Vochtverlies, harde buiken, raar gevoel

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lot508, 22 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lot508

Lot508 Lid

8 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo,

Ik ben nu precies 30 weken en 5 dagen zwanger en tot nu toe is alles perfect gelopen, ik mag echt nergens over klagen!
    Sinds zondag heb ik vochtverlies, we liepen door de stad en opeens alles nat, dus we waren naar huis gegaan. Die avond nog een keer. Toen dacht ik dat het verstandigste was de verloskundige te bellen en zij kwam meteen bij ons langs. Het bleek geen vruchtwater te zijn, gelukkig. Ze vertelde wel dat het hoofdje al helemaal is ingedaald, wat voor 30 weken opzich best vroeg is, maar geen kwaad kan. Het kindje kan gerust nog tot 42 weken blijven zitten.
    Wat het vochtverlies wel precies was kon ze ons niet vertellen. Misschien was het wat urine omdat het hoofdje tegen mijn blaas drukt, maar daar rook het niet naar. Ze zei zolang het geen vruchtwater is maakt het niet uit wat het wel is: urine of misschien wat waterige afscheiding, daarna is ze vertrokken. Ik zou wel graag willen weten wat het kan zijn want het is heel vervelend!

Ik dacht dat het wel over zou zijn nu zijn we 2 dagen verder en heb ik er nog steeds last van. Ook voel ik me al sinds zaterdag heel raar, misschien zijn het de hormonen wel, ik weet het niet. Ik heb hele harde buiken en een drukkend gevoel rond het schaambeen.

Is er iemand die mij wat duidelijkheid kan geven? Of misschien hetzelfde meemaakt/heeft meegemaakt? Ik ben een beetje ten einde raad.

Groetjes

2. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Het klinkt als:
    - waterige afscheiding. Super irritant maar wel heel gewoon
    - Je kindje is ingedaald maar kan nog wel prima bewegen (is niet super groot nog) en dat geeft een raar gevoel en kan ook best een beetje pijnlijk zijn juist omdat het hoofd zo laag ligt.
    - harde buiken zijn meestal een teken dat je je een beetje te druk maakt. Ze "doen" in principe niets. Meer rust nemen. Douchen of in bad helpt vaak wel.

maar... als je je ongerust voelt, bel dan vooral de verloskundige. Het instinct van een (aanstaande) mama is heel belangrijk !

3. SuusD

SuusD Fanatiek lid

8 jan 2013
    3.004
    3
    38
    is waarschijnlijk waterige afscheiding begon bij mij ook rond week 30 :) maak je maar geen zorgen daarover het is vervelend maar niets aan te doen :)

4. roeska123

roeska123 Bekend lid

28 dec 2010
    933
    1
    0
    arbeidsongeschikt
    Deventer
    Ik kon het vrij duidelijk ruiken dat het vruchtwater was.Afscheiding ruikt zurig, en vruchtwater ruikt wat naar sperma.
    Ik vond het niet zoetig ruiken.

5. bdotsie

bdotsie Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.122
    0
    36
    Verzorgende in de thuiszorg
    Belgiƫ Arendonk
    Ik heb hier ook al enkele weken last van, hier zit die ook al weken ingedaald en drukt op de blaas. Kan je dus echt nog weeeeeeeeeeken mee rond lopen. Ken wel het vervelende gevoel.

6. Lot508

Lot508 Lid

8 apr 2013
    62
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de reacties heb er veel aan !!

7. izzaiqbal

izzaiqbal Lid

2 jul 2013
    89
    0
    0
    NULL
    NULL
    Toevallig heb ik ook het zelfde, sinds een paardagen rare afscheiding, harde buiken, pijnlijk buik en bekken en gister was er een enorme druk op me onderbuik.

Vandaag had ik een afspraak staan bij de VK, even aangekaart dat ik zulke pijnen had en ze zei idd het kan dat hij gedaald is.

Even later gechecked and hoofdje was idd al een stuk naar beneden. Ben nu bijna 32 weken, dus vroeg maar prima mogelijk

8. zomerwondertje

zomerwondertje Actief lid

19 jul 2013
    248
    1
    0
    Klinkt een beetje als een blaasontstekingK; ik had het vorige week, inclusief het raar voelen en de pijnlijke harde buik onderaan en druk op bekken.
    Bleek een blaasontsteking te zijn.

Best even laten checken!

Deel Deze Pagina