Niet wakker kunnen worden

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Lellebel35, 16 mei 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lellebel35

Lellebel35 Niet meer actief

Dames, ik heb een klein probleempje.
    Ik ben nu bijna 31 weken zwanger en sinds een week heb ik moeite met wakker worden 's morgens.
    Mijn twee oudste gaan zelfstandig naar school en de jongste slaapt tijdelijk even bij mij op de kamer.

Als ik 's morgens wakker word, meestal rond 7:30 dan val ik zo weer in slaap. Ik heb het geluk (of nu even ongeluk) dan mijn dochter gewoon gaat zitten spelen op de kamer of bij me komt liggen (ze kan de kamer niet uit), maar ik val ook dan gewoon weer in slaap. Ik hoor haar in de verte praten, maar ik slaap half en wordt dan weer rond half tien wakker, soms iets later.. Voorheen had ik dit niet.

Wie herkent dit?? En wat is de oplossing?

2. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Ik ben nog niet zo ver, maar herken het wel...het enige dat hier helpt is meteen opstaan als ik wakker word. Anders dommel ik meteen weer in....

3. Lellebel35

Ja, vaak denk ik ook dat ik meteen opsta... maar als ik ook maar even weer goed ga liggen.. val ik weer in slaap.. :(

4. Emmanuelle82

Emmanuelle82 Actief lid

9 mrt 2013
    265
    0
    0
    NULL
    NULL
    Daar heb ik altijd last van... ;) zwanger of niet...

Misschien heb je gewoon meer slaap nodig dan je krijgt? Is het een teken dat je een middagdutje moet doen? Of vroeger naar bed?

5. Lellebel35

Ja goed slapen is nu ziezo ver weg met veel plassen etc! :)

6. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Hier ook !!!! Bah voel me altijd zo schuldig als ik 'te laat' uit bed kom.
    Dan denk ik nog even 2 minuutjes snoozen en dan ga ik er echt uit, kijk ik vervolgens op de klok is t zo weer een half uur verder.. :)

7. Talvi

Talvi Niet meer actief

Ik sta altijd tegelijk met mijn vriend op. De wekker gaat om half 7 en dan snoozen we 1X 10 minuten. Dan staan we op en maak ik zijn brood klaar zodat hij rustig een sigaretje kan roken en koffie kan drinken. Hij gaat om half 8 weg en tegen die tijd ben ik wel wakker haha. En als ik nog wel moe ben dan ga ik op de bank een film liggen kijken en dan ga ik bezig met het huishouden. In het begin van de zwangerschap bleef ik wel liggen tot een uur of 10.

8. Mammamuis

Mammamuis Fanatiek lid

8 feb 2013
    1.031
    339
    83
    NULL
    NULL
    Ik heb dat ook wel een beetje maar ik maak me er niet druk om. Ik ben alleen thuis, hoef niet naar werk of zo en ben zwanger van de eerste. Waarom zou ik vroeg op moeten staan? Ik redeneer altijd maar dat mijn lichaam het nodig heeft :p

9. Joycey

Joycey Niet meer actief

Ik heb dat helaas ook. De tip: opstaan en gelijk een bak koffie drinken :)

10. MamavanM1

MamavanM1 Fanatiek lid

23 jan 2013
    1.347
    0
    0
    Overijssel
    Ja vanmorgen wilde ik ook METEEN opstaan, maar helaas niet gelukt en het is 10 voor 9 geworden.

Morgen gaat het me wel lukken. En tegelijk opstaan met mn man is ook geen optie, want die moet er om 5 uur al uit! No way dat ik er dan al uit ga:D

11. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Hier 25 weken en last van middag-dipjes. Vanmiddag ook weer, ik dacht:"ga ff lekker op bed liggen", het was bijna 2u later dat ik wakker werd. Wel uitgerust, dus had het blijkbaar nodig.
    Smorgens slaap ik tot 9u. Kan het me permiteren, want werk niet buiten de deur(hebben eigen bedrijf). Ik slaap veel nachten ook slecht, soms wel 4x eruit om te plassen, want dan gebruikt kleine uk mijn blaas als trampoline, daarnaast alsmaar jeukende benen, dus ook lekker irritant...Sommige nachten slaap ik gelukkig wel door, dan merk ik dat ik ook beter uit bed kom.

Ik zou gewoon aan je slaap toegeven als het kan, je bent wel 31 weken zwanger. Alle slaap die je nu kunt pakken is meegenomen om je batterij voor de geboorte en de tijd erna op te laden.
    Veel suc6 ermee!

12. sadieraven

sadieraven Fanatiek lid

2 aug 2012
    1.613
    19
    38
    Fulltime Mommy en student!
    Amsterdam
    Hier had ik al last van voor ik zwanger werd, zelfs zo erg dat ik smiddags ging dutten met me dochter.

Tip: zet je wekker aan de andere kant van de slaapkamer ;)

Het zal met eten, slaap of te weinig doen te maken kunnen hebben, van hangen word je lui en moe en van te weinig slaap of eten krijg je te weinig energie

Deel Deze Pagina