En weer iemand zwanger....zucht

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Beepje, 9 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Dikke knuf meis. Ookal heb ik zeker zwanger ik weet precies hoe je je voelt. Zelf 52 maanden bezig geweest namelijk.

Onwijs dikke knuf meis en hoop dat je niet lang meer hoeft te wachten!

2. Klaproos

Klaproos Niet meer actief

hier hetzelfde probleem. Iedereen lijkt zo makkelijk zwanger te worden. Schoonzusje bevallen van de 4e,ander schoonzusje zwanger en wij nog steeds met lege handen. Nou heb ik ook nog een schoonzusje waarbij het kindje is overleden en zij hebben ook ivf nodig. Nóg erger!

3. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Wat erg Klaproos :(
    En MMMmeisje, had jij verwacht dat het ooit nog zou lukken? Kan me voorstellen dat je op een gegeven moment gewoon de hoop opgeeft..

4. MMMmeisje

MMMmeisje Fanatiek lid

22 aug 2013
    1.296
    2
    38
    Nee... vooral na de 2 miskramen van vorig jaar is de moed me flink in de schoenen gezakt. Daarnaast is er bij ons beide veel aan de hand zeg maar waardoor het niet lukte en hierna zouden we nog maar 1 icsi poging over hebben.
    Maar goed, deze laatste cryo tp is toch echt geslaagd tot zo ver gelukkig.
    Hoop dat jij de hoop wel goed kunt houden en jullie wachten ook beloond gaat worden!!

5. goudvis03

goudvis03 Niet meer actief

Zo herkenbaar dit allemaal, ik werk net op n nieuwe plek met veel collegas. Elke keer weer koetjes kalfjes geklets, en? Getrouwd, heb je kinderen? Pfff soms word ik er echt ziek van, de hele maatschappij is er op ingesteld. Kids, kids kids. De Allerhande heeft koken voor kids, nieuw tv programma met Tanja Jess: ik word moeder....
    Wellicht valt t nu meer op. Het blijft lastig meiden. Soms n dip en dan maar weer de schouders eronder, kijken wat je wel hebt en de wereld zien zo die is. Be positive!

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Sterkte meis! Ook ik weet hoe het voelt..
    Ik probeer mijn zegeningen te tellen. Ik heb een fijne man, een fijne familie, een paar fantastische vrienden en verder gewoon een leuk leven. De tegenslagen en de behandelingen hebben mij alleen maar krachtiger en sterker gemaakt. Het maakt je tot wie je bent. En ik ben zo verdomde trots op mezelf!
    En als dat kleintje er eenmaal is, is het het meest gewilde en welkome kindje ter wereld!

Dikke knuffel!

7. Elphaba1981

Elphaba1981 Fanatiek lid

31 okt 2013
    2.247
    537
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Het is soms idd rot. Maar blijf altijd hopen en onze tijd komt nog. En denk dan dat we er alleen maar extra blij mee zijn als wel gelukt is.
    Dikke knuff

8. Baasje

Baasje Bekend lid

10 dec 2013
    892
    907
    93
    NULL
    NULL
    Snap de frustratie, hier nog iemand!!!!
    Afgelopen maanden 4 collegas zwanger en sinds deze week goede vrienden.
    En dan wil je zelf zo graag!

9. Sylvia32

Sylvia32 Lid

11 sep 2012
    31
    0
    0
    NULL
    NULL
    Eerlijk gezegd durf ik bijna niet hardop te tikken hoe lang wij alweer "onbeschermd" klussen, en in de omgeving vermelden dat het komt als het komt, wij er niet zo mee bezig zijn.
    We hebben 1 gezonde dochter van 3 en een half jaar, ook dat was geen hoera binnen 1 keer actie (ook niet binnen 2, 3, 4 etc keer trouwens)

Dankzij ons gezonde meisje heb ik het idee dat ik niet mag klagen, en de buitenwereld weet dus niet beter dat wij er niet zo mee bezig zijn, en het komt als het komt. Ondertussen heb ik wel stiekem testjes gehaald om te kijken naar mijn vruchtbare dagen, en begin ik toch wel iets harder te hopen dan dat ik deed.

Vandaar dat ik (misschien zitten er wel bekende hier :)) niet hardop tik hoe lang, maar het is wel zo dat onze ideale tijd tussen twee kids wel ruim verstreken is...

Veel mensen in de omgeving worden nu zwanger, zijn net bevallen, en het kriebelt onwijs als je dan op bezoek gaat (en het geijkte het komt wanneer het komt verhaal opzet)
    Het enige waar ik (gelukkig) geen last van heb, en nooit gehad heb, is dat ik mezelf rot voel als andere in blijde verwachting zijn. Geen diepe zuchten, geen jaloerse gevoelens etc.
    Ik ervaar het ook niet als oneerlijk dat hun wel (snel) krijgen, en ik niet. Ondertussen zijn de info pakketten voor adoptie en pleegouderschap ook binnen, voor het geval dat.

En eerlijk gezegd, toen ik zwanger was van de eerste voelde ik me alsnog schuldig dat ik zwanger was, zelfs al is dat ook zeker niet snel gegaan (zacht gezegd ;))en ik denk dat ik als ik ooit zwanger raak van de tweede weer zo zou zijn, omdat je het domweg iedereen zo gunt, en er altijd mensen zijn waarbij het niet lukt.

10. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    Heel herkenbaar wij zijn 3,5 jaar bezig geweest om zwanger teworden en in de tussentijd een hoop zwangeren voor bij zien komen ik dacht alleen maar onze tijd komt wel dat hield me op de been

11. Starry

Starry VIP lid

6 sep 2007
    6.101
    623
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier zijn we inmiddels ook alweer ruim 1,5 jaar bezig om zwanger te worden van een tweede wonder, na een jaar was ik eindelijk zwanger, helaas is deze zwangerschap geëindigd in een vroege miskraam en soms weet ik ook gewoon niet meer hoe ik moet reageren naar mensen toe soms leg ik het uit dat we al 1,5 jaar bezig zijn en de meeste reactie's die ik dan krijg is van '' het komt wanneer het komt '' of '' je moet er niet teveel mee bezig zijn '' Lief bedoeld maar mensen begrijpen het gewoon niet. Ja ik (we) hebben een gezonde dochter van 5 en ja zij was er in de derde ronde maar dat geeft dus geen enkele garantie voor een tweede, derde zwangerschap. Beiden zijn we gezond en weten dat we wel zwanger kunnen worden maar de teleurstelling is iedere maand zo groot en het doet me zoveel pijn als mijn dochter vraagt mamma krijg ik ook nog een broertje of zusje..Wij hebben bewust gekozen om niet de mmm in te gaan hoe groot onze wens naar een tweede ook is en ik bewonder iedereen die daar wel voor kiest en ik hoop echt met heel mijn hart dat wij ook gauw het nieuws mogen vertellen dat we zwanger zijn :) en met wij bedoel ik natuurlijk de meiden van dit topic.

12. Brabootje

Brabootje Actief lid

11 feb 2013
    395
    1
    18
    NULL
    Dat heb je goed verwoord, Starry. Ik ben het helemaal met je eens en wil je veel sterkte toewensen. Wat hoop ik toch op goed nieuws voor ons allemaal!!

13. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    O Beepje... Ik herken het hoor, al heb ik dat niet bij iedereen! Op de één of andere manier doet de één mij wel iets en de ander niet.

Een familielid van mij schreeuwt van de hoogste toren dat zij in januari gaat stoppen met de pil. Echt iedereen stelt ze op de hoogte.... Ik weet het, het is haar goed recht, maar op de één of andere manier irriteer ik mij rot! Ik ben dan nu ook zo bang dat zij eerder dan mij zwanger zal raken :(
    Ik vind het zo NIET leuk van mij zelf dat ik zo denk, maar helaas dit gevoel is er...

Beepje met jou komt het goed! Op een dag zal ik hier lezen dat jij een prachtige positieve test in handen hebt en dan kijk ik hier jaloers naar :p

14. TempusFugit

MMMmeisje, ben heel blij voor je dat het toch is gelukt, hopelijk blijft het goed gaan.

Zwangnie, vind dat niet zo gek hoor. Ligt dat misschien niet aan het feit dat ze het nu al vanzelfsprekend vindt dat ze meteen zwanger is? En jij weet dat het zo nu eenmaal niet werkt..

15. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    @TempusFugit

Ja dat heeft er zeker mee te maken! Maar goed ze kan ook in één keer zwanger raken... Maar ik vind haar ook zo'n aandachtsorgel. Ik had mijn BBZ gehad en stelde iedereen op de hoogte (achteraf dom, maar op dat moment ben je zo emotioneel). Nu iedereen wist waar wij (vriendlief en ik) mee bezig waren, vond zij het ook nodig iedereen op de hoogte te stellen :(

16. TempusFugit

Ja, het kan natuurlijk ook wel, maar misschien loopt het heel anders dan ze nu vanuit gaat. En de manier waarop, net of ze er een wedstrijdje van wil maken. Ik denk dat ze ook wel had kunnen bedenken dat dit voor jullie hard aan kan komen, zeker na die BBZ. Zij komt juist over alsof ze bang is dat jij eerder zwanger zal raken.

17. Zwangnie

Zwangnie Bekend lid

25 jul 2013
    731
    0
    0
    Laten we het erop houden dat ze niet zo slim is en waarschijnlijk helemaal niet door heeft wat ze doet... Maar het vervelende vind ik, is dat ik het mij aantrek. Ik vind zelf dat ik mij hier niet zo druk over moet maken, want het is zoals het is en gaat zoals het gaat.
    Ik heb al enige afstand van haar genomen, ze haalt haar aandacht maar even ergens anders.

18. Chubbie

Chubbie Actief lid

28 feb 2013
    470
    0
    16
    Arnhem
    Begrijp je helemaal hoor beepje!
    Stellen bij wie het wel snel gaat en dan ook goed gaat, weten niet 'echt' wat wachten is en wat er allemaal bij komt kijken en vooral hoe pijn de leegte soms voelt..
    Tis gewoon zo kl*te af en toe..

Hier ook weer een nieuwe zwangere in de omgeving, gescheiden, net getrouwd en hoppa zwanger.. super blij voor ze hoor!
    Maar beukt erin aangezien wij ronde 17 weer gedag zeggen en het besef komt dat we toch ook stappen moeten gaan zetten om dat het ' zelf ' niet lukt.. :(

19. TempusFugit

Gelijk heb je hoor Zwangnie, hoop dat je toch snel zwanger bent (en blijft!), dat zou het een stuk makkelijker maken.

20. khloe877

khloe877 Fanatiek lid

18 nov 2013
    1.455
    569
    113
    Vrouw
    NULL
    noord Holland
    heel herkenbaar.
    mijn beste vriendin vertelde 10 maande geleden dood leuk dat ze zwanger was en meteen raak was, en eerder is dan ons??
    pardon ze weet niet dat wij al vanaf 2011 bezig zijn.. dit kwam heel hard aan.

nu op me werk zijn er 3 zwanger en hebben het de hele tijd over baby's.
    zo moeilijk om vrolijk/aardig/blij te zijn.
    eene moment kan ik dat beter dan het andere moment.

de een is zo zwanger en de ander is heel lang bezig helaas... en dan lijkt het of in eens iedereen om je heen zwanger is of wordt.

blijft lastig.. maar ooit wordne wij ook zwanger meiden,.. al voelt het soms heel ver weg. blijf hoop hebben,

xxx

Deel Deze Pagina