wie wil mij helpen zit met dilemma kinderwens

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door carliene, 18 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. carliene

carliene Lid

10 sep 2013
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wie kan mij helpen.
    Ik zit met een groot dilemma!! Heb eerder vraag hier gesteld, maar ben ten einde raad dus doe het nog een keer.
    Dilemma is zo groot dat ik er lichamelijke klachten vam heb stress hoofdpijn.
    Ik heb bijna anderhalf jaar een stabiele relatie met mijn vriend. Alles gaat goed. Ik ben gescheiden en heb uit mijn huwelijk een zoon van 6 die ik ene week verzirg en andere week niet. Ik ben 40 jaar. Mijn vriend zou graag een kindje van ons samen willen. Ik twijfel. Mijn vriend pusht niet en accepteert hoe ik denk en wat ik besluit. Ik ben vanaf de zomer aan het piekeren. Ik heb op internet gekeken naar ervaringen met vriendinnen erover gesproken en het uitgebreid besproken met mijn vriend. Ik kom maar niet tot een beslissing ik weet precies waar ik over twijfel.

Wat mij tegenhoudt
    -we hebben latrelatie mijn vriend probeert werk hier te vinden is aan het solliciteren stel dat dat niet op tijd zou lukken dan sta ik er alleen voor met een kleintje daar ben ik bang voor
    -mijn vrijheid wat ik op moet geven heb nu om de week geen kind dat is dan voorbij
    -financieel zwaarder
    -stel dat we onverhoopt toch uit elkaar gaan heb ik 2 kinderen waarvan ouders uit elkaar zijn

Waarom ik het zou willen
    -mijn zoon betekent heel veel je gaat echt houden van je kind
    -mooi om zwangerschap geboorte etc mee te mogen maken met mijn vriend
    -gun hem het vaderschap
    -dit is onze laatste kans om samen een kind te krijgen ook voor later.

Dilemma is dat ik niet kan beslissen dus het blijft warrig in mijn hoofd. Iedereen zegt luister naar je gevoel maar mijn gevoel zegt niet ja en ook niet nee. Ik wil een knoop door hakken dat zou rust geven maar dat lukt maar niet.

Wie helpt mij???
    Alle tips en adviezen zijn welkom

Carliene
    Waarom ik het wel zou willen

2. Bollen

Bollen Fanatiek lid

22 jul 2013
    1.422
    7
    38
    NULL
    NULL
    Tips en adviezen heb ik niet voor je, je plust en mint zelf al dus de uiteindelijke beslissing moet je zelf nemen. Het enige wat ik je wil zeggen is dat je het bij twijfel niet moet doen..
    Sterkte!

3. Manon74

Manon74 Lid

27 aug 2013
    75
    0
    0
    Amersfoort
    Ik heb je een privé bericht gestuurd

4. Cindy29

Cindy29 Fanatiek lid

13 okt 2013
    1.601
    1.098
    113
    Ik denk dat er een bepaalde onzekerheid altijd blijft toch?!
    Niemand weet of de relatie niet kapot gaat of iemand zn werk verliest en tja financieel is een kind altijd duurder en ja je vrijheid is idd ook weg

als je daar eens niet aan denkt en jezelf gewoon de vraag stelt of jij graag nog een kind wil en of je uberhaupt een kind van je partner wil?!
    Je weet natuurlijk zelf ook wel dat je niet meer alle tijd van de wereld hebt ivm jou leeftijd ;)

Denk dat niemand jou kan adviseren wat je moet doen.... je moet er zelf gewoon 100% achter staan en ervoor willen gaandat je een keuze kan maken

Ik wil je wel even succes wensen en ik hoop

5. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    0
    16
    Ik zou er echt voor gaan. Als je het niet doet ga je later spijt krijgen denk ik. En als je wel een kindje krijgt dan ga je daar echt geen spijt van krijgen. Want je houd er dan te veel van.

Die punten die je noemt waarom je het niet zou doen die komen vanzelf wel goed.

6. yasmin30

yasmin30 Actief lid

30 mrt 2012
    379
    0
    16
    p.s. ik heb gelukkig twee kinderen maar ik was er heel lang niet aan toe vond kinderen maar niks, het paste niet in mijn leven dacht ik. Toen mijn eerste werd geboren ging ik al gauw voor de tweede. En nu ga ik voor de derde.
    Heb alleen spijt dat ik niet eerder aan kinderen ben begonnen. Dan was ik gewoon een jongere moeder, en waren mn kids nu al wat ouder etc.

Deel Deze Pagina