Dochter (6) brutaal tegen opa en oma

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Mama1978, 21 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Mijn schoonouders passen elke week twee keer op onze zoon van 3 en na schooltijd ook op onze dochter van 5. Nu ze vakantie heeft passen ze dus ook de hele dag op haar.

Nu belde mijn schoonmoeder vanavond op om haar hart te luchten, Wat bleek, mijn dochter schijnt dus regelmatig super brutaal te doen tegen ze. Ze zingt een liedje "slome opa, slome opa" als mijn schoonvader niet zo snel loopt (hij is bijna 75!) en ze roept dingen tegen mijn schoonmoeder waar haar oren van klapperen!

Ik vind het vreselijk dat ze dit doet! Wat kunnen we hiertegen doen?

2. 2g4e

2g4e Niet meer actief

Wat zeggen opa en oma zelf tegen je dochter als dit gebeurt? Onze dochter is ook een "pain in the ass" bij opa en oma maar dit komt omdat ze ook alles maar toelaten waardoor zij er finaal overheen loopt. Je kan je dochter hier uiteraard op aan spreken, doen wij ook maar op het moment dat zoiets gebeurt moet ze dit ook horen van opa en oma.

3. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ik denk dat je schoonouders duidelijk regels moeten stellen en consequent moeten zijn. Als ze het toelaten, zal je dochter ermee doorgaan.

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Dat lijkt mij ook.
    Jij kunt vantevoren wel zeggen dat je het niet wil hebben maar je schoonouders zitten erbij en als die dan niks zeggen...
    ("Dat is niet leuk, ik wil niet dat je dat zegt" of "ik vind het niet leuk als je dat zegt daar wordt opa heel verdrietig van!")
    Tja, dan weet ze ook niet dat opa en oma dat helemaal niet leuk vinden.

Ze is 6.. Die snappen wel dat je kunt plagen en pesten.. Maar niet wat de gevolgen daarvan zijn
    En als niemand ze vertelt dat iemand dat niet leuk vind.. Denken ze er echt niet bij na dat ze iemand oprecht pijn doen..

5. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Nou het wordt dus nog vervelender... Vanmorgen een gesprek gehad met mijn dochter. Die ontkent de hele boel. Ze zegt dat opa en oma jokken en dat ze dat helemaal niet gezongen heeft. Mijn zoon beaamde dit. Ze zegt dat opa en oma stoute woorden zeggen. Ze kon niet zeggen wat precies. Oma weer gesproken, die zegt dat ze inderdaad gecorrigeerd werd door mijn dochter. Ze zei: Als ik zo boos ben zeg ik dat ze een kut-meid is maar dan zegt ze dat ik geen kut mag zeggen. Nu zeg ik dus maar dat het een rotmeid is. WTF????? En wat ze ook zei: als ik zeg dat ze haar grote bek moet houden verbetert ze me dat ik geen bek mag zeggen. Dus dan zeg ik dat ze haar grote mond moet houden. Mijn oren klapperden!!! Ik weet dat mijn dochter best een draak kan zijn, ik kan haar ook regelmatig wel achter het behang plakken, maar dit zijn echt woorden die ik nooit maar dan ook nooit tegen haar zou zeggen!! Ik ben me rotgeschrokken! Ik heb wel eens tegen mijn schoonmoeder gezegd dat ze haar best aan mag pakken als ze zo brutaal doet, maar daar bedoel ik natuurlijk niet dit mee...!
    Ik weet nou echt even niet meer wat ik ermee moet...

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Nou ja je weet in ieder geval waar de brutale woorden vandaan komen😳

Sorry maar dat kan echt maar dan ook echt niet. Hoe vervelend je dochter zich ook kan gedragen je noemt een kind geen k*tkind! Ik zou daar toch eens een heeeeeel hartig woordje over gaan spreken met schoonouders. Kijk je dochter mag niet brutaal zijn tegen hun maar goed zij is 6 schoonouders een stuk ouder en zij zouden het goede voorbeeld moeten geven...dat is dit niet echt zeg!

7. 2g4e

2g4e Niet meer actief

:$:$:$ Say what??? Dit meen je toch niet? Grote bek vind ik al niet kunnen maar kutmeid??? Lekkere oma! Wat een mafkees! Ik zou een heeeeeeel hartig woordje met deze oma te bespreken hebben.

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Waauw, dat is echt van de zotte! Dat bedoelde ik dus niet met regels stellen en consequent zijn...;) Corrigeren kan ook op een nette manier. Niet echt een goede invloed op je kind, als ze zulke taal gebruiken. Ik zou ze er wel op aanspreken. Wat zegt je man/vriend ervan?

9. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nou, hier zou bij mij het oppassen stoppen. Deze relatie tussen je dochter en oma vind ik zo niet gezond!

10. dekilene

dekilene Niet meer actief

:$:$ ik zou even een hartig gesprek voeren belachelijk.
    en een andere oppas zoeken.

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Woops... Dat is toch een iets andere draai aan het verhaal dan je verwachtte.

Apart ook dat ze dan geen k*tmeid meer zegt omdat het van je dochter niet mag ook :(

Wat vind je man ervan... Het is een raar verhaaltje zo :)

12. Smnee

Smnee Niet meer actief

Zo dat is toch einde oppassen. Kutmeid? Leuke oma zeg.. daar zou ik een hartig woordje mee gaan spreken. Wat zegt je man ervan?

13. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als dit waar is dan meteen een andere oppas zoeken. Zeker omdat ze eerst ook nog jou belt met een heel ander verhaal. Wie is er nou 6? Oma of je dochter?

14. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

15 mrt 2012
    4.592
    20
    38
    Vrouw
    Noord Holland
    Precies vind ik ook... Lekker kinderachtig en vind je het gek dat je dochter opstandig bij oma wordt. Zou toch nog een keer goed praten en anders exit oppassen.

15. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Dat dacht ik ook gelijk..

Jeetje dat kan echt niet :$

16. Mama1978

Mama1978 Actief lid

10 jun 2009
    348
    1
    0
    NULL
    NULL
    Tja, toch vinden we het moeilijk om te zeggen. Meestal gaat het wel heel goed en hoor ik positieve dingen over hoe de dagen zijn geweest. En eerlijk is eerlijk, eigenlijk hebben we ze ook wel een beetje nodig. Niet ten koste van alles natuurlijk maar het is nu de eerste keer dat ik het hoor en op zich vindt mijn dochter het er meestal heel leuk. Ik heb er nog heel lang over nagedacht en ik wil het zo brengen dat we met zijn allen erover praten dat we allemaal ons best gaan doen om het gezellig te houden. Dat wij er zelf wel eens dingen uitfloepen, dat de kinderen dat doen en dat opa en oma dat ook wel eens doen. Maar dat we vanaf nu gaan proberen om allemaal wat lievere dingen tegen elkaar te zeggen en geen lelijke woorden meer. Zo geven we elkaar het goede voorbeeld. Zo valt ik mijn schoonouders niet direct aan maar hopelijk snappen ze hem dan wel zo.

17. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Tja, bij mij waren ze echt te ver gegaan, en zou ik mijn kinderen niet meer brengen.....maar het is natuurlijk jullie keuze. Ik vind de verstandhouding van een scheldende oma en een brutaal kind ver van gezond. Of ik ze nu nodig had of niet.

Deel Deze Pagina