Dringend tips en advies gevraagd! slaapdrama's

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door mirrem, 15 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    :cry:

Onze kleine vent is altijd al een moeilijke slaper geweest. Op zich was hij vrij vlot met doorslapen maar dat was helaas maar van korte duur. Eind december is hij voor het eerst superverkouden geworden en sindsdien zijn de nachten waarop hij door heeft geslapen op 1 hand te tellen. :cry: Had al eerder een topic geopend en toen zeiden ze dat hij zijn ritme kwijt was en weer terug moest vinden (dat hij door de griep van zijn ritme was en weer opnieuw moest leren doorslapen)

Het begint me ondertussen echt enorm op te breken. En heb het gevoel op mijn laatste loodjes te lopen. 4 uur slaap op een nacht voor mij is op dit moment wel de standaard (naast werk, studie en alles thuis)

Vorige week zijn we begonnen met hem maar gewoon wat aan te laten modderen en jammeren en tot afgelopen woensdag ging dat redelijk. WE moesten er wel een paar x per nacht uit, maar ik hoefde hem niet zijn bedje uit te halen om te troosten ofzo. Heb dat 1 x gedaan en hij ging toen meteen weer slapen toen ik hem teruglegde. Vorige week dinsdag had hij zelfs voor het eerst sinds ik me weer kan heugen doorgeslapen!

Helaas is het vanaf woensdag weer een en al drama met als hoogtepunt gisternacht. Hij blijft maar huilen en zich door zijn hele bed verplaatsen. Nou kan meneer nogal een heethoofd zijn en weet hij heel goed wat hij wil dus ik dacht, sterk zijn en niet aan toe geven.
    Heb de 5 minuten regel toegepast, de 10 minuten regel, het naast zijn bedje zitten en handje vasthouden en sussen. Uiteindelijk eruit halen en troosten (hij was zooo overstuur) en dan is hij stil maar zodra ik hem terugleg begint het hele verhaal weer opnieuw. Uiteindelijk dacht ik, ja, laat me niet bespelen, nu moet je maar blijven liggen en ben ik opneiuwe met de 5 en 10 minuten regel gaan werken, maar na bijna 3 uur (!) ging het echt niet meer. Mijn man verloor ook zijn geduld en werd gewoon boos en is beneden op de bank gaan slapen met veel hardop gemopper, waardoor de kleine opnieuw (nog) wakker(der) werd. Heb het toen maar opgegeven en hem bij mij in bed gelegd, waar hij binnen 2 minuten als een roos in slaap viel.

Wat moet ik hier nou mee?! Overdag is hij altijd supervrolijk en super makkelijk en gaat hij ook heel makkelijk slapen, maar 's nachts is gewoon echt een drama en dat begint meestal nadat hij een uur of 4 geslapen heeft en voor de 1e keer wakker wordt.

Ik wil hem niet de hele tijd bij ons in bed, hij moet ook leren zelf te slapen maar hem zoals vannacht 3 uur te laten huilen (niet continu hoor) en ons dus ook 3 uur uit onze slaap te houden. DAt gaat ook gewoon niet. :cry:

Hoop dat jullie tips hebben of dat er moeders zijn die dit ook hebben meegemaakt en kunnen zeggen hoe jullie ermee omgegaan zijn.

2. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Heeft hij niet gewoon honger? Ik weet wel dat het niet gewoon is om hem nu nog een avondvoeding te geven, maar wie weet?
    Alhoewel het dan wel vreemd is, dat hij naast jou, meteen in slaap valt. Heel veel sterkte!

3. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ik denk niet dat hij honger heeft hoor, omdat hij dus meteen stil is als ik hem vasthoud. En zoals vannacht, dan valt hij om 03.00 uur als een blok naast mij in slaap en slaapt dan zonder wakker te worden weer tot 7.15 door. Rond 7.00 uur krijgt hij zijn fles altijd, maar van tevoren verschoon ik hem en leg ik hem in de box en dat vind hij allemaal prima en als hij echt honger zou hebben zou hij het op een huilen zetten totdat hij zijn fles krijgt.

Zucht....... ben echt ten einde raad. Ga donderdag voor een standaardafspraak naar het CB en zal het daar ook eens vragen, maar die zullen het standaardadvies 'laat maar huilen' wel weer geven.

Maar ik ben niet voo rlaten huilen en als ik het dan toch probeer zoals de afgelopen tijd iets meer dan blijkt het ook gewoon niet te helpen.

4. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Lastig hoor! Ik weet je ook geen advies te geven.

5. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Hoe ziet je dagschema er ongeveer uit? Qua slaaptijden en eetttijden?

6. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Misch. een rare tip maar probeer eens een osteopaat... Gewoon eens bellen voor een afspraak, wie weet kunnen zij je helpen. Bij mij heeft het enorm geholpen, en er zijn hier wel meerderen op het forum die er ook erg veel baat bij hebben gehad. Zij kunnen je misch. zo vertellen wat je zoontje dwars zit en kunnen het verhelpen. En heb je een nachtlampje? helpt hier ook goed, en soms als mijn zoontje echt niet stil wil wezen leg ik hem wel eens in een andere kamer in zijn campingbedje, en dan slaapt hij altijd zo weer verder, net alsof hij raar gedroomd heeft en bang is voor zijn eigen kamer. De volgende dag leg ik hem weer op zijn eigen kamer en is het weer in orde allemaal. Nou heel veel sterkte er mee, ik hoop dat je zoontje snel mag door slapen want dit breekt je heel erg op.

7. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    We zijn vlak na zijn geboorte (moeilijke bevalling) al met hem naar een osteopaat geweest en die zei toen wel dat hij iets van spanning op zijn middenrif voelde (had idd reflux) maar dat hij verder helemaal gezond was. Dus dat zal helaas ook geen verschil gaan maken..

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

klinkt meer als aandacht huilen, vooral omdat hij met pauzes huilt en naast jou welmeteen in slaap valt

ik laat mijn dochter als ze zo jengelt gewoonn liggen, als ik zeker weet dat ze geen honger heeft, geen vieze luier heeft en ik zeker weet dat er lich niks mis is.
    1ste keer heeft ze ruim een half uur lopen huilen en gillen, nu is ht vaak maar even, behalve van 7 tot 9, dan jengel ze de hele tijd.(sindsa gisteren ingebakerd is nu ook over)

9. linda221

linda221 Fanatiek lid

5 jun 2007
    3.274
    0
    0
    apothekersassistente
    beverwijk
    ik geef dan ook een fles (desnoods een halve) daarna valt ze meteen in slaap

10. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ja, ik heb ook wel het idee dat het aandacht huilen is. Vandaar dat ik hem de laatste tijd ook gewoon laat huilen. Als het bij een halfuur zou blijven vind ik het prima, maar mijn kleine vent is onuitputbaar en gaat zoals vannacht gewoon 3 uur ! door.

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

En wat nou als je er gewoon een tijdje aan toegeeft? Hij heeft blijkbaar behoefte aan die aandacht van jou, dus miss. als je eraan toegeeft, dat het dan met een tijdje (en wat hulp van mama die het ook weer afbouwt ;)) weer over is?
    Hier hebben we het rond de 1-2 maanden met Thirza gehad, en dat is dan wel een heel andere periode, maar ik heb haar gewoon bij me in bed genomen en na verloop van tijd kon ik haar dan na een half uurtje in haar eigen bedje leggen. Dan werd ze een paar ur later weer wakker, dus zelfde verhaal opnieuw, maar dat duurde niet zo vreselijk lang en toen ging ze gewoon weer doorslapen zonder dat ik haar opnieuw bij me hoefde te pakken...

12. mirrem

mirrem VIP lid

14 apr 2008
    9.460
    1
    36
    Gelderland
    Ben alleen zo bang dat hij dan straks helemaal niet meer in zijn eigen bedje wil slapen. Hij heeft nu natuurlijk qua leeftijd al donders goed in de gaten hoe dingen werken enhoe hij dingen kan bespelen. Is denk ik toch anders dan met 2 maanden.

13. BrB

BrB Actief lid

20 mei 2008
    368
    0
    0
    Leusden
    Pfoe, moeilijk he? Wij hebben na ruim 13 maanden nog steeds van die periodes. Heel vermoeiend idd. Laten huilen is hier absoluut geen optie. Raakt ze zo van overstuur, dat vind ik het niet waard. Ik ga er dan ook maar vanuit dat ze ons gewoon even nodig heeft: hetzij omdat ze bang is, aandacht wil, pijn heeft, dingen moet verwerken etc. Tja, hier is er altijd wel een reden te bedenken ;) .
    Bij ons valt ze niet in ons bed in slaap, dus ik troost haar, knuffel haar, als ze erg overstuur is haal ik haar uit de situatie (andere kamer bijv.). Weet niet of het goed/slecht is. Hier "kijk" ik naar wat ik denk dat ze nodig heeft (en wat ik nodig heb en dat is ook slaap!).
    In ieder geval zit er geen patroon in: vannacht was super, de nacht daarvoor bijv. weer heel slecht. En zo wisselt mevrouw ;) .

Ik wil je heel veel sterkte wensen, maar denk ook aan jezelf, want ook jullie hebben je slaap nodig!

14. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    ze is 2 maanden en je weet wanneer ze huilt om aandacht? Denk dat ze jou zo jong nog gewoon lekker nodig heeft en dicht bij je wilt zijn...

15. annetske

annetske VIP lid

14 sep 2007
    5.112
    1
    0
    Friesland
    Mirrem, Geef je hem wel eens een half flesje 's nachts? wordt eerder genoemd hier boven, maar dat helpt hier ook wel. Gewoon als troost een beetje fles geven... Moeilijk he, je moet maar raden wat er is. Ik heb ook wel eens gezegd het is aandacht huilen, maar een paar dagen later werd mijn zoon flink ziek, dus ik pas nu wel op met wat ik zeg ;) maar het blijft raden en dat is het vervelenste :(

16. Lucia

Lucia VIP lid

6 sep 2005
    12.287
    6
    38
    Thuishulp
    België
    Alyna heeft ook zo'n periode gehad...

Heb haar een keer een uur laten huilen, zonder 10 minuten regel of wat dan ook.Ik weet het, het klinkt hard en het was ook retemoeilijk!Ik heb er natuurlijk wel voor gezorgd dat ik wist dat het geen honger was ofzo.

Daarna is het niet meer gebeurd. :)

17. sukkie

sukkie Fanatiek lid

8 mrt 2008
    1.166
    1
    0
    We gaan toch niet weer de wel of niet laten huilen discussie beginnen hier?

18. mano82

mano82 Fanatiek lid

15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Ik herken wat je zegt heel erg goed. Louiza is ook een heeeel slechte slaper en ik word er soms he-le-maal moedeloos van!
    Ben al sinds enkele maanden chronisch vermoeid.
    Bij mij laten slapen hielp hier ook erg goed maar sinds enkele weken is ook dat geen oplossing meer!
    Een warm flesje geven is dan meestal het enige wat helpt om te sussen maar niet altijd. Ik denk (weet natuurlijk nooit helemaal zeker) dat het hier een combi is van tandjes krijgen en verlatingsangst.
    Pff deze nacht was een hel, van 1 tot 3 was ze wakker en om 6u vond ze het welletjes geweest en heeft niet meer geslapen tot deze namiddag.
    En dan slaapt ze slechts een half uurtje.
    Er zijn af en toe nachten waar het beter gaat en waar ze slechts even wakker is en onmiddellijk weer inslaapt, helaas gebeurt dat niet zo vaak.
    Laten huilen hier is echt geen optie.
    Ik heb dus helaas geen tips voor je, je kan alleen maar hopen dat het voorbij gaat :cry:

19. Konijn

Konijn Niet meer actief

Ik het kader van 'gedeelde smart'...

Hier hebben we nog geen nacht kunnen doorslapen sinds onze dochter er is. Het een ontzettende lieve meid, maar het slapen wil gewoon echt niet lukken... Ik geef ook geregeld nog één of meerdere voedingen in de nacht (tussen 23.00 en 6.00).

We proberen af en toe weer wat, maar de oplossing hebben we nog niet

20. roshi

roshi VIP lid

8 mei 2006
    6.706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    wow mirrem en konijn wat vreselijk voor jullie zulke nachten :confused:

ik heb helaas geen oplossing of tip maar wilde jullie even heel veel succes wensen knuffff

Deel Deze Pagina