Mijn baby is nu 2 en een halve maand oud en poept nog steeds zo'n beetje na elke voeding. Nou is dat op zich niet erg, maar juist 's nachts poept hij ook erg veel. Meestal komt hij per nacht nog 1 keer voor een voeding en dan moeten we hem ook altijd verschonen. Dat is vrij vervelend, want daar wordt hij wakker van, maar het is echt nodig. We hebben al eens geprobeerd om hem niet te verschonen, maar dan lekt hij door de luier heen en zitten we 's ochtends met ondergepoepte kleren en bed. Het loopt er dan bij de rug weer uit zeg maar. Nou is het nu op zich nog wel te doen, maar wat moeten we doen als hij langer gaat doorslapen? Toevallig heeft hij gisternacht ineens 8 uur geslapen, helemaal fijn natuurlijk! Alleen het gevolg was wel dat hij weer doorgelekt was. Het lijkt me niet bepaald fijn om hem 's nachts wakker te gaan maken om te verschonen, maar weet niet zo goed wat ik anders kan doen. Heeft iemand hier ervaring mee of tips? Zoonlief is bijna 6 kilo en 61 cm lang, we gebruiken Pampers baby dry maat 3. Luiers van Kruidvat krijgt hij luieruitslag van, die kunnen we dus niet gebruiken.
Ik zou hem toch, helaas, 's nachts verschonen. Van in zijn poep liggen krijgt hij uitslag. Op een gegeven moment houdt het poepen 's nachts vanzelf op
Ik zou evengoed verschonen.... Maar wil je dat echt niet evt de normale luier aan en een grotere of nog eenzelfde er over. Vannacht ook gedaan ivm spuitluiers gister overdag
Gewoon verschonen. In de poep liggen is echt niet fijn. Daar krijgen ze luier uitslag van en als ze dan plassen en poepen doet heel heel veel pijn.
Inderdaad gewoon verschonen. Het is niet fijn om een nacht in de poep te liggen, zou dat voor mn kindje ook niet willen. Denk dat het na verloop van tijd wel beter gaat, de darmpjes moeten nog overal aan wennen etc. Wordt vanzelf wel minder en dan zul je snachts niet meer hoeven te verschonen.
Verschonen zou ik ook doen bij een poepluier. Kun je eventueel niet een groter maatje bij hem aantrekken, of komt het dan door de randjes heen?
Op een gegeven moment stoppen ze met 's nachts poepen en poepen ze bv direct als ze 's ochtends wakker zijn. Dus ik zou nu ook gewoon verschonen als hij heeft gepoept en afwachten tot hij 't 's nachts overslaat. Overigens was hier de ervaring dat dus alles 's ochtends kwam, flink volle luier
Uiteindelijk stoppen ze met poepen 's nachts... Eindelijk deze week niet meer bij ons, baby is 18 weken. Elke keer maar weer verschoond, vanwege de luieruitslag. Wat ik wel vaak deed is stoppen met voeden als de fles bijna leeg was, dan verschonen en dan de rest geven. Werkt niet altijd hoor, dan was ik dus twee keer aan het verschonen maar van dat laatste beetje voeding viel hij meestal wel lekker in slaap.