Ja ik weet het, daarom vinden we het ook zo raar. Mijn zoon wordt over 5 dagen weer gebeld. We horen het dan wel. En we informeren morgen ook bij een paar vrienden wat zij voor advies gekregen hebben.
Ik ben iets vergeten te vragen aan de GGD: Mijn ene zoon is 23 december positief getest. Dat is nu dus bijna 4 weken geleden. Hij hoeft toch niet in quarantaine? Hij vroeg gisteren of hij naar een vriend mocht. Het voelt zo gek om hem te laten gaan, terwijl de rest in quarantaine zit. Ook omdat hij eigenlijk nauwelijks klachten heeft gehad toen hij positief getest was.
Zou jij /hij echt het risico willen lopen het te verspreiden? Ik zou wachten tot jullie allemaal uit quarantaine zijn.
Nee hij moet wel weer in quarantaine geloof ik, omdat er nog te weinig bekend is ook over het eventueel overbrengen, als ik het goed heb begrepen. Maar anders bel je de ggd nog even hierover.
Dat is ook ons dilemma. Dat willen we absoluut niet. Maar straks mag onze zoon die nu positief getest is ook uit quarantaine. Terwijl wij er nog in zitten. En als een van ons ook nog door hem besmet is/wordt. Zitten wij nog langer in quarantaine. Dan hoeft mijn zoon toch ook niet al die tijd binnen te blijven? Ik heb ergens gehoord dat je de eerste 8 weken na je besmetting niet opnieuw in quarantaine hoeft. Maar ik ga morgen de GGD bellen om het zeker te weten...
Ik ben benieuwd wat ze zeggen. Lastig dit. Ik heb ook gehoord de eerste 8 weken na je besmetting dat je geen corona kan krijgen. Maar of je dan ook niet in quarantaine hoeft, weet ik niet. Maar wel wat je zegt, als je zijn bij geen klachten straks uit zijn isolatie mag, zitten jullie er nog middenin, hij mag dan ook weer naar buiten. Maar dan moet hij wel volledig in isolatie zitten van jullie op dit moment.
Ik heb d GGD gebeld. Zoon mag gewoon naar buiten. Volgens hen kan hij het niet overbrengen. Hij zal nu heus geen hele week bij zijn vriend gaan zitten. Ze hebben natuurlijk gewoon hun schoolwerk te doen. Maar hij mag dus wel naar buiten.
Gelukkig maar maar al die adviezen van het ggd zijn zo verschillend. Een vriendin van mijn dochter was een aantal maanden terug positief en haar zusje kreeg het zowat 2 maanden later en toen moest die vriendin ook weer in quarantaine
Ja raar blijft het. Nu ga ik hem ook niet hele dagen bij zijn vriend laten. Maar toch handig dat hij even naar de supermarkt kan voor een boodschap en een pakketje naar de post brengen
Ik zal nu wel een het halve forum over mij heen krijgen. Maar ik word een beetje kribbig van dit soort berichten dat de jeugd dus wel gewoon met meerdere bij elkaar komen. Ook zij moeten een steentje bijdragen om de cijfers naar beneden te krijgen. De meeste jeugd van die leeftijd hebben het op dit moment het makkelijkst van alle leeftijdsgroepen naar mijn idee. (School nagelaten dan). Ik bedoel ze kunnen s'middags de hort op, s'avonds kunnen ze bij elkaar komen, ze kunnen ook nog bij elkaar blijven logeren en de meeste kunnen ook nog eens sporten buiten. En dan heb je daarnaast de basisschoolkinderen die helemaal niet voorzich zelf op kunnen komen, school wordt hun ook ontzegt, zwemles gaat al maanden niet door, zij kunnen alleen buiten spelen als er een oplettende ouder is. De meeste jeugd kijkt nergens naar, en zien het gevaar niet. Dus ja, hoe k*t ik het ook zou vinden, laat die avondklok maar komen. Iedereen moet nu eenmaal een steentje bijdragen zodat we uit deze shit belanden.