Inwendige echo ivm lage placenta

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door bolkje, 7 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In week 32 krijg ik een extra inwendige echo ivm een laag liggende placenta. Bij de 20 weken echo kwam namelijk naar voren dat hij gedeeltelijk over mijn baarmoedermond heen lag en ook aan de voorkant, maar ze zeiden dat dit nog wel naar boven toe meegetrokken kon worden als de baarmoeder verder ging groeien.

Nu was ik gister weer bij de vk om naar het hartje te luisteren en ons mannetje lag vrij laag, waardoor ze dus zowel de hartslag van de baby als de hartslag van de placenta-slagader kon horen. Kortom: hij ligt nog steeds vrij laag :(

begin hem nu inmiddels toch wel aardig te knijpen, eerlijk gezegd... Wil heel graag thuis bevallen en heb echt een droom-zwangerschap tot nu toe (sta bij elke controle na 5 minuten alweer buiten, omdat alles precies volgens schema gaat). Maar straks gooit die placenta toch nog roet in het eten :(

Wie heeft er ervaring met een gedeeltelijk over de bmm liggende placenta? En is dit nog goed gekomen of werd het alsnog een medische indicatie??

2. paula1984

paula1984 Niet meer actief

Vriedin van mij had hem op jou termijn ook nog gedeeltelijk voor de uitgang.
    Met week 33 was hij genoeg omhoog gekomen. Ze is gewoon normaal bevallen. Ik zou zeggen er is zeker nog tijd voor de placenta om onhoog te komen.

3. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    ja ik. Bij de oudste lag de placenta ook voor de uitgang. moest ook terug komen bij 32 weken voor nog een echo. Ik kneep hem ook wel hoor, maar bij de echo bleek dat de placenta al een stuk opgeschoven was en bij 35 weken was de weg vrij :). Ik ben gewoon bevallen toen. Wel in het ziekenhuis, want was inmiddels 42 weken.

4. Dat is fijn om te horen, dat het in elk geval wel kan :) Wat duren die 5 weken nu nog lang, zeg ;)

5. Nou, de laatste 5 dagen duren ook nog superlang :p

Deel Deze Pagina