injecties voor. Ook heb ik door die depressie een verkeerde ademhaling aangeleerd, ik adem te oppervlakkig, soms had ook last van hyperventilatie als ik in paniek raakte. Die hyperventiliatie heb ik al een maand niet gehad, en vorige week ben ik voor de eerste keer bij de fysio geweest voor ademhalingsoefenen, en ik adem steeds vaker weer vanuit mijn buik, dus daar merk ik ook vooruitgang in. Maar ik blijf moe, last van tintelingen links, als ik mijn benen over elkaar doe als ik zit dan krijg ik een doof gevoel in mijn been, als mijn man mijn voet wil masseren als we s'avonds op de bank zitten krijg ik last van onrustige voeten, ik kan die aanrakingen dan niet verdragen, en het duurt lang voor dat gevoel weg gaat. En sinds vorige week heb ik regelmatig last van koude gevoelloze vingers, soms met een wit vingertopje (vaak maar 1 vinger) Ik twijfel of ik hier mee naar de huisarts geweest. Ben een paar maanden geleden met die vermoeidheid naar de ha geweest en die zegt dan dat hij het niet weet, kan van de b12 komen, kan van de depressie. Die vermoeidheid is ook een stuk minder geweest en nu begint het weer, en dan al die vage klachten erbij. En ik ben er ondertussen zo klaar mee! Ik wil mij gewoon fit voelen, niet van die vage klachten allemaal. Volgende week moet ik naar de bedrijfarts mijn opbouwschema besprekenm eigenlijk wil ik gewoon weer zo snel mogelijk fulltime aan het werk en mij weer fit voelen.
Je gebruikt geen anti depressiva? Die klachten die je beschrijft lijken mij niet alleen depressie klachten hoor..
Laat je vitamine D prikken. 90% heeft een tekort met spierkrampen en vermoeidheid en zelfs depressie tot gevolg. En wat je HA zegt kan zeker, van een depressie word je dood en doodmoe
Is de oorzaak van de lage B12 waarde bekend? Door een schildklierafwijking kan deze namelijk ook laag zijn en daar krijg je ook deze klachten van. Ik zou bij de huisarts een uitgebreid bloed onderzoek laten doen.
2 maanden geleden heb ik een uitgebreid bloedonderzoek gehad, daar had k om gevraagd vanwege mijn vermoeidheid. Alles was toen goed. Schildklier is in januari geprikt, die was ook goed. De oorzaak van mijn b12 is bekend, ik mis een factor in mijn bloed, daardoor neem ik geen b12 op. Ik denk dat ik morgenmiddag maar nog een keer naar de huisarts ga. Iik voel me steeds zo'n zeur, omdat er niks uit de uitslagen komt, en ik steeds te horen krijg dat de huisarts het ook niet precies weet.