8 weken en huilen, huilen en huilen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dorianne, 23 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Ik vraag even advies tav het kindje van mijn zus.
    Ze is 30 november geboren en na 1 week lag ze in het ziekenhuis met het RS-virus, het was zo ernstig dat ze op de IC aan de hartbewaking en beademing lag.
    Eenmaal uit het ziekenhuis huilt het kind dag in en dag uit.
    ze heeft alles al geprobeerd. In het ziekenhuis was ze heel rustig en huilde ze alleen als ze honger had.
    Echt niets is goed (liggen, box, wisptoel, maxicosie, bedje, arm). 's nachts bakerd ze haar in maar overdag moet ze er niets van hebben.
    De flessen (130 cc) zijn binnen 7 minuten leeg (advent en difrax geprobeerd?

Iemand hier ervaring mee? iemand tips of wat hebben jullie gedaan of raden jullie aan?
    wat zou het kunnen zijn?

Ze gaat morgen naar een osteopaat dus ik hoop dat hij haar kan helpen.

2. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Verborgen reflux? Wil ze graag veel drinken en na de fles meteen weer huilen?

3. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    ja drinkt heel graag en huilt altijd na een fles ook als ze rechtop gehouden word...wat kan je ertegen doen? ik geloof dat zij haar voeding al een keer ingedikt heeft maar alles kwam er weer uit dus ze moest er gelijk weer mee stoppen.

4. Suzanne75

Suzanne75 Fanatiek lid

8 mrt 2007
    1.662
    1
    0
    Ik dikte de voeding in met johannesbroodpitmeel. Zorgen dat ze zo langzaam mogelijk drinkt en vooral niet te veel ineens. Mijn zoontje kreeg het medicijn Zantac. Vanaf de eerste dosis was het gekrijs na de fles over. Echt een verademing hier in huis. Dat zorgt ervoor dat het zuurbranden minder wordt.

5. kimv

kimv Fanatiek lid

8 jul 2009
    1.055
    0
    0
    Misschien de dental speen van difrax proberen. Hielp hier heel goed.

6. Marientje28

Marientje28 Actief lid

30 jun 2008
    220
    0
    0
    Wijkverpleegkundige
    Wat een verdrietige start heeft je zus gehad met haar kindje!
    Ik zou graag niet meteen de situatie willen medicaliseren maar gewoon simpel willen denken.

Deze kleine baby heeft al zoveel meegemaakt in haar korte leventje. In een cruciale periode voor de hechting tussen moeder en kind, het ontwikkelen van een gevoel van veiligheid nadat ze zomaar uit de warme zachte baarmoeder in die lawaaiige koude wereld te zijn gedropt. Je zus en haar kindje hebben die kans gemist.
    Het kleine meisje snapt deze wereld helemaal niet. In plaats van haar kindje te helpen legt moeder haar tot overmaat van ramp (waarschijnlijk geadviseerd door cb, de buurvrouw, kinderarts, haar eigen moeder, daphne deckers en de vrouw van de groenteboer) stevig ingepakt weg in een veel te groot en veel te koud bedje, helemaal alleen op een kamertje....

Mijn advies:
    Al het bezoek de deur uit. Zacht licht en zacht geluid. Veel huid op huid contact, samen onder de douche of in bad, samen slapen, ook overdag. Mogelijk kan dragen in een doek helpen? Kijk naar de reacties van het kindje. Probeer te voeden op verzoek en niet op de klok (houdt daarbij wel de maximale hoeveelheid per 24 in de gaten zoals die op de verpakking staat). Kies een speen waarmee het kindje ruim een kwartier over de voeding doet.
    Volg je kind en je eigen gevoel! Leer elkaar kennen, elkaars geur, elkaars stem. Zorg dat je letterlijk en figuurlijk op elkaar afgestemd raakt.
    Een osteopaat kan helpen om de vinger op de zere plek te leggen.

Succes voor je zus!
    En jij, chapeau dat je hier hulp voor haar vraagt en gefeliciteerd met je nichtje! Je kunt je zus helpen door ervoor te zorgen dat ze alle tijd heeft voor haarzelf en haar dochter. Help haar bij het samen douchen of in bad gaan, kijk of je wat huishoudelijke taken tijdelijk over kunt nemen enz.

Liefs marina

7. ymke

ymke Lid

25 feb 2010
    58
    0
    0
    hoi,
    7 minuten over een fles is te kort. Ze moet er echt minimaal 15-20 minuten over doen.
    Wij hebben de dokter brown fles. Die is speciaal tegen lucht in de maag/darmen.
    We gebruiken de prematuur speen, omdat ze met nmr 1 ook 7 minuten dron. Nu drinkt onze dochter, toevallig ook op 30 nov geboren, 20 minuten over een fles.
    Wij hebben haar bedje schuin gezet, omdat ze last leek te hebben van spugen. We hebben het slaapzakje packababy. Daar zitten de armen in de slaapzak. Dit is niet echt inbakeren.
    Verder veel regelmaat. Uit bed, eten, even vasthouden, misschien nog even in de box en dan zodra ze moe begint te worden naar bed.
    Bij ons vorig kindje heeft de osteopaat goed geholpen. Hier toen 3 x geweest.
    Heel veel succes!!!

8. Yukl

Yukl Niet meer actief

Hm hier ben ik het niet mee eens. Inbakeren moet een kindje juist dat geborgen gevoel geven wat kindjes in de buik ook hebben. Lekker compact zonder te veel bewegingsvrijheid. En wie zegt dat het kindje helemaal alleen op de kamer ligt? Misschien ligt het wel in een wiegje naast de moeder.

Verder kan ik me wel indenken dat ze door de moeizame start haar vertrouwen in de wereld nog moet krijgen. Dus inderdaad, sluit alle prikkels uit en geef haar veel geborgenheid. Ga in op haar behoeften. Wat kan helpen is d'r regelmatig te masseren.

Ik ben benieuwd wat de osteopaat zegt. Het kan ook zijn dat ze nog te veel spanning vasthoudt in haar lichaampje.

9. ymke

ymke Lid

25 feb 2010
    58
    0
    0
    hoe gaat het nu? Hoe is het bij de osteopaat geweest?

10. Dorianne

Dorianne Fanatiek lid

27 okt 2009
    1.608
    1
    0
    gehandicaptenzorg
    Er blijken 3 dingen "fout" te zin gegaan. 1. ligging in de buik, snelle bevalling en weenremmers lijken de oorzaak te zijn volgens de ostheopaat. Er word dus aan gewerkt maar heeft even tijd nodig.

fijn dat je ernaar vraagt:)

Mijn zus is zo lief geweest om he over mijn dochter te hebben, en haar advies dat ik ook even langs moest komen, vrijbljivend en ze zou kijken of ze kon helpen! I hope so haha

11. ms1980

ms1980 Actief lid

30 mrt 2010
    100
    0
    0
    NULL
    NULL
    is 130 cc wel genoeg? mijn dochtertje is nu 7 weken en krijgt 180 cc. Ze is 4kg.

Osteopaat is trouwens bij onze beide kids ontzettend goed bevallen.

succes ermee!

12. ymke

ymke Lid

25 feb 2010
    58
    0
    0
    kan ook honger zijn idd.
    Mijn dochter, 8 weken oud, krijgt nu 5 voedingen van 150 ml. Binnenkort gaan we dit ophogen naar 180.

Deel Deze Pagina