Groeiecho - klein hoofdje

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Liefjes, Jul 29, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liefjes

Liefjes Actief lid

Oct 17, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha dames,

Vandaag, met 35+1, de groei echo gehad. Op zich allemaal prima, alles zit ergens rond het gemiddelde, buikje was wat groter dan gemiddeld., alleen het hoofdje niet. Dat zit echt op de onderste lijn... En de echo mevrouw heeft misschien wel 6 keer het hoofdje opgemeten. Meer kon ze er niet van maken.

Nu heeft ze niks gezegd over verder onderzoek oid. Maar ik maak me zorgen. Ben keihard van mijn roze wolk gedonderd... Volgens man is er dus niks aan de hand, anders zou ze ons wel doorgestuurd hebben. Maar iemand die me gerust kan stellen? Gewicht zat nu trouwens op 2390, dat is wel ok toch?

2. cocko

cocko Fanatiek lid

Apr 21, 2011
    3,594
    19
    38
    Ergens in Nederland
    Snap wel dat je je zorgen maakt hoor maar denk niet dat het nodig is. Heeft ze er verder of je vk/gyn niets over gezegd? Als je je zorgen maakt, kun je altijd even navraag doen natuurlijk.
    Onze eerste had ook een klein hoofdje, en nog steeds nu ze 4 jaar is. Maar niks geks hoor!!
    En het geschatte gewicht bij jouw kindje is goed hoor, daar hoef je je geen zorgen om te maken.
    Geniet nog even van je zwangerschap en als je je zorgen maakt ergens over: bel je vk/gyn even, daar zijn ze ook voor.. Die kunnen je dan waarschijnlijk wel weer geruststellen.
    Het beste hoor!

3. Liefjes

Liefjes Actief lid

Oct 17, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Echo's zijn hier in het echocentrum in het ziekenhuis, VK doet zelf geen echo's. Dus nog niet met vk kunnen bespreken. Ga morgen bellen... Al heeft ze dan de uitslagen nog niet, worden per post verstuurd.

Echo mevrouw vroeg wel een aantal keer wanneer volgende afspraak staat bij de VK. Volgende week pas...

Zo stom, ik weet wel dat als er echt iets was, we we doorgestuurd zouden worden. Maar toch, ze zit echt op de onderste lijn. Dus een paar milimeter zou al onder de lijn betekenen en ik denk dan: is er wel goed gemeten? Heeft ze niet de meest gunstige meting genomen?

Ben elke keer met een soort van angst naar de echo's gegaan, en nu is er voor het eerst echt iets niet helemaal perfect.

4. jada73

jada73 Actief lid

Apr 6, 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Liefjes,

Bij mij hier hetzelfde. Drie weken geleden groeiecho gehad bij de VK, hoofdje P5 (klein), doorgestuurd naar het ziekenhuis voor weer een groeiecho hoofdje P3 (nog kleiner). Zij heeft me een week later een GUO laten maken in het ziekenhuis. Resultaat: niets aan de hand, alles zat op de gemiddelde lijn. Pfoeh, twee weken stress om niets.

Laat je niet gek maken hoor, het zal echt wel meevallen. Misschien toch even je VK bellen als je je echt zorgen maakt.

Hier was het dus een storm in een glas water....

5. Liefjes

Liefjes Actief lid

Oct 17, 2010
    424
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ondertussen de VK gesproken en zij gaf aan dat er geen reden tot ongerustheid was. Ze had de uitslagen nog niet gezien, maar als er iets niet goed was, hadden ze het gisteren al meteen gehoord (of vandaag). En dat was dus niet het geval. We bespreken de uitslagen volgende week tijdens de volgende afspraak.

Daarnaast heeft ze de uitslagen van de 20 weken echo er ook even bij gepakt en toen was er ook al een kleiner hoofdje te zien, al zat het toen iets hoger op de curve. Hoofdje is dus altijd al aan de kleine kant geweest, maar is wel mee gegroeid. Hersenen waren/zijn tot nu toe altijd goed, dus daar geen zorgen.

En nu... in- en uitademen en loslaten ;)

6. jada73

jada73 Actief lid

Apr 6, 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    gelukkig maar!

7. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

Dec 21, 2011
    2,624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hoi!
    herkenbaar, je zorgen. Had vanmiddag liggings-echo. Koppetje van onze uk is niet te klein maar wat smal van vorm. Maar dat zit in beide familie's. Manlief en ik hebben beide geen bolle kop, maar wat meer ovaal. Helemaal in orde dus. Koppie was verder ook niet onder de groeicurve.
    Onze uk weegt nu 2500 gram en ligt keurig netjes klaar voor de start. Maar ik hoop dat ie nog wat weekjes blijft zitten, even wat doorgroeien!

Meid, veel suc6 met de laatste loodjes, en bedenk; geen 1 mens is identiek, het zijn allemaal gemiddelden waar ze mee vergelijken. Groetjes!

Share This Page