Tja, ik begrijp uit haar reactie dat haar man er ook pas achter kwam toen die kittens er al waren. Kan toch? En jeukende rode ogen, piepende ademhaling en loopneus zijn helaas allemaal tekenen van allergie. Ik heb dat namelijk ook bij andere katten.
Ik hoop het niet dat het een allergie is.. zou het heel sneu vinden voor jullie!! Anders misschien laten testen of ze allergisch zijn voor de haren of de huid?? Er zijn raskatten waarvan de haren anti-allergisch zijn.. Succes ermee!
ik ben ook zwaarallergisch geweest maar heb er zelf nou 2 klopt kinderen groeien eroverheen (kan) maar zoiezo ben je niet allergiesh voor de haren maar voor de huidschilvers.
Jeetje zeg dit is echt balen ! Mijn dochter begon ook te snotteren en niezen met 3weken oud en ze is met 5 weken oud getest en gelukkig was ze niet allergisch voor katten ( ze moest getest worden voor KMA dus maar gelijk katten erbij gedaan me zoon precies hetzelfde) Ik hoop alsnog dat het wat anders is sterkte
ik ken het. Wij hadden een hond, niemand had er last van, maar het beestje was oud 14 en ging dood. Onze zoon had daar veel verdriet van en omdat wij geen nieuwe/andere hond willen (heb ms en kan er gewoon niet meer mee wandelen) mocht hij van ons een vogel. Mooie kooi uitgezocht en besteld en toen die binnen was mocht hij een vogel uitzoeken. Zijn oog viel op een kanarie en hij kreeg de naam Daan. Daarna werd mr K ziekig en bleef ziekig, hoesten, snotteren en uiteindelijk 3 x een longontsteking. Niemand snapte er wat van, hoe kon een gezond kind in eens 3 longontstekingen krijgen (of was het er nu 1 die eigenlijk nooit weg is gegaan ). Uiteindelijk rees het vermoeden dat hij wel eens allergisch kon zijn voor de vogel in zeldzame gevallen kon je daar longontsteking van krijgen. De vogel is naar buiten verhuist en binnen een week zagen we al verbeteringen.
Baylee, dat soort verhalen hoor ik graag Hij is vanmorgen getest, dus ik hoop dat we vrijdag al uitslag hebben en misschien wordt t ook wel maandag pas. Yenola en MamaMadelon, We wisten het inderdaad niet van mijn man, hij had al kind zijnde een kat gehad, daar was hij niet allergisch voor... Pluk, wij hebben het net andersom: wij hebben papegaaien gehad waar mijn man niet allergisch voor was, maar nu dus wel voor de kittens... Balen dan, hè? Toetie, weet jij hoe lang dat dan duurt, voordat een kind eroverheen groeit?? Mopje, wij wonen in een appartement, dus het zal lastig worden om ze naar buiten te doen, bovendien worden deze katten waarschijnlijk zó gestolen... Een kattenbalkon mag niet van de VVE Bloem en Nischa, dankjewel Ellenbaby, tja, hij is nu al getest, maar weet niet of hij gelijk op allebei getest is? Ik wist niet dat je dit onderscheid nog had. Moontje, nee... dankje, ik heb er totaal niets mee...
Ai, allergie is vervelend. Wel iets voor te krijgen volgens mij. Hoop dat de test goed uitpakt. Katten zijn idd megagezellig. En arrogant . Zeker brits kortharen (hier 3 ) @ Jara wat een ernstige avatar heb jij! Tien minuten zitten kijken wat dat in hemelsnaam op mijn scherm was .
nou dat verschild er zijn een paar periodes in je leven waarneer je ook over dingen heen groeid is volgens mij tussen de 5a6a7 jaar en aant einde van de puberteit. maar werkt het niet om zoiezo al luchtzuivering systemen te nemen scheelt heel veel al.
ja vaak zie je dat ze ervan zelf na een tijdje overheen groeien, mijn vader was zwaar allergisch, bulten, rode ogen, loopneus, jeukogen maar mijn moeder heeft haar kat gehouden en na een tijdje werd het minder. Je kan het wel wat makkelijker maken door geen wollen kleding aan te doen (of andere kleding waar haren beter in blijven hangen e.d.) luchtverschoner e.d. Ik zelf heb er ook last van gehad, ook overheen gegroeid... Ik zou voor een goede test is gedaan niet zomaar een dier wegdoen.
Dat is balen. Wij hebben een aantal keer een kitten verkocht aan mensen die niet allergisch reageerden op een Brit, maar wel op een ander ras. Er is een homeopatisch geneesmiddel van A Vogel dat helpt bij allergieën. Het is ook geschikt voor kinderen.