herken het eigenlijk helemaal niet. de vraag of het geplant was wel en dat eigenlijk ook alleen van vreemde. vrienden en bekende vonden het allemaal geweldig en denk doordat ik toen al bijna 4 jaar een relatie had (ondertussen alweer 7) en we samenwoonde etc.
Sorry dat ik even laat reageer i.v.m. de verhuizing, maar ik kon het echt niet laten om hier nog even op terug te komen... Dit vind ik echt te achterlijk voor woorden!?!?! Dat ze vragen wie de vader is, dat ze denken dat je het niet aan kunt, dat ze zich afvragen of je er wel blij mee bent..... Heel dom maar kan ik mee leven. Maar dat ze zeggen dat het beter is dat je kindje dood is?!?!?!? Pfff ik wou hier meer typen maar eerlijk gezegd heb ik geen woorden die aangeven wat ik HIER van vind...
Ik heb 1 x een opmerking gekregen van een woningcooperatie hier in Delft. Ik wilde een urgentie aanvragen ik legde de hele situatie uit en ze zei doodleuk: misschien is een abortus wat voor jou...Ben uit me velletje gesprongen...ze mag blij zijn dat ze niet voor me neus stond... Verder ondanks onze situatie geen rare opmerkingen of dingen...ze weten dat ze dat niet tegen me moeten doen. Als een vreemdeling op me af zou komen of een oude bekende en die zou zeggen weet je wie de vader is zou ik zeggen: dan moet ik even de spermabank opbellen... en ze lekker in die waan laten...hebben ze ook weer wat om over te roddelen
@wendy... ik had ze echt aangeklaagd zeg! Wat een opmerking zeg! @sheilatermeer.... die zijn echt het doodschoppen nog niet waard, wat een opmerking! Was zeker ook de laatste keer dat je die mensen wilde zien?
Ik kan me wel voorstellen dat sommige vragen bij mensen opkomen, maar zou ze zelf nooit stellen, gewoon omdat ik vind dat dat mij niks aangaat. @Sheila: Nou dat vind ik toch wel te erg voor woorden zeg! Sommige mensen zijn echt niet te begrijpen. Ik ben op mijn 25ste moeder geworden (papa is 30 en hebben al 8 jaar een relatie) en ook aan mij werd door een collega gevraagd of het gepland was! Ik vind dat je zoiets gewoon niet vraagt! (en ja....Aimar was gepland )
Nou dat ze dat zeggen slaat echt als een l*l op een drumstel!kijk dat mensen je nog jong vinden ok, hun mening, maar dat ze dat er bij gaan zeggen nou daar zou ik ook pist over worden! dat je jong bent wil niet zeggen dat je geen verantwoordelijk heid hebt!ik zeg wel, denk er goed over na wat de voor en nadelen zijn!Bijna geen nadelen hoor!hihi Maar er zijn zat vrouwen die 40 zijn en dan pas aan kinderen beginnen, tja moeten ze zelf weten maar ik vind dat ook zielig voor het kind...mijn mening he!Ben zelf geen tienermoeder, maar ook ik heb het soms zwaar gehad en zo, alleen daar zeggen mensen niks over want ik heb een mooie leeftijd!en moet het makkelijk kunnen...meiden laat ze zo wijs en hou de eer aan je zelf en je kindje(s).. Zo wou het even kwijt!
ik hoop in iedergeval dat ik snel een gezond kindje krijg.. ik ben er in iedergeval achter hoe idioot sommine mensen zijn..
Pfff ik weet niet wat ik lees hier, dit is echt te belachelijk voor woorden Waar halen mensen het lef vandaag om zo'n opmerkingen te maken. @sheilatermeer jeetje ik las jou berichtje hier en kreeg gewoon de rillingen over mijn lichaam hoe kan iemand zoiets zeggen verschrikkelijk Ik heb hier echt geen woorden voor. Ik zelf ben dan geen tiener moeder, maar ik heb een soort van spierziekte. De ene keer gaat het goed, en de andere keer wat minder. Maar ik wil gewoon heel graag kinderen, met goeie begleiding moet dat gewoon kunnen volgens de artsen. Nu ben ik dus zwanger, helemaal trots natuurlijk. Maar dan hoor je van sommige mensen. Jeetje kan je dat wel aan. En als het dadelijk niet goed met je gaat hoe doe je dat dan? Was het wel de bedoeling dat je zwanger raakte Blah blah blah. Niet te geloven, je weet gewoon niet wat er allemaal over en tegen je gezegd wordt. Maar gelukkig zijn vrienden en familie de mensen die heel belangrijk voor ons zijn, helemaal gelukkig en blij. Die opmerkingen komen alleen maar van mensen die ik amper ken of van gezicht ken.
Geniet lekker van je zwangerschap het is je echt gegunt.. ik weet zeker dat het helemaal goed gaat komen.. waarom niet?! geniet er van.. liefss
Nja die vraag gaat bij ons ook komen haha.. Had hier al even ook meegelezen, maar kon het niet laten om nu toch eens een berichtje te posten. Ik ben dan 21 (bijna 22) en getrouwd, al 3,5jr samen met mijn partner.. Nja das dan geen man maar een vrouw en een aantal jaren ouder dan ik. En naast de standaard vraag: 'wie is het mannetje' (ondertussen al een standaard antwoord: als ik een mannetje had gewillen had ik dus bij een mannetje gezeten en niet bij mn vrouwtje.., dus 2 vrouwen!) Krijgen we ook de vraag so en hoe is dit zo gekomen (zwanger nu van een donor) zeg ik altijd tja kwam ineens een vliegende L*L tegen.. Sorry hoor maar ik vind gewoon niet het recht om dat zo te vragen. En de vraag: is het wel bewust gekozen..? (Uhmm we zijn een jaar naar een donor op zoek gweest, inseminaties.. ovutesten.. enz) Ben ook altijd geneigd om te zeggen neej joh gewoon onverwachts gebeurt! Is natuurlijk wel een beetje andere situatie, maar ook ik kan me boos maken om deze vragen... Groetjes Mo
Ohneee dat MEEN je niet whahahahaa wat een mega onnozele vraag! Oke en dit is natuurlijk gewoon echt DOM.
Ach je kan altijd gestruikeld zijn en op een l*l terecht zijn gekomen, tja dan is het soms niet gepland.. Mensen denken dus gewoon echt niet na als ze iets vragen..
pff die vooroordelen van mensen altijd :x ik kan er soms echt boos om worden. meestal vragen de mensen hoe oud ben je? dan zeg ik 22 en dan zie je ze gewoon denken *zal wel niet gepland zijn* en 9 van de 10 ben ik ze voor en zeg ik al maar het is wel gepland en een zeer bewuste keuze. maar toch blijf je die vooroordelen houden en ik vind dat echt erg. dames ook al zijn we jong wij zijn allemaal stuk voor stuk top mama's wat iedereen ook zegt en of het nu wel of niet gepland was!
Wij waren nog maar net bij elkaar toen ik zwanger raakte. Was dus niet gepland maar verder wel welkom. We gingen het bij mijn schoonouders vertellen. Vraagt mijn schoonvader is het wel van (naam vriend)??? Ik was toen echt even perplex dat hij dat durfde te vragen..
Jeetje meid, ik kan me voorstellen dat je daar af en toe niet goed van wordt :S En ik wilde nog even mijn bewondering voor je uitspreken.Je bent nog zo jong (was zelf ook 21 hoor, toen ik zwanger was) en zo bewust je dromen najagen. Vind het super en ik hoop dat je zwangerschap voorspoedig verloopt en jullie binnenkort kunnen genieten van een prachtig minimensje.