Eerlijk gezegd zou ik het echt niet leuk vinden als mijn nichtje haar baby straks dezelfde naam geeft. Niet dat ik het alleenrecht heb op een naam, maar toch. Laatst is ons buurmeisje geboren en ik hoopte al enorm dat zij niet toevallig dezelfde naam hadden gekozen! Heb dit wel uitvoerig met m'n man besproken en besloten dan wel de naam te houden die voor ons vastligt. Een buurmeisje of een nichtje, vind ik toch een verschil. Uiteindelijk heeft het meisje een hele andere naam gekregen en ik merkte aan mezelf dat ik dat toch wel een opluchting vond. Edit: met een top 20 naam moet je er ergens rekening mee houden dat dit kan gebeuren. Zoontje heeft ook een veelvoorkomende naam.. Maar ons meisje haar naam staat niet eens in de top 100, dus dat speelt voor mij ook mee. Puck vind ik persoonlijk echt een meisjesnaam. Jip kan voor allebei, ik ken zelf alleen een meisje dat zo heet, maar voor een jongen kan ie ook prima. En Tos.. Otje weleens gezien? Haar vader heet Tos Dus is een bestaande naam! (Al dan niet fictief (?), maar kan mijns inziens gewoon)
Het is wel wat verder weg, tenminste ik zie mijn nichten nooit, laat staan hun kinderen. Echter vind ik Puck echt een meisjesnaam. Voor een jongen zou ik vreemd vinden.
Gewoon de naam geven als het voor jullie De Naam is. Mijn stiefzus (ik zie haar bijna nooit) heeft haar zoon dezelfde naam gegeven als de tweede naam van mijn jongste zoon. Mijn stiefmoeder zie ik wel regelmatig en die heeft het (uiteraard) veel over haar kleinkind. Het was even wennen, maar ik heb er echt niets van gekregen ofzo en mijn zoon ook niet. In ons geval gaat het niet om een naam in de top 100.
gewoon de naam geven die je wilt! Ik vind puck ook echt een meisjesnaam.. maar dat komt misschien omdat ik zelf zo heet en om eerlijk te zijn, gebruik ik sinds ik klaar was op de middelbare school mijn voornaam. (Puck was/ is roepnaam, en wordt nu eigenlijk alleen nog binnen familie/ vrienden gebruikt. Zakelijk gezien gebruik ik nu mijn voornaam, want met de naam Puck, voelt te kinderlijk/ niet serieus)
Ik zou gewoon opzoek gaan naar een andere naam. Vind puck en jip echt honden namen.jen honden die zo heten. Wat staat er nog meer, op je lijstje
Volgens mij doet onze mening over de naam niet ter zake, smaken verschillen. Ik zou allereerst goed nadenken over of dit iets verandert over jullie gevoel bij de naam. Voor mij persoonlijk zou deze situatie de naam misschien iets minder aantrekkelijk maken. Ik zou rustig uitkijken naar een andere naam, maar als dit jullie nummer 1 blijft zie ik zelf geen bezwaar. Ik zie ook geen reden om je nicht erover in te lichten als je geen persoonlijk en goed contact met haar hebt. Je vertelt waarschijnlijk ook niet aan je ouders of beste vrienden welke naam je gaat geven, heeft zij dan recht om het te weten alleen omdat ze heel toevallig dezelfde naam heeft gekozen?
Nou als je deze persoon niet wekelijks of dagelijks ziet. Zie ik eigenlijk geen probleem. Nu lijkt het een "issue" naar misschien krijg je straks een nieuwe buurvrouw net een zoon of dochter die naam. Of een collega. Of zn allerbeste vriendje/vriendinnetje of school heeft toevallig dezelfde naam. Ja dat gebeurd. Maar dat gebeurd mogelijk ook als je nu een andere naam kiest. En dan heb je later spijt. Omdat je die andere naam, net iets mooier vond. Als je zorgt voor een 2e of 3e naam ivm initialen hoeft het ook geen probleem te zijn als het in de familie al voor komt, ivm dezelfde achternaam. Dus misschien nog niet gelijk afschrijven.
Als het jullie naam is zou ik het gewoon doen. Zo vaak zie je je nicht niet en laat staan haar kinderen. Als het voor jullie goed voelt en DE naam is dan zou ik me daar niet door laten tegenhouden. Ik weet dat je niet naar onze meningen vraagt, maar ik vind Puck wel echt een meisjesnaam. Maar dat vind ik van Jip ook (terwijl die echt ook wel voor een jongen kan!). Maar dat komt denk ik omdat mijn nichtjes Jip en Puck heten en ik helemaal gewend ben aan deze namen voor meisjes.
Ik denk toch dat het een van de andere namen wordt van het lijstje. Toch voel het gek om ons kindje dezelfde naam te geven. Het is ook niet dat de naam bij ons al vast stond, maar wel hoog op het lijstje. Kick is de andere naam die we hebben. Partner vond dat helemaal niks, maar vanochtend zaten we in het ziekenhuis babyboekjes te bladeren en kwam de naam Kick/Kik sprake. Hij wordt er steeds enthousiaster over. Bedankt voor jullie reacties!!
In de familie van mijn man komen ook 2x dezelfde namen voor (dus bijv. 2x pietje én 2x truitje, maar dan met normale namen, zijn ook geen vernoemingen). Zien elkaar ook alleen bij officiële gelegenheden.
Ik zou de naam niet veranderen. Zeker als je hen maar weinig ziet. En ik zou mijn kind zeker geen Tos noemen. Dan denk ik aan een taal ontwikkeling stoornis.
Grappig dat het merendeel het een meisjesnaam vindt. Het is in Engeland zelfs een hele bekende jongensnaam. Voor ons valt ie onder de unisex namen.
God wat een vriendelijkheid. Jij hebt vast een hele fijne dag gehad Ik vind Puck leuk, Jip heel leuk en Tos bijzonder (positief). Kick helaas wat minder. Zou kiezen voor de naam die jullie het mooiste vinden, ongeacht of je nichtje dezelfde naam gekozen heeft. Gelukkig heb je nog even de tijd
Haha joe! Thanks ook voor je reactie. Ook grappig om te lezen dat alles wat anders is dan de standaard direct wordt afgeschreven. Ik vroeg niet wat mensen van de naam vinden, wij houden niet van standaard namen. Mijn vraag was alleen of het zou kunnen, dezelfde naam te geven als een familielid
Haha trek je er niks van aan! Ik ga Tos trouwens steeds leuker vinden! Hier staat Pom/Pomme ook op het lijstje... vind ook niet iedereen even leuk
Ik heb zeker een fijne dag. Hoplijk vind je een leuke naam.maar zou zeker niet gaan voor een naam die al in de familie is.
Pom(me) vind ik, net als Puck, wel een typische meisjesnaam.... Ik zou voor een jongen eerder aan Polle denken.... Tos vind ik een beetje raar klinken (terwijl ik echt wel van "aparte" namen hou), het doet mij te veel denken aan tossen/de tos opgooien. Dan zou ik nog eerder voor Vos/Fos gaan, denk ik....