, sorry, dat is echt mijn eerste reactie. Wat had hij verwacht dat je ging zeggen? "Nee, het is niet van (...) maar ik probeer hem er nu in te luizen dus het zou prettig zijn als u even meewerkt??"
Ja idd.. Maar ik was toen zo perplex dat ik echt zoiets had van wat denk je wel niet. Vond het eigenlijk ook wel een belediging richting zijn zoon. Net alsof hij zijn zoon zo stom inschatte dat die zich er makkelijk in zou laten luizen..
Ooo sommige opmerkingen zijn echt erg.. als ik zo'n opmerking krijg van iemand, dan mogen ze zich bergen, want met al die hormonen kan ik niet vriendelijk een maf antwoord geven maar ze alleen verrot schelden
Ik heb ook heel vaak de vraag gehad of het gepland was......voelde ik me altijd zeer ongemakkelijk bij. Maar ik heb nooit de vraag gehad of ik wel wist wie de vader was, ben dan ook bijna 8 jaar samen met mijn vriend. Dat zal dan ook wel mee spelen. Waar ik nog wel steeds van op kijk zijn al die vooroordelen over jonge moeders. Alsof we het niet aankunnen. Mijn zoon heeft een hele moeilijke start gehad en toen hij eindelijk thuis was en de wijkverpleegkundige langs kwam, vroeg ze me of ik het wel allemaal aankon omdat ik nog "zo jong" was.......ehhhh.....wat denk je zelf? Natuurlijk is het zwaar, maar het zou ook zwaar geweest zijn als ik 10 jaar ouder zou zijn geweest!! Gelukkig zette ze het nog wel recht, maar of dit nou uit beleefdheid was of dat ze het echt meende weet ik niet. Maar als ik met haar een afspraak heb bij het consultatiebureau, doet ze heel normaal en maakt ze nooit meer zulke opmerkingen. Ze is verder een hele lieve verpleegkundige! Heb ook nog de opmerking gekregen van een oud klasgenoot, dat als onze zoon thuis zou zijn, dat het allemaal veel zwaarder was dan in het ziekenhuis .......Heb haar toen heel duidelijk gemaakt dat ik voor mijn part helemaal geen slaap meer kreeg, als ik mijn zoontje maar van alle slangetjes en de beademing af kon en gewoon naar huis kon.... Denk dat sommige mensen gewoon niet snappen dat sommige opmerkingen heel kwetsend kunnen zijn.
Ja inderdaad, volgens mij hebben de meeste mensen het gewoon echt allemaal niet door, ook niet dat hun opmerkingen kwetsend zijn... Zo vroeg mij laatst iemand waar ik nou overal hulp van kreeg, zo qua instanties voor tienermoeders... Net alsof je als jonge moeder het allemaal zelf niet aankunt en hulp nodig hebt... Heb wel uitgelegd dat ik het gewoon lekker alleen / met mijn vriend samen doe, maarja het komt dat toch wel hard aan als mensen je zo inschatten. En hetzelfde geldt voor de vraag of het gepland was. Als je dan kan roepen 'natuurlijk was het gepland!' dan kun je tenminste wat terug zeggen... Maar bij ons was het ook nog niet gepland... Dus dan moet ik ook nog altijd zeggen van nee het was een verrassing... En dan kijken mensen je echt zo aan van 'oh ja, een ongelukje, logisch...' Pffff, dat is echt afschuwelijk. Ik zou hen wel willen uitleggen dat ik zielsveel van mijn zoontje hou, en dat het feit dat hij een verrassing was echt niet betekend dat ik er ook maar een beetje minder blij mee ben als elke andere moeder... Maarja, om dat nou elke keer helemaal uit te gaan leggen... En volgens mij komt het toch niet aan...
aan mij vragen ze ook altijd of het gepland is. echt zo'n domme vraag ! eerste paar keer ging ik er nog tegen in nu reageer ik er niet meer op sommige mensen zijn echt heel lomp.
Ik vind trouwens de vraag of het gepland is, beter dan de vraag of het een ongelukje is.......Het was dan niet gepland, maar mijn zoon is absoluut geen ongeluk!!
wat een botte vraag zeg... maar ook ik heb deze gekregen... na een relatie van 7 jaar werd ik de deur uit gezet.. ik woonde tijdelijk bij een vriend terwijl ik op zoek was naar een andere woonruimte. (bij mijn ouders kon ik niet terecht) ondertussen hoefde ik hier niet weg want hieruit is een nieuwe relatie opgebloeid. toch kreeg ik vragen of de baby wel van hem was en niet van mijn ex!!! nou ja zeg!! ik woonde hier al een tijd toen ik zwanger werd. en met mijn ex sliep ik al maanden niet meer in 1 bed. dat weet ik en mijn nieuwe vriend ook die absoluut niet eraan twijfeld(wat ook niet nodig is) maar toch komen die vragen rauw op je dak hoor!
hey meiden wat een rot opmerkingen ik had er ook veel verwacht maar niet gekregen van laat maar zeggen volwassen tussen haakjes 40+ maar die waren allemaal positief en leuk aleen familie van mijn vader weet het nog niet daar verwacht wel rot opmerkingen van maar goed klinkt heel lullig mijn nicht was te oud zelfs door de dokter gezegd toen ze begon miskraam na miskraam.Daarom begin jong en gezond en ben net zo trots ben nu al iedereen die het wil zien echo's aan het laten zien en iedereen ziet ook al ben je jong je bent net zo trots .sommige meiden zie ook het verbergen van de buik nou ja dan snap ene kant wel waarom mensen die wel trots zijn rot opmerkingen krijgen ze denken 1jonge moeder kant het niet en is niet trots dus zullen alle jonge moeders zo zijn.Mijn vriend vind geweldig als ik mijn buik show zie je hem strallen whaha zo van trots dat heb ik gedaan . Denk dat beeld van die mensen niet word veranderd maar gewoon een goed schild opbouwen en zoals lees hier sarcastisch mee omgaan dan zien mensen van zelf wel in dat ze domme opmerkingen maken. nou fijne zwangerschappen meiden en ik duim voor de jonge mama's die proberen zwanger te raken .
Je hebt 100% gelijk! Pas geleden vroeg een man die me niet kende "en heb je ook een vriend dan" Het enige wat ik kon zeggen was "nee, ik heb het in me eentje gemaakt" Ik wist even niks anders.... en in me hoofd klinkt het nog erg soft. (ik weet wel dat het had gekund dat ik geen vriend heb maar het is toch een belediging en zoiets zouden ze niet vragen als ik ouder was geweest)
hey mazz ja heel vervelend zulke opmerkingen maar dat is wel leuk antwoord. mensen denken niet echt na en aan gevoelens van jonge meiden precies als je 40 was geweest en voor sperma donor zwnager was geraakt was er niks aan de hand maar jong kind krijgen denken ze dat je met 10 mensen slaapt en dan opeens zwanger raakt en geen idee hebt wie vader is.Bij sommige meiden is dat zo maar gebeurd ook bij vrouwen van 40 maar ja ze zouden is programma moeten maken over tienermoeders/jonge moeders die het juist heel goed doen ter informatie voor die dombo's inplaats van programma's met van die drama/aso jonge moeders.
Zeker weten... Ik ben (aan het proberen) een site te starten voor meiden in onze situatie. Kom een keertje kijken.... (bewustjongmoeder.web-log.nl) En als je je verhaal wilt vertellen stuur dan een mailtje met het verhaal dan zet ik hem er misschien op (bjmblog@live.nl)
schandalig!! ik kreeg vorige week ook een opmerking, of ik niet veel te jong was om moeder te zijn. (ik ben 23) hou oud je ook bent, of je nou wel of niet weet wie de vader is, of hij nog aanwezig is of niet, en of het nou wel of niet gepland was, de liefde voor je kind heeft daar toch niks mee te maken??