Noah Viggo En welke naam vinden jullie leuker passen bij Sophie? Oh ja ik moet er misschien nog even bij vermelden dat Viggo wel bij ons op nummer 1 staat maar ons dochtertje heeft de naam bedacht. Serieus waar We vroegen aan haar "hoe moet de baby heetten?". We hadden de naam Noah nog nooit genoemd maar ze zegt al vanaf het begin af aan "Noah". Dus dat vinden we alletwee wel heel bijzonder. Ook heeft Viggo als betekenis oorlog en Noah als betekenis rust. Dat spreekt me ook iets meer aan. Niet dat ik nou zo stellig in de betekenins van een naam geloof maar de betekenis van Viggo vind ik ook wel weer wat negatief Terwijl die naam toch meer onze voorkeur heeft. Ik vind het moeilijk hoor. Wat vinden jullie?
Ik vind Noah een hele mooie naam! Met de naam Viggo heb ik helemaal niks, maar als het DE naam is moet je het zeker doen.
ik vind Noah beter passen bij Sophie. En betekenis vind ik ook altijd wel iets meetellen, eigenlijk precies zoals jij nu omschrijft...
Heb denk ik maar half gelezen: maar die betekenis oorlog van viggo vind ik ook wel lastig. Zou mij dan ook tegenhouden..!
Ik vind Viggo ook wel apart klinken, eens wat anders! Noah hoor je al best veel, maar zeker ook een mooie naam. Jullie moeten kiezen wat jullie t mooiste vinden en tja de betekenis??Niet zoveel bij stilstaan denk ik! Mijn zoon heeft als 2de naam Berkay en dat betekent sterk schijnende maan
Noah!! Veel mooier, past véél beter bij Sophie en vind de betekenis toch ook wel doorslaggevend in dit geval...
Noah en Sophie vind ik een mooiere combi dan Viggo en Sophie... (Ik vind Noah gewoon een erg mooie naam ook, vandaar dat mijn dochter zo heet... Alleen de vrouwelijke variant (No'ah) betekent 'beweging' ipv 'rust/troost') Daarbij vind ik 'rust' en 'wijsheid' ook een mooiere combi... Voor mij persoonlijk zou 'n betekenis absoluut wel 'n doorslag geven...
Ik heb nog even op de betekenis van Viggo gezocht en het betekent eigenlijk overwinnaar/strijder. Toch iets beter dan oorlog. Toch staat Viggo alsnog op nummer 1 maar vind Noah ook erg mooi. Alleen is Noah momenteel ook zo'n populaire naam en Sophie natuurlijk ook. Vind Viggo dan weer orgineler. Maar niemand hier vind Viggo dus leuk haha.
Ik stem wel op Viggo!!! dus zeker wel iemand die de naam leuk vind En de betekenis kan vele dingen betekenen van een naam. Bij oorlog horen ook strijders dus ja de betekenis strijder is dan mooi en krachtig toch??
ik vind de naam noah heel erg mooi. en zeer speciaal dat je dochtertje de naam bedacht heeft viggo vind ik minder
ik vind viggo mooier. noah hoor je veel, en heel personelijk natuurlijk maar ik vind een naam die zowel voor jongen als meisje kan ( ongeacht anders schrijfwijze) niet leuk omdat mensen vaak toch gaan/ moeten vragen of het een jongen of meisje is. of dat er ongewild fouten omtrent het geslacht worden gemaakt.