Wat lief dat je het vraagt Tess, proficiat trouwens! Ik zou zeggen het haar persoonlijk vertellen, waar niemand anders bij is, in een omgeving die zij prettig vind, dus mss bij haar thuis. Alleen met zijn tweeën. Maar mss ook met de heren erbij, ik weet niet goed hoe jullie band is. Dan kan zij ook het beste haar gevoelens uiten denk ik. Maar laat haar echt niet er via via of op fb achterkomen, sms is allemaal heel onpersoonlijk. Heel veel succes. Wanneer wil je het vertellen en laat je ons weten hoe t gegaan is?
Zelf heb ik geen kinderen, maar door mijn omgeving ben ik me er erg van bewust dat het krijgen van kinderen niet vanzelfsprekend is. Ik vind het jammer dat veel mensen dat gewoon niet inzien. Iemand die ik ken zei ooit: "Nee in mei komt het niet uit om op vakantie te gaan met het vliegtuig, want dan zou ik wel eens zwanger kunnen zijn". Nu zou ze in September beginnen aan een kindje... En het word aangeraden niet meer te vliegen als je 36 weken bent ofzo. Ik wist niet dat een zwangerschap zo goed te plannen was?! Moet zeggen dat ik er redelijk boos om werd, en wij zijn niet eens bezig voor ons eerste kindje. Veel sterkte meiden!
Lief van je dat je daar rekening mee houdt Tess, ik zou het inderdaad ook liever persoonlijk horen en hou er ook rekening mee dat het voor haar echt heel moeilijk is en dat ze misschien best even in tweestrijd zit, blij voor jou/verdrietig voor zichzelf. Geef het z'n tijd, maar ze heeft wel echt geluk met zo'n vriendin Padmee: Waaaat
Het heeft volgens toch met name te maken over de "soort vrouw". Hoe vanzelfsprekend vindt iemand een zwangerschap/babietje, ongeacht of je er nou 1 maand of 10 jaar over doet. Ik zou nooit en plein public mn zwangerschap aankondigen als ik weet dat iemand bij is die het al een tijd aan het proberen is, ik neem niet aan dat ik zomaar even een kindje krijg omdat het mij uitkomt of het graag wil. Er "niet mee bezig zijn"is natuurlijk een onnozele opmerking.. iedereen die zwanger wil worden is ermee bezig en als het niet lukt ben je er natuurlijk alleen maar meer mee bezig. Wel kan je zoveel mogelijk hierboven genoemde types mijden en de mensen waarvan je weet dat ze onnadenkende/domme opmerkingen maken, je gevoelens niet met hen delen. Dan blijft dat je in ieder geval bespaart.
Ik kan je met zekerheid zeggen dat jouw (schoon)zus het er knap lastig mee gaat hebben als ze kinderen van de leeftijd van haar dochtertje ziet en tegenkomt. Net als dat ik het er soms nog steeds moeilijk mee heb om kinderen te zien van mijn dochters leeftijd die wel kunnen zitten, praten, eten en lopen (mijn dochter is door onbekende oorzaak motorisch zwaar gehandicapt) en net als dat meiden waarbij het zwanger worden niet zo makkelijk gaat het moeilijk vinden omdat het bij iedereen zo vanzelfsprekend lijkt te zijn. Het is niet dat het andere vrouwen niet gegund wordt, maar het blijft wrang wanneer het bij iedereen als vanzelf gaat en bij jezelf niet. Ik vind jouw reactie daarom erg dom en kwetsend. En ik hoop echt voor je dat alles je altijd zo voor de wind zal blijven gaan want dat gun ik iedereen. Maar stel je eens voor dat het jouw zou overkomen. Verruim die blik eens een beetje en verplaats je in iemand anders. Misschien dat je dan kan indenken dat we allemaal mensen zijn met emoties. En wat jij nu zegt is dat er voor deze emoties geen plek nag zijn. Emoties die we graag delen op een forum als zp omdat dit steun geeft. En ik vraag me trouwens ook echt af of je dit zo tegen je (schoon)zus zegt ook, lijkt me heel relaxed voor haar.
Zo herkenbaar! Hier wel "makkelijk" zwanger maar dit jaar al drie mk. In totaal nu vijf... En pas een geboortekaartje van iemand die bijna op dezelfde dag is bevallen als mijn eerste uitgerekende datum. En in januariregen bevalt er ook iemand in mijn kennissenkring die gelijk met mij liep bij de tweede keer. Verder een nichtje wat nu zwanger is en met wie ik evenveel zou zijn als het de laatste keer goed gegaan was. En van de week van vrienden gehoord dat ze bezig zijn. Is gewoon K*T!
Hoi, je hoopt dat het mij voor de wind blijft gaan, over blik verruimen gesproken. Ik heb de ziekte van Crohn en geen darmen meer over. Het feit dat ik dat niet uitspreek wil niet zeggen dat het er niet is. Niet met verwijten gaan strooien en er zelf niks mee doen....... er is zoveel leed op de wereld wat niet zichtbaar is. Daar ging mijn reactie in eerste instantie ook over!!
Hier ook de nodige problemen gehad, (na ruim anderhalf jaar proberen, schildklierprobleem vastgesteld, toen twee miskramen)maar het is gelukkig helemaal goed gekomen (zie onderschrift!). Ik hoop dat het jullie ook allemaal lukt en ik kan wel meegeven dat je er dan zo blij mee bent. In mijn omgeving zie ik ook wel mensen bij wie het meteen raak is, en voor hen is het zo vanzelfsprekend. Natuurlijk zijn die ook blij, maar toch anders... Ik kan me twee moeilijke momenten herinneren: een stel dat net een maand of drie samen was, bleek zwanger en vertelde op de dag dat ik een slechte echo had gehad dat ze 8 weken zwanger waren en een collega die wist van mijn miskramen die deed alsof we in het zelfde schuitje zaten, want zij was ook al 9 maanden aan het proberen. Ze was een maand later zwanger... Dopneusje: natuurlijk is het niet zo dat je het andere misgunt, het is gewoon vervelend dat bij goed nieuws van anderen je eerste gedachte is: "Shit, waarom zij wél?" Of dat je op straat loopt en een vervelende moeder ziet en denkt: "Elke idioot kan een kind krijgen, waarom ik niet?"
" Elke idioot kan een kind krijgen.. waarom ik niet?.." heel bekend dat gevoel .. wij moesten een gezinsonderzoek van de raad voor de kinderbescherming ondergaan om te zien of wij wel geschikt waren om een kindje op te voeden toen we dus via een draagmoeder een kindje wilde omdat ik zelf niet zwanger kon en mocht worden.
hier eentje die het anderen ook gunt maar na ons dochtertje te hebben verloren op een zwangerschap van 5,5 maand en dan van langs veel kanten horen je bent nog jong blablabla die mensen beseffen niet hoe het voelt, je eigen kind moeten begraven/cremeren en dan nog zo een uitspraken krijgen echt...zoiets doet ook wel pijn:x!!heb je er ook eventjes geen zin in om andere mensen met een dikke buik ofzo tegen te komen laat staan met een pasgeboren boeleke.April 2014 zou ons meisje ook al 4 jaar zijn.en ook nu heb ik het er nog altijd moeilijk mee als ik mensen zie waarvan hun kleintjes haar leeftijd hebben en ook als ik kijk naar mijn dochtertje die in arpil 3 word dan maak ik ook automatisch een beetje die vergelijking. bij ons is het nu niet dat we in de mmm ofzo zaten maar ik kom daar gewoon zot van als de mensen zeggen je bent nog jong, het zal wel lukken, je mag er niet teveel mee bezig zijn etc... ik ben van het principe dat vanaf de eerste dag dat jullie besluiten om voor een kindje te gaan je er automatisch mee bezig bent en dat is dan ook maar heel heel normaal!! ik duim voor jullie allemaal dat jullie toch gauw goed nieuws krijgen en een heel mooi boeleke mogen verwelkomen!!
Je voelt je gewoon heel erg stom omdat het bij jou niet lukt en bij anderen wel. Je denkt dat het aan jezelf ligt maar je weet niet wat je fout doet. Ben ik er dan echt teveel mee bezig?
Nou wel teveel om je nog goed te kunnen voelen, maar niet teveel om zwanger te kunnen worden. Dat vind ik zo'n bullsjit, dan zouden er niet zoveel vrouwen wél zwanger worden hoor.
Helaas ga ik niet zwanger het jaar uit een week na mijn eisprong wederom bruinverlies voor mij dus een teken dat mijn menstruatie eraan zit te komen. Ga zo meteen contact opnemen met mijn gyn want ik vind het nu wel erg vervelend worden om meteen na een week nadat mijn eisprong is geweest '' ongesteld '' te worden. Ik hoop zo dat jullie wel zwanger het jaar uit gaan.
Grrr ik herken dit zooo! ik heb het zelfs een tijdje zo erg gehad dat ik het andere helemaal niet meer gunde... heel slecht ik weet het maar nu is het vooral dat ik inderdaad denk van, waarom word iedereen om me heen ZO makkelijk zwanger behalve ik?! En dan krijgen we op feestje van die opmerkingen van : En wanneer komt die van jullie? pffff.. ze moesten eens weten..
Ohja, zo herkenbaar.. Maar ik vind dat soort opmerkingen voor domme mensen. Echt. Gister ook weer een belachelijk verhaal gehoord. Een meid is zwanger en nu blijkt een vriendin van haar ook zwanger.. Is die meid boos op haar vriendin omdat ze ook zwanger is. Mij god. Dan ben je echt te dom om te poepen. Idd al die capriolen die je elke maand uitvoert.. gezond eten, gezond leven, zwanger worden vitaminen.. pff.. Deze maand hou ik de teugels iets minder strak.. vanaf volgende ronde over op spuiten en dan gaan we weer wat strenger zijn.. Wat een ellende de MMM
Dat is helemaal erg. Dat je boos word omdatje niet de enige bent. Dan verdien je het naar mijn mening zelf niet of is dat heel erg als ik dat zeg