Enorm geschrokken

Discussie in 'De lounge' gestart door happyglow, 12 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Accountmanager Binnendienst
    Maarssen
    #1 happyglow, 12 dec 2013
    Laatst bewerkt: 12 dec 2013
    Ik heb een studio aan huis waar ik foto's maak van kinderen 0-4 jaar. Vandaag kwam er een kindje van 8 maanden met mamma en oma en oma had geen oppas kunnen vinden voor haar hondje en vroeg of het erg was dat die mee naar binnen kwam anders zou ze wel even een rondje lopen tijdens de fotoshoot. Maar het is ijskoud buiten en de fotoshoot kan zo 2 uur in beslag nemen zeker met kleine kinderen dus ik stelde voor dat ze gewoon lekker binnen kwam. Ik had het wel fijn gevonden als ze het even van te voren gemeld had want mijn zoontje is op de eenofandere manier als de dood voor honden maar die sliep toch dus ach ik maakte me niet zo druk.

Ze kwamen binnen en oma had de kleine man op haar schoot en het hondje aan de riem. Mijn kat zat boven, die houdt helemaal niet van honden maar loopt altijd weg buiten. Nu kwam ze dus direct naar beneden toe en zonder aarzelen vloog ze de hond aan... Die oma schok zo dat ze het kind op de grond gooide en naar haar hond greep. De moeder werd boos want oma verkoos de hond boven het kind, kind overstuur van de val natuurlijk maar nog meer van het geschreeuw en gescheld van zijn moeder en het gehuil van zijn oma die natuurlijk ook enorm schrok en zich ineens realiseerde wat ze gedaan had.

Nou dat was een mooie binnenkomer dus. Ik heb direct de kat gegrepen (die me helemaal open haalde aan mn handen en armen) en haar naar boven gedaan met de tussendeur dicht. Die moeder bleef oma maar uitschelden en was ontzettend boos, er kwamen allemaal K-woorden uit en die oma was helemaal overstuur, helemaal te trillen en te huilen. Oma is even de tuin in gegaan om een luchtje te scheppen en ik heb ze beide even gekalmeerd. Het zoontje was ook weer bijgekomen van de schrik en had weinig op zn hoofd zitten het was dus echt de schrik, ik zag ook dat hij neerkwam op zijn billen en daarna pas op zijn hoofd viel en omdat hij direct begon met brullen gaf ik aan dat het allemaal wel mee viel en dat hij er hooguit een bult aan over zou houden.

We hebben alsnog wat foto's geschoten want daar kwamen ze voor en de jongeman kon gelukkig weer lekker lachen en later vroeg oma aan mij of ze even naar de dokter moest, ik gaf aan dat ik dacht dat dat niet echt nodig was aangezien het kindje direct moest huilen, alert was en al 5 min later weer breed kon lachen en kon spelen. Ze vroeg het nog aan haar dochter (moeder van het kindje) die ook heel nuchter antwoorden met als jij dat wilt gaan we dat doen.

Nu belt ze me dus een beetje semi-boos op met de melding dat ze met spoed naar de dokter zijn geweest omdat haar zoontje door mijn kat in zijn been is gebeten en dus met spoed direct aan de antibiotica moest. Hij had notabene een spijkerbroek aan! En mijn kat en hun hond zaten zo in een gevecht dat ze niet kan weten of dat mijn kat was of haar hond en dan nog gooide ZIJ het kind op de grond bij de vechtende beesten... Ik kreeg er nu de schuld van. Ik reageerde nog heel lief met dat ik echt niet wist dat ze dit zou doen en dat het me spijt en ze reageerde alleen maar "nou het was in iedergeval geen leuke dag vandaag en ik ga ophangen want ik moet hier weer verder"

Ik ben helemaal beduusd voel me zo erg rot over alles. Niet eens zo zeer schuldig want ik had hier echt niets aan kunnen doen en ik zit ook helemaal onder de krassen maar gewoon ze gaf me zo'n rotgevoel met haar belletje... Ik ga de foto's nu maar gewoon zo mooi mogelijk bewerken als de kids op bed liggen en morgenochtend op de bus doen. Hoop dat het nog wat wonden heelt voor ze...

Wat zouden jullie doen, zal ik ze het geld terug geven in de envalop met de CD-rom? De fotoshoot was korter dan een normale shoot door alle gebeurtenissen maar er zijn wel hele leuke foto's uitgekomen ondanks alles dus ze hebben in feite wel waar ze voor gekomen zijn...

Ben even helemaal van de kaart... Onze kat is echt heel lief ik ben nota bene gastouder en zou echt mn kat niet in de buurt van kleine kinderen laten als ze vals zou zijn ofzo... Ze vond die hond waarschijnlijk een indringer in haar territorium en we hebben een pas geboren baby hier dus dat maakt haar verdedigingsgedrag waarschijnlijk nog erger...

Ik ben ook naar de huisarts geweest en heb een tetanusinjectie gekregen, een antibiotica mag ik niet ivm borstvoeding dus ik moet de wonden goed in de gaten houden en bij een eventuele ontsteking mag ik naar de huisartsenpost dit weekend...

Moest het ook even van me af schrijven hoor, net op zo'n moment moet mijn man tot vanavond laat werken natuurlijk... :(:(

2. Cooks

Cooks Fanatiek lid

9 mrt 2011
    1.312
    66
    48
    Overijssel!
    Wat een rot situatie.. ik zou niet betalen.. je weet niet eens of dat kindje het door de val, hond of jou kat heeft opgelopen... plus dat ik het de verantwoordelijkheid vind voor die mensen om of voor hun hond een oppas te zoeken of hem niet mee te nemen.. kijk jou kat begon maar wie neemt er nou een hond mee voor een 2 uur durende fotoshoot bij iemand anders thuis.. wie weet was je allergisch of weet ik veel wat.. ik zou gewoon de fotos geven en het daarmee afdoen...

Veel succes met beslissen

3. Moettie30

Moettie30 Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.891
    0
    36
    N-H
    Jeetje...... dat is even heftig!

Waar ik me het meest over verbaas is dat jij uiteindelijk de schuld krijgt.
    Geld terug zou ik niet doen, zeker niet na hoe zij zich opgesteld heeft.

4. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ze vroeg wel heel netjes of hij mee naar binnen mocht hoor en ik heb het toegezegd... Had het inderdaad wel netjes gevonden als ze het even van te voren had aangegeven, nu overviel het me heel erg en had nog niet eens aan de kat gedacht op het moment dat ze met de hond voor mn neus stond...

5. vaddie

vaddie Fanatiek lid

30 nov 2010
    4.016
    1
    38
    Vrouw
    In de buurt van Utrecht
    Ik zou zeker geen geld terug geven. Beide hebben schuld (jij had de kat buiten je studio moeten houden, oma had de hond thuis moeten houden en het kind niet moeten laten vallen)
    Zou er hooguit nog een excuusbriefje bij doen ofzo.
    En dus nooit meer onverwacht honden binnen laten.

6. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Ik sluit me aan bij Cooks.
    Je wist niet dat die hond mee zou komen van te voren, noch wist zij dat jij een kat had. Ze had ook kunnen bellen "kan ik evt mn hond meenemen, of heb je een kat" (om maar wat te noemen).
    Snap dat je je nu schuldig voelt omdat die vrouw je op die manier gebeld heeft, maar ze is er natuurlijk ook erg van geschrokken en wellicht zoekt ze een zondebok voor haar schuldgevoel.
    Sterkte, en niet te veel mee zitten hoor!!

7. Niekepiek

Niekepiek Niet meer actief

Nou, jeetje zeg is dat ff een verhaal.
    Ik vind het wel erg triest van die moeder om jou op deze manier ermee te belasten.
    Het is een samenloop van omstandigheden geweest waar jij niets aan kon doen dus ik vind het belachelijk dat ze jou de schuld geeft.

Ik weet niet in hoeverre jij dit werk professioneel doet?
    Want als je alom bekend bent met fotoshoots, dan zou ik er lekker boven gaan staan en de eer aan mijzelf behouden, dus gewoon betalen.

8. lunap

lunap Fanatiek lid

15 okt 2011
    2.064
    6
    38
    Wat zijn mensen toch onredelijk! Vind net zoals de andere dames dat niet het geld terug met geven!

Ongelukje zit een klein hoekje en zij waren ook fout door de hond mee te nemen enz! Hoop dat je snel over de schrik bent!

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Belachelijk dat jij de schuld krijgt :$

10. Aurora2013

Aurora2013 Niet meer actief

Ik vind dat je de kat sowieso niet daar had moeten laten komen. Of er nu een hond bij was of niet. Je zal maar allergisch zijn en er komt plots een kat aanwandelen. Die foto's wil ik wel graag zien!:D

Ze vroeg het (te laat dat wel) en jij stemde toe. Maar een kind op de grond laten vallen/ aan de kant gooien wanneer er 2 vechtende beesten voor je snufferd bezig zijn is hoe dan ook dom.

Ik snap dat de schrik er goed in zat. Ik neem aan dat jij een andere dag had geprikt als ze daarom hadden gevraagd? Zo erg was de dag dus ook niet verpest, want zij wilden graag doorgaan.

Ik zou zeggen, geen geld terug en blijf net zo beleefd als je tijdens en na de shoot was.

Waarom moest oma eigenlijk bellen? Wat heb jij eraan om te weten dat de kleine is gebeten als ze er verder niks mee wil doen? zou ze misschien uit kunnen zijn op een tegemoetkoming, of is dat heel stom gedacht van mij?

11. Cinderellea

Cinderellea Niet meer actief

Snap dat je er een beetje ondersteboven van bent.

Maar jeetje wat bestaan er toch rare mensen!? Jou de schuld geven terwijl zij zelf de baby op de grond gooien? En überhaupt een hond meenemen naar een fotoshoot vind ik al raar? Hond kan best even thuisblijven of oma blijft zelf ook thuis. Lijkt me niet dat ze er bij MOEST zijn. Zou dus zeker geen geld teruggeven. Rare mensen bestaan er, word er zelf een beetje pissig van eigenlijk;)

12. tuc

tuc Niet meer actief

Wat een bizarre situatie joh!! Zeker niet jouw schuld..en oma moet haar kleinzoon niet zomaar op de grond laten stuiteren..als zij die op schoot had gehouden was dat kind nergens bij betrokken geraakt.

13. Imensa

Imensa Niet meer actief

Volgens mij zat de kat niet eens studio?

Vind het belachelijk.

14. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.289
    10.260
    113
    wat ontzettend vervelend!!! Een heel apart verhaal dat ze haar kleinkind zo behandelde maar goed dat is weer wat anders.
    Ik zou dit zeker niet gratis doen en zeker niet nu ze je achteraf zo behandelen
    Misschien kun je een korting geven voor de tijd die ze minder hebben gehad, voel jij je en hopelijk de andere partij zich ook wat beter.

Succes!!

15. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ik doe het totaal niet professioneel. Ik heb een diploma fotografie op zak maar ben vooral huismoeder en gastouder. Ik doe het ook gewoon in mijn woonkamer, heb een ruime woonkamer waar ik gewoon een achtergrondsysteem opzet bij een groot raam en werk met kunstlicht. Heb wel veel mensen die langskomen hiervoor dus heb wel vaak fotoshoots en die ene 25 euro (dat vraag ik ervoor namelijk) kan me eigenlijk wel gestolen worden als dat ze blij maakt maar omdat ze er niet om vroegen weet ik niet of ik ze hiermee juist beledig of dat ik wat wonden heel ermee...

16. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Oma was degene die het betaalde en het kado deed aan haar dochter en kleinzoon... Vandaar dat ze erbij was, ze had ook alles geregeld bij mij van te voren, haar dochter had ik nog niet gesproken heb alleen gezegd dat ik er een ouder bij moet hebben en anders geen foto's maak. Het maken van kinderfoto's vind ik zo gevoelig dat ik dat alleen doe met de ouders erbij en niet iemand die zegt oma te zijn, net zoiets als oorbellen schieten hahaha.

En de studio is gewoon mijn huiskamer dus ja daar loopt de kat ook wel eens maar vaak ligt ze op zolder of is ze buiten het is een hele lieve rustige kat die altijd ergens opgehoopt ligt... nooit last van...

17. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Ik zou de helft van het geld terug doen. Jij hebt immers ook de verantwoordelijkheid over je kat die zomaar de studio binnen kwam lopen.

18. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Gezien het gevloek krijg ik het idee dat het misschien niet al te nette mensen zijn? Geen idee hoor, wil niemand beledigen maar dat beeld krijg ik nu.
    Zou me dus niks van haar telefoontje aantrekken en gewoon laten betalen. Wat rot dat dit is gebeurd zeg :(

19. Sas7

Sas7 Fanatiek lid

23 mei 2007
    2.092
    0
    0
    Ik zou me er niets van aan trekken. Ik wil alleen de tip meegeven aangezien je vaker fotoshoots doet. Zorg voor een beroepsaansprakelijkheidsverzekering. Stel dat ze er nu ee zaak van maken dan kan het aardig in de papieren lopen.

20. happyglow

happyglow Fanatiek lid

18 okt 2012
    2.101
    0
    0
    Maarssen
    Ik wil best het geld terug geven maar ze komen bij mij in huis, dat wisten ze en ik heb nou eenmaal kinderen en katten... ze kwam niet de studio ingelopen maar de huiskamer waar ook haar eten e.d. staat (in de keuken) dus ze heeft alle recht om gewoon rond te lopen in de woning...

Deel Deze Pagina