Ik ben echt ongelukkig! Nooit laat van acne gehad maar het wordt steeds erger na mijn bevalling (al 9,5 maand geleden!) mijn hele vorhoofd zit onder, doet pijn en is rood. Ben al aan de Diane 35 pil mar het lijkt alleen maar erger te worden. Ik wordt hier zo onzeker door, waarom komt dit nou en belangrijker hoe kom ik er vanaf??? Iemand de gouden tip of weet iemand hoe dit veroorzaakt wordt?
HORMONEN!!!! Hoelang ben je al aan de Diane? Duurt ong 2 á 3 mnd voordat de klachten dan (zo goed als) verdwenen zijn. (is wel een hele heftige pil hoor ik heb hem ook gehad en neem hem nooit meer.)
Ik ben bijna 3 maanden verder en ben er mee naar de dokter gegaan.. omdat ik borstvoeding geef krijg ik geen antibiotica.. maar 2 middeltjes.. een antibacteriele creme.. en de ander kan je ook gewoon halen bij apotheek zonder recept.. benzylperoxide.. Ik kan het alleen maar aanraden.. Mag met bv, als je die geeft.
Ja het is gewoon een ontsteking van de talgklieren.. Mijn dokter begint met antibiotica.. maar omdat ik dat niet mag ivm bv, zijn het cremes geworden. Ik had er ook echt heeeel erg last van.. dus ik snap ook dat je er vanaf wilt.. Dus blijven bellen.. En benzylperoxide hé, gewoon bij de apotheek.. dat is al iets.. kan het echt alleen maar aanraden en een tube is maar 2,50 euro ofzo..
Hoi Ik heb na mijn bevalling ook last gekregen van bultje en vlekjes, die er uit zagen als puitjes. Niks hielp! Ik ben via mijn huisarts doorverwezen naar de Maurits Kliniek (dermatologen) waar ze mij vertelde dat het eczeem was en helemaal geen puistjes! Een antibiotica kuur van drie maanden verder en het is helemaal weg! Succes ermee!