Lieve meiden, Vandaag de eerste echo gehad, wat was ik zenuwachtig zeg!!! Alles zag er top uit en hartje klopte heel goed. Gyno was heel erg tevreden!! Alleen ik niet zo ik ben vandaag 7 weken en op de echo bleek ik 6w en 2dagen te zijn, dus 5 dagen minder ver, ze zei dat het heel moeilijk meten is en dit geen uitzondering is en mij geen zorgen moet maken, en nu het hartje klopt de kans op een miskraam aanzienlijk kleiner is geworden. Ik moet ook niet terug en mag nu naar de verloskundige. Het vruchtje was 6.5 mm en hoort met dit termijn 9mm-1 cm te zijn. Wat vinden jullie ?? Moet ik luisteren naar de gyno en nu genieten van de mooie echo of zijn mijn zorgen terecht ? Wie heeft een soortgelijk verhaal en kan mij gerustellen, kan aan niks anders meer denken.....
Hoi het komt het echt heel vaak voor dat je bij de eerste echo een aantal dagen van de verwachte zwangerschapsduur af zit. Het is ook nog erg vroeg in de zwangerschap he! Oorzaken onder andere: de eisprong is toch iets later geweest dan je dacht; je cyclus kan wel iets afwijken, is niet altijd elke maand exact hetzelfde. Vervolgens kun je ook nog hebben dan het eitje langer rond blijft zwerven voor het innestelt. Een andere verklaring is dat het nu nog erg klein is om op te meten. Je zet de cursor een ietsiepietsie te ver en dat kan al een week verschil maken. Het is gebruikelijk om met de termijn echo van 11-12 weken dan de definitieve zwangerschapsduur vast te stellen en de uitgerekende datum te bepalen. Dat was hier bij de gyn wel! Mijn eerste echo met 8 weken, liep ik bijna een week voor. Dat kon ook niet, dat wist ik ook wel. Vervolgens met 11 weken keurig op schema en ietsje terug gezet. Gefeliciteerd en maak je geen zorgen, het ziet er prima uit!
Oh ik zie dat je ivf hebt gehad dus dan weet je natuurlijk wel vrij precies hoe ver je zwanger moet zijn. Dan kun je dat eerst geschreven stukje van mij overslaan Je hebt het hartje gezien, dus heb vertrouwen. Het ziet er echt goed uit voor dit termijn. En bij de 11-12 weken echo wordt je straks wellicht 4-5 dagen vooruit gezet
Het ziet er zeker goed uit! Je kunt niet precies zien hoever je bent omdat het zo klein is. Maar mijn echo van 8wk zag er veel groter uit dus denk dat 6.2 wel kan kloppen. Daarbij wordt het juiste termijn pas bij de termijnecho bekend Geniet ervan!!
ik denk dat je gyn gelijk heeft en dat je lekker moet gaan genieten. Ik ben met bijna 9 weken voor een echo geweest en de echoscopiste zei toen dat het net aan was met de termijn stellen. In de eerste weken gaat alles nog op basis van mm (liefst kleiner) en beeb hoeft maar iets te verliggen of je meet al een mm meer of minder. Gefeliciteerd!! En probeer je zorgen wat op zij te zetten
Bedankt meiden voor de lieve reactie,s ga proberen het los te laten,maar vind het zo moeilijk, hebben er zo lang over moeten doen, daardoor toch meer angst als toen met mijn dochter, kan niet wachten op de 12 weken echo!!!
Ik denk ook dat je je niet druk moet maken, ik werd bij mijn echo ook 5 dagen terug gezet. Dacht 7 weken te zijn maar was 6.2. Ze kunnen het vaak niet heel nauwkeurig meten omdat het nog zo klein is. Paar echo's later liep alles weer een week voor, dus dat kan inderdaad ook nog. Maak je niet te veel zorgen, probeer lekker te genieten! En nog gefeliciteerd met je zwangerschap
Precies zoals bij mij dus ik ook 7 weken en ze kwam nu op 6.2 uit! Zeiden ze bij jou ook dat je je daar geen zorgen om hoeft te maken?
Hier ook eerst 5 dagen minder ver dan gedacht en de volgende echo rond 11 weken was ik opeens 2 dagen verder dan eerst gedacht scheelde dus 7 dagen opeen na nog geen 3 weken.
Ik herken je angst hoor! Ik dacht 7.2 te zijn maar werd op 6.2 geschat met een hart dat net was gaan kloppen. Het moest dus nog op snelheid komen. Alles zag er wel goed uit voor die termijn. Vrijdag mogen we terug. Ik ben doodsbang dat we slecht nieuws krijgen vrijdag. Ik zal voor je duimen meis. Het is slopend allemaal!
Eliz hoe zagen ze dat van het hartje dan ? Bij mij zag je hem wel snel flikkeren maar meten mogen ze nog niet met dit termijn. Zeiden ze bij jou wel dat het verontrustend was?
Ik had een echo op 9 weken en ben terug gezet naar 7.4. Geen zorgen maken zei ze, meten is inderdaad nog zo moeilijk! Met de termijnecho weer 5 dagen vooruitgezet. Het zegt dus niet zoveel. Kloppend hartje is het belangrijkste.
Ik ben bij mijn eerste 2 echo's een week terug gezet van de 6 weken naar de 5 weken en van de 7 naar de 6 weken. En bij de 12 weken echo ineens 8 dagen naar voren Dus ik zou me zeker geen zorgen maken
Zij zei dat ze dacht dat het nog maar net was gaan kloppen, het zat nu op 70 bom. Vrijdag moet het dus ook sneller gaan. Ze heeft het vergeleken met mijn eigen hartslag. Als er bij jou niets over gezegd is zou ik me er geen zorgen over maken hoor. Ze zei tegen mij dat het voor deze termijn goed was. Daar probeer ik dan maar vanuit te gaan.
dan hebben we beide dus eigenlijk geen rede om ons zorgen te maken. Mijn man kan zo boos op mij worden dan, hij zegt waarom vertrouw je nou nooit eens een keer op de woorden van de gynocoloog!!! Hij heeft wel gelijk, ze feliciteerde mij en garandeerde dat dit echt niet erg is en er nog maar een kleine kans is op een miskraam als het hartje klopt. En toch maar ik me zorgen, het is ook nooit goed!! Het lijkt soms ook wel of ik dingen ga zoeken.