Ik heb een vraagje! Tijden heb ik gedacht, dat ik normale regelmatige cyclus heb van circa 28 dagen. Wij willen weer zwanger worden, maar dit jaar is iets anders gelopen, dan het jaar ervoor. Dus mijn cyclus pijlen, is moeilijk. Toen dacht ik. Goh. Ik heb wel in het verleden vaak genoteerd, wanneer ik ongesteld werd. En ik ben gaan kijken, hoe mijn cycli toen was. Het zal best zo kunnen zijn, dat mijn cyclus nu anders is dan andere jaren (dat hoop ik nu uit te gaan vinden), maar toch. Mijn cycli zag er als volgt uit: 2009: 15 jan, ?, 16 mrt en zwanger, 3 juli MK + curettage, 18 aug. 2008: 11-4-27 zwanger (is gem. 14 dagen). 2007: onvindbaar helaas. 2006: 17-22-19-17-16-13-37-21 (is gem. 20,25 dagen). Vrij korte cycli en onregelmatig dus, vind ik. Mijn cycli teller heb ik op gemiddeld 28 dagen staan, maar ik twijfel nu toch echt of ik het daar op moet houden. En dan moet ik ook de lengte van de Luteale Fase gaan bepalen. Ik heb geen idee hoe veel dat er zijn, dus dan kan ik toch niet de cycli banner de goed berekening laten maken!!?? Iemand tips voor mij, of de zelfde soort wetenschappen??? Ik lees ze graag, zodat ik beter kan gaan pijlen.
Welkom to te club met de korte cyclussen Omdat jouw cyclussen erg onregelmatig zijn, heeft een banner maken niet echt nut, en dus je gemiddelde cyclus uitrekenen ook niet. Het beste kun je er of: 1) los op seksen want je weet niet wanneer je je eisprong zult hebben 2) aan de slag gaan met ovualtietestjes. Als je het eerste gaat doen, dan veel plezier Als je het tweede gaat doen, dan kun je het beste goedkope testjes gaat kopen want je zult er wel wat van nodig gaan hebben. Houd goed in je achterhoofd dat cyclussen van onder de 21 dagen eigenlijk niet tot een zwangerschap kan leiden. Als je ovulatietestjes gaat doen, kun je het beste al op CD6 of 7 starten met de testjes en dan doorgaan totdat je je piek hebt gevonden. De ene keer zal dat dus sneller zijn dan de andere keer omdat je ene keer je cyclus langer is dan de andere keer. Als je met ovulatietestjes aan de slag gaat, zou je een banner kunnen aanmaken als je je eisprong gehad hebt, en dan hem gaan instellen zodat je weet wanneer je je op 14 dagen na je eisprong zit, maar van te voren instellen heeft geen nut omdat je niet weet wanneer je eisprong zal zijn. Veel succes!!
Enorm bedankt voor je uitgebreide antwoord. Een jaar of 8 geleden was ik bezig met een onderzoek, of ik wel vruchtbaar ben. Omdat ik toen geen partner had, moest ik maar wachten tot ik wel een partner had. Lekker is dat. Verder ben ik niet gaan kijken, hoe mijn cycli is. In 2008 is onze zoon geboren. En voor mijn idee, was dat echt geluk hebben. Dat zei mijn intuitie. Het heeft voor mij meer dan tien jaar geduurd voordat ik zwanger was. Nu willen mijn partner en ik weer zwanger worden (en blijven), maar zegt iet in mij dat er iets niet klopt. Dat klopt dus. Jeetje, dat ik dat nu mag uitvinden zeg. Pfff Maar ja. Ik weet tenminste iets meer. En ik ben ook niet één van de jongste meer (ook niet oer-oud, maar in deze situatie wel). Ik heb meteen een afspraak gemaakt met een gynaecologe!