En WEER worden we NIET geholpen..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luuz, 20 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Hij krijgt idd gewoon een fles als hij wakker is en gaat weer terug naar bed.. Meestal brabbelt hij wel wat of gaat spelen met zijn telefoontje (word hier gebruikt als knuffel, kan niet meer zonder in bed) meestal houdt hij het wel een hal fuurtje vol maar soms hij is gewoon klaarwakker en heeft er geen zin meer in.. We proberen om niet voor half 7 naar beneden te gaan.. en hele enkele keer valt hij nog even een kwartiertje in slaap maar meestal is het gewoon spelen..

2. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik heb naar je filmpje, gekeken, wat een hartverscheurene huil van je mannetje ! En wat een vervelende sutuatie voor jullie beiden!!

Weet niet of je wel eens geprobeerd hebt om hem op jullie bedt te leggen en er dan naast te gaan liggen? Maar weet niet of je dat wilt natuurlijk. Hier ( al is mijn mannetje een stuk jonger) lukt het slapen overdag ook niet altijd en dan wordt Tycho helemaal overstuur als hij echt moe is en dus ook te moe om te slapen. Als ik hem dan op ons bed leg en naast hem ga liggen en zn handjes vasthou, hem sus en over zn bol aai, wordt hij heel rustig en dan valt hij in slaap. Weet niet of dat een optie is?

Liefs Sassie

3. MamaVanNina

1 sep 2010
    40
    0
    0
    Student pedagogiek (afstudeerfase)
    Amsterdam
    Dat boos worden en smijten met dingen, klinkt ook zoooo herkenbaar! Zelf heb ik het idee dat Nina het doet, omdat ze echt niet moe wil zijn en boos wordt als ze merkt dat ze eigenlijk gewoon haar ogen niet meer open kan houden...
    Wanneer ze zo nijdig begint te doen, is dat het moment waarop ik haar weer op bed leg (meestal heb ik het daarvoor natuurlijk ook al een paar keer geprobeerd, maar dan is het huilen dusdanig erg, dat ik haar toch maar weer mee de woonkamer in neem). Dan begint het "feest" en gaat ze vreselijk overstuur liggen brullen. Ze is het er gewoon totaal niet mee eens, dat ze moe is en dat ik haar in bed heb gelegd en dat zal ze laten weten ook. Het is sowieso al een kindje met een duidelijke eigen wil, al bijna vanaf haar geboorte, hahaha! Maar goed, na dit vermoeiende ritueel (zowel voor haar, als voor haar ouders) valt ze uiteindelijk dan toch wel even in slaap....

Las dat je een osteopaat gaat bezoeken. Ben benieuwd en blijf je verhaal dus nog even volgen! Ik heb zelf ook al meerdere keren aan een osteopaat gedacht, maar ik blijf er toch een beetje huiverig voor. Ik lees veel positieve verhalen er over, maar het is vrij prijzig voor ons en mijn HA en CB hebben het me ook afgeraden. Ik hoor zoveel tegenstrijdige dingen, dat ik het nog maar even in het midden laat. Doch, ben dus wel heel benieuwd of het bij jullie gaat helpen! Misschien dat ik het dan voor mezelf toch ook nog eens een keertje heroverweeg... Ik ontdekte laatst zelfs gewoon walletjes onder de ogen van Nina, dus ik vind dat ze die slaap gewoon toch echt ontzettend nodig heeft!

4. zwangerworden

zwangerworden Bekend lid

29 jul 2008
    502
    0
    0
    Hoi Roeltje,

Lang niet gesproken (dec mama's) maar lees nog wel eens mee....
    Ik heb ook je filmpje gezien en ik begrijp erg goed dat je hulp aan het zoeken bent en ik kan me je frustratie van een lege balie goed voorstellen. Ik vind het super goed van je dat je je mamainstinct volgt. Let je ook op jezelf?? Ben je nog alleen door de week?? Probeer zelf ook aan je rust te komen. Kijk of je zelf ook even kan bijtanken overdag.
    Je kunt ook altijd het nummer van icare (consultatiebureau) bellen he, 24 uur per dag. Ook al hebben ze niet altijd goed advies ze kunnen ook even luisteren.

Ik hoop dat je erachter kan komen waar het huilen aan ligt hier zijn het op het moment de tandjes

succes

5. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    zwangerworden
    heee dat is idd een tijd geleden :) Ja ben nog steeds alleen doordeweeks.. In het weekend probeert mijn man zoveel mogelijk alles over te nemen al is dat lastig op de zaterdag.. Hij heeft dan zo'n 60 uur gewerkt en is bekaf als hij thuis komt.. Maar hij gaat er wel uit om 6 uur als Lenn wakker word.. Nu dus de afspraak dat hij op zaterdag mag uitslapen en ik op zondag.. Gaat prima zo..eind van de week ben ik zelf ook moe en doordat we het in het weekend samen doen kan ik er de week erna weer tegenaan..

Volgende week gaat hij een dagje naar schoonmoeder.. Niet vanwege het huilen, maar omdat ze er naar vroeg of dat mocht.. Vind ze leuk en Lenn vindt het leuk dus prima..

MamavanNina
    Ik twijfel zelf ook nog over een osteopaat hoor.. Heb ik ook tegen hem gezegd.. Was prima en kon (als het op tijd was natuurlijk) ook gewoon weer afbellen.. Vind het ook vrij prijzig..hier kost het zo'n 68 euro per consult.. Maar goed, als het helpt dan heb ik dat er wel voor over..

Lenn heeft hier al een aantal weken prachtige walletjes onder zijn ogen:)

6. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    dames ik zoek mijn bedje op.. Bedankt voor het meedenken:) Kan er elk geval wat mee met veel dingen..
    Morgen vol goede moed weer verder :)

7. jannn

jannn VIP lid

13 jul 2008
    5.942
    89
    48
    Ik zou zeggen: neem contact op met een homeopaath of een accupuntuurist.. Wij hebben er heel veel baat mee gehad!!
    Er moet wat zijn met je mannetje anders zou hij de hele nacht gewoon slapen!!

8. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Net telefoon gehad van het CB.. Een andere vrouw gelukkig (arts is vrij vandaag) Ken haar niet verder, maar was erg aardig..
    Heeft een aantal vragen gesteld en wat tips gegeven om zijn ritme te veranderen.. Gelijk opgenoemd wat we al geprobeerd hebben en toen wist ze even niks meer te zeggen.. Volgens haar hebben we ALLES geprobeerd en ze kon ook niks meer bedenken..

Ze gaat nu contact opnemen met een orthopedagoog (?) Zoiets elk geval.. Volgens haar is het geen verlatingsangst of eenkenningheid, dan hadden we dat ook in andere dingen moeten zien.. En aangezien hij verder de hele dag vrolijk is, goed eet en drinkt, veel speelt en nooit huilt verder ligt het probleem waarschijnlijk bij het niet over willen geven aan de slaap..

Ze belt in elk geval eind van de middag terug of ze haar nu gesproken heeft of niet.. Zet er SPOED bij in de email dus moet goed komen.. Ze hoopt dat het niet over het weekend getild word, gaat dat wel gebeuren probeert ze nog een andere pedagoog te spreken maar weet niet of dat lukt.. Ik vind het goed, ze doet haar best heb ik gemerkt.. Denkt goed mee, laat me uitpraten en voor het eerst in weken ben ik EINDELIJK serieus genomen..

Moet eerlijk zeggen dat ik me rot schrok van het woord pedagoog.. Klinkt zo zwaar, helemaal nadat ze zei dat ze er bijv. zijn voor opvoedingsproblemen en problemen met voeding.. SLIK>. Ik heb GEEN problemen met de opvoeding!! Snapte ze ook wel, maar was maar een voorbeeld Oeps..

anyway, ze vond het goed dat we contact hebben gezocht, veel ouders schijnen dat niet te durven.. Vind het best raar aangezien alle (oke, het overgrote deel) toch het beste willen voor hun kind.. En als een pedagoog ervoor kan zorgen dat Lenn weer met een fijn gevoel kan slapen, laat maar komen dan..

Nouja, sorry, beetje lang verhaal, maar voel me 10 kilo lichter:)

9. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Ben benieuwd of je vandaag nog hebt overwogen om 1 slaapje te proberen.

Kwebbel

10. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ja heb het geprobeerd.. Maar hij viel tijdens het spelen bijna in slaap:) Dus toch maar op bed gelegd.. hij was vanmorgen ook eerder wakker dan normaal (kw voor 6).. Rond 10 uur toch maar in bed gelegd en heeft geslapen tot half 12.. Ligt nu weer even in bed.. Ook iets later dan normaal.. misschien dat ik het kan rekken naar een slaapje eind van de ochtend en eind van de middag.. Dus probeer hem komende tijd steeds een kwartiertje later op bed te leggen..
    Vond het wat drastisch om hem ineens 2 uur later op bed te leggen dan normaal..

11. jada73

jada73 Actief lid

6 apr 2010
    172
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hallo Roeltje,

Wat een herkenning, mijn zoontje van 8,5 maanden heeft dit gedrag vanaf zijn geboorte. Alleen denk ik bij hem wel dat het verlatingsangst is. 's Nachts slaapt hij bij ons in bed anders wordt er gewoon niet geslapen. Elke poging om hem te laten slapen is eens strijd. Ik blijf nu gewoon naast hem liggen tot hij slaapt, maar vaker dan 2 x een half uurtje overdag lukt gewoon niet. Ook 's avonds lukt het pas om hem rond half 10, 10 uur in bed te leggen. Het is zo vreselijk zwaar. Huishouden lukt gewoon niet, als ik wat wil doen breng ik hem naar mijn moeder of oma. Het enige wat ik soms voor elkaar krijg als hij zijn hazeslaapjes doet is een afwasje wegwerken of snel de was in de wasmachine doen. Het is zooooooo vreselijk vermoeiend, maar ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat hij zo vreselijk slecht slaapt. Hier komen de adviezen ook niet verder dan: gewoon laten huilen, dan leert hij het vanzelf. En ook ik laat mijn zoontje niet zo hartverscheurend huilen.

Voor wat betreft de ostheopaat: dat hebben wij ook gedaan, een osteopaat in Hattem (daar woon ik). Wat een aardige, rustige man en het is echt niet dat ze aan hem gaan trekken of zoiets. bovendien kregen wij 70% vergoed. Ik weet niet of je alleen een basisverzekering hebt, maar als je een meersterren pakket hebt, is de kans groot dat je een gedeelte vergoed krijgt, ook zonder doorverwijzing.

Heel veel sterkte en hoop dat het wat oplevert bij de pedagoog. Ik blijf in ieder geval meelezen in de hoop ook de gouden tip te vinden.

12. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Alsof meneer het ruikt dat er over hem geschreven wordt:D
    Nog zo'n groot drama gehad vanmorgen en ik leg hem vanmiddag in bed en meneer is ZELF in slaap gevallen.. een enkele keer komt dit voor maar houd nooit stand:( Ben bang dat het vanaf morgen weer bal is:(

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik heb net je hele topic gelezen.
    Wat een slopende situatie!

Ik ben heel blij voor je dat je binnenkort hulp krijgt, en hopelijk kunnen ze ook iets voor je betekenen.
    Ik vind het knap hoe je ermee omgaat in ieder geval.
    En dat gekrijs gaat echt door merg en been. :(

Knuffel voor jou!

14. Mamzie

Mamzie VIP lid

29 jun 2006
    7.318
    0
    0
    prov. Groningen
    hier precies hetzelfde probleem! ( zelfs het huilen klinkt hetzelfde )
    De eerste 6 weken van zijn leven ging prima en toen begon het. Owen heeft goede en slechte dagen. Goede dagen gaat ie overdag prima slapen en dan is het weer mis en slaapt ie overdag amper terwijl ie wel vreselijk veel slaap heeft.
    Snachts gaat het altijd goed.

Ben met hem bij de kinderarts geweest. Bloedonderzoek, ontlasting onderzoek, echo van zijn buik, paar dagen ter observatie geweest ( had ie net goede dagen, zul je zien he hihi. Maar ze kunnen maar niks vinden :(
    Erg frustrerend.
    Nu bij een homeopaat geweest eergisteren. Hij denkt aan darmproblemen en hij heeft daar nu wat tegen gekregen.

Of het aanslaat? Tja, hij doet het nu goed. Maar het kunnen ook zijn goede dagen zijn he ;)

Meid ik leef zo met je mee! Het gehuil en de onwetendheid put je uit ( tenminste mij wel )
    Dikke knuff voor je!

15. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Ligt hij op zijn rug of buik? Mijn zoontje sliep ook heel erg slecht in op zijn rug en sliep hij dan was hij binnen de kortste keren wakker. Sinds dat hij op zijn buik slaapt, slaapt hij zo goed dat ik geen wallen meer onder mijn ogen heb:D

16. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Jsvlinder
    hij slaapt op zijn zij.. hij gaat zelf op zijn zij liggen en als dat niet lekker ligt dan draait hij zich zelf wel om..

maar uh, ik had eerder een topic moeten openen:)
    Gistermiddag zelf in slaap gevallen.. Vanmorgen weer zelf in slaap gevallen.. Leg ik hem net op bed en valt weer zelf in slaap..
    Moest wel 2x naar hem toe.. Eerste keer omdat hij het aardig gezellig had in bed, dus toch maar even kijken.. daarna sliep hij bijna en viel zijn telefoon uit bed (hij slaapt met een speelgoedtelefoon:() en zonder dat ding kan hij niet slapen.. Dus telefoon teruggegeven en ben op ons bed gaan zitten voor als hij weer niet zou willen slapen.. maar meneer draait zich om en gaat gewoon slapen..

Geen idee waarom nu wel en wekenlang niet, maar ik vind het goed..

Vanmorgen CB nog aan de lijn gehad en de pedagoog is pas vanaf 8 november bereikbaar.. Ze maakt voor de zekerheid nog wel een afspraak voor het geval dat hij weer zo'n periode krijgt.. Misschien zijn er dan toch nog manieren om het sneller te laten gaan..

Ik vind het prima, hij slaapt weer zelf in:)

bedankt voor het meedenken dames, heb veel bruikbare tips gekregen die ik een evt. volgende keer nog kan gebruiken (hopelijk is het niet nodig;))

Kwebbel
    1 slaapje per dag gaat voorlopig niet lukken.. Rond zijn fruit wordt hij echt moe en vervelend, maar bedankt voor het meedenken :)

17. Marieke1978

Marieke1978 Actief lid

16 sep 2008
    410
    0
    0
    Hoi hoi,

Hier exact hetzelfde probleem gehad...Osteopaat bezocht en warempel...binnen 2x bezoeken was het probleem over. Echt een aanrader :D

Ook heilig verklaard dus ;)

Groetjesss

18. p1982

p1982 Niet meer actief

dochtertje heeft sinds 3 weken dat ze snachts niet meer doorslaapt

echt gillend wakker en niet meer willen slapen, vanalles geprobeerd, weer een avondfles, zetpil, water in nacht schone luier etc

hebben geen idee wat het is.

denk osteopaat maar eens vragen

19. Jsvlinder

Jsvlinder Niet meer actief

Goed zeg dat hij het weer zelf doet, dat geeft jou ook weer wat rust. Hopelijk blijft dit doorgaan.

Succes!

Deel Deze Pagina