Wie van jullie heeft verstand van oogklachten? Ik heb sinds kort dat ik niet goed meer achter de pc kan. Ik kan het niet goed zien, het is wazig, mijn ogen worden moe en ik word naar van drukke bewegende beelden. Dat heb ik ook met tv kijken. Lezen word ook steeds lastiger, vooral bij lamplicht. De letters zie ik naar mijn idee wel scherp, en ook ondertiteling is geen probleem. Ik moet me erg inspannen om te lezen en mijn ogen voelen geïrriteerd aan. In mijn familie komen wel oogklachten voor, zo hebben mijn ouders beide een bril, mijn moeder heeft hem al jaren (draagt hem alleen niet ), bij mijn vader is het iets van de laatste 10 jaar. Begon met een leesbril. Ik ben verschillende keren overspannen geweest en had dan ook moeite met zien, maar nu ben ik beslist niet overspannen. Kan dit een oogafwijking zijn, eventueel te corrigeren met een bril en zou ik mijn ogen moeten laten meten?
oogafwijking denk ik niet maar denk wel dat je aan een brilletje toe bent, ik zou het eens laten meten als ik jou was.