Echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Happy, 8 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Wanneer kunnen ze zien hoever je bent?
    En vanaf welke week is er geen inwendige echo meer nodig, wil graag mijn moeder meenemen maar met een inwendige echo voel ik me niet op mijn gemak..

Groetjes

2. steenbokje

steenbokje Fanatiek lid

24 sep 2012
    2.256
    261
    83
    apothekersassistent
    limburg
    Vanaf een week 11-12 is het op de buik goed te zien. Alles daarvoor is beter inwendig. Dus bij de termijnecho kun je je moeder meenemen, dan krijg je ook de officiele uitgerekende datum en hoever je echt bent.Ik had met 8w een inwendige echo en vorige week met 11w5d een uitwendige. Veel plezier!

3. Happy

Happy Fanatiek lid

9 aug 2009
    1.553
    0
    0
    Midden van het land
    Bedankt

Ga haar dan maar vertellen dat ze nog een paar weken gedult moet hebben haha

4. Stephanie87

Stephanie87 Niet meer actief

Is niet altijd zeker! Ik heb 2x inwendig gehad...dan was het toch beter te zien dan uitwendig...
    Maar mijn laatste was met 10,5 week...dus misschien is het anders met 12 weken....

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij de 1e heb ik met 12 weken ook nog inwendig gehad. Wel eerst uitwendig geprobeerd, maar dat was niet duidelijk genoeg. De 2e keer wel..

Ik geloof dat ze vanaf een week of 6 wel kunnen zien of er "iets" zit, maar de officiele termijn stellen ze meestal vast tussen de 8 en 12 weken

6. bibinijmegen

bibinijmegen Fanatiek lid

6 apr 2012
    2.254
    1
    0
    mijn gezinneke
    vanaf 11,5 week doen ze geen inwendige echo meer maar van uit je buik

7. medinalil

medinalil Bekend lid

25 mrt 2013
    799
    1
    16
    mits je teveel (buikvet) hebt, dan moeten ze als nog met 12 wk inwendig doen.

8. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Ik had vorige week een echo in het ziekenhuis bij de gynaecoloog. Met 6,6 weken. Dit kon uitwendig. Hij had het wel steeds over inwendig te doen, maar het wilde goed lukken en hij kon ook meten.
    Vanmiddag heb ik weer een echo bij de verloskundige en deze zal ook uitwendig gebeuren, tenzij natuurlijk niet anders kan. Maar daar ga ik in eerste instantie niet vanuit.

9. Friesland90

Friesland90 Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.661
    5
    38
    Bij mijn zoontje had ik de eerste echo met 9 weken, ook deze was trouwens uitwendig.

10. Trinity

Trinity Fanatiek lid

7 nov 2012
    1.176
    0
    0
    Overijssel
    Vanaf 11+ weken kan er uitwendig goed gekeken worden.. Soms is het al eerder, maar dat is per zwangere vrouw verschillend. Bij mij werd er een eerste echo gemaakt met 5.3 weken (te vroeg). Daarna werd er 1 gedaan met 7 weken en 4 dagen. Toen werd er een schatting gedaan. Met 11 weken en 4 dagen kreeg ik een uitwendige echo en er werd toen verteld hoever ik precies was. Ik werd 5 dagen vooruit gezet. Dus rond de 11 weken kunnen ze je met zekerheid vertellen hoever je bent.

11. Moon77

Moon77 Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.446
    2
    38
    Allereerst gefeliciteerd :)!

Ik heb een uitwendige echo gehad met 7 weken en dat was allemaal goed te zien. Voor een uitwendige echo moet je wel een volle blaas hebben. Voor een inwendige juist niet. Maar misschien dat ze het eerst uitwendig proberen, lukt het niet kun je daar naar het toilet gaan en een inwendige krijgen natuurlijk ;).
    Hoe ver ben je ongeveer met de eerste echo? Met de eerste echo kijken ze of er een zwangerschap intact is en meten ze het vruchtje wel op om een schatting te doen. Bij mij scheelde dat precies 1 dag met mijn eigen berekening. Met de "12 weken echo" bepalen ze pas serieus de termijn.

Misschien een stomme vraag, maar schaam je je voor je moeder (bij een evt inwendige echo)? Dat zullen ze heus wel discreet doen hoor, denk ik.

Deel Deze Pagina