En zijn jullie eetgewoontes (al) veranderd!?!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Karina, 5 apr 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    In het begin at ik alleen maar noodles, maar dat kwam meer omdat ik niks anders binnen kon houden :) Ik kon ook niet meer tegen knoflook en alles wat gekruid was.
    Na 15/16 weken kreeg ik vreetbuien en was ik de hele dag aan't eten... Gezond, maar ook ongezond (slecht eigenlijk :) ) En ik at sowieso veeeeel meer. Ik was in die periode ook 8 kilo aangekomen :D
    Vanaf een week of 21 eet ik weer normaal. Ik zit nu op 12 kilo meer :D Wel ben ik nu dol op popcorn. Ik kan wel 3 zakjes achter elkaar opeten!!!
     
  2. Eva

    Eva Lid

    18 jan 2006
    23
    0
    0
    Hoi allemaal,

    Ik heb juist zin in gekruide gerechten zoals Chili con carne, of van die Indische gerechten. En ook in soep! Daar kan ik echt naar snakken!
    Ik eet niet meer dan dat ik normaal deed. Dat valt wel mee. Soms ben ik misselijk en dan is mijn trek ook minder.

    Ik merk dat ik veel meer last van mijn darmen heb nu ik 's ochtends misselijk ben. Is dit herkenbaar voor jullie?

    Groetjes
    Eva
     
  3. mad

    mad Fanatiek lid

    31 okt 2005
    1.682
    0
    0
    hai,

    Ik herken mezelf volledig in Pam :) lekker eten eten en nog eens eten! mmmmmm ben vooral gek op gevulde cake en taart.... ooooh echt slecht.... en ook ik ben al 12 kilo`s zwaarder! :oops: waar moet dit heen!
    vooral ook s`avonds krijg ik weer trek maar daar geef ik zelden aan toe omdat ik weet dat het heeeeel slecht is....

    x
     
  4. PamEnMarcel

    PamEnMarcel Actief lid

    Ben dus gelukkig niet de enige :D Ik heb vanaf maandag al kwarktaart als ontbijt gehad...
     
  5. Nynke31

    Nynke31 Fanatiek lid

    7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik heb minder eetlust. Vind het wel prima zo, ben al 1 kg afgevallen :)
    Niet dat ik te dik ben, maar er kan altijd wel iets vanaf. Ben toch al bang dat ik straks wel enorme eetlust ga krijgen en dan zullen de kilo's er toch wel weer aanvliegen.....
    Merk alleen dat ik uien niet meer zo lekker vind. Ben benieuwd hoe mijn smaak zich verder gaat ontwikkelen.
     
  6. Door

    Door Bekend lid

    7 dec 2005
    750
    0
    0
    Praktijkopleider
    Veenendaal
    Ik dacht nog: aan mijn eetgewoontes verandert er niets....
    Tot Jan vorige week zn beroemde nasi ging maken waar ik echt wild van ben, en ik ineens bij die geur van die kruiden al stond te kokhalzen....
    Toen dacht ik: zal wel een foutje zijn, maar dit weekend heeft ie t weer gemaakt en weer hetzelfde.. :(
    Dus voor mij even geen nasi meer!

    Verder heb ik mijn eetgewoontes wel verandert, dronk heel veel cola en red bull, en dat doe ik nu niet meer, wel wat cola, maar afgewisseld met melk ofzo...
    Ik snoepte voor mijn zwangerschap erg veel, veel zoet, en dat is omgeslagen. Heb veel meer zin in kaas en hartige dingen, maar ook apppels vind ik ineens super!
     
  7. patricia240477

    patricia240477 Fanatiek lid

    20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Ik heb soms wel van die vreedbuien, dan moet er iets van zoetigheid in maar vooraf eerst iets hartigs hihi :)

    Ook heb ik geen last van die bekende vreed dingen zoals augurken en zure haring, ook niet echt gehad :(

    Nu eet ik gewoon mijn eigen prakje, maar ik moet wel opletten dat het niet te vet is anders heb ik zo een last van zure aanvallen (heartburns)

    Ik eet zelf heel weinig vlees, maar nu ik zwanger ben, eet ik best veel vlees voor mijn doen :confused:

    Maar verder eet ik niet van die hele rare dingen die ik daarvoor nou niet at of zo, ja vanille vla maar dat komt omdat ik maagzuur heb en dat helpt er wel tegen.

    Ik ben nu zo'n 8 a 9 kilo aangekomen, volgens mijn vk is dat normaal met de aantal weken dat ik zwanger zou zijn ;)

    Verder eet ik heel gezond en heeeeeeel veeeeeeeel fruit en groente, mijn partner voelt zich af en toe een konijn hahaha :p :D

    Nou meiden hoop voor julie op veel gezonde eetlusten! :D :) :) ;)

    Gr. Patricia
     
  8. Angelina

    Angelina Niet meer actief

    Cola, en slaatjes. Cola dronk ik voorheen bijna niet, en nu iedere dag, ga er apart voor naar de winkel :oops: . En slaatjes lustte ik voorheen niet, en nu eet ik ze zeer regelmatig.


    Angelina
     
  9. gerda b

    gerda b Lid

    17 mrt 2006
    93
    0
    0
    winkelmedewerker
    friesland
    Wat ik helemaal niet hoef is chinees eten ,als ik het al ruik bah.Dus even een chineesje halen zit er even niet in.Voor de rest lus ik eigenlijk alles nog wel.
     
  10. lianne

    lianne Bekend lid

    19 nov 2005
    893
    0
    0
    groepsbegeleidster
    Nou als ik in een boekje iets lekkers zie krijg ik een ongelovelijke drang om het te willen hebben.
    Nu stonden er in de krant tompoezen van de hema ...
    Morgen ga ik ze halen ik denk er de hele tijd aan....

    In mijn vorige zwangerschap had ik het met soft ijs.
     
  11. Channie

    Channie Fanatiek lid

    13 okt 2005
    4.149
    0
    0
    Ik vind noodles wel heel lekker en sochtends moest ik eerst altijd koffie hebben maar dat lukt niet meer als ik 1 slokje neem ga ik al over me nek. Vanmiddag kon ik het wel drinken :D
    Verder snoep ik heel veel! echt slecht gewoon !
    Meer is er niet veranderd voor mij geloof ik.
     
  12. Suusje76

    Suusje76 Bekend lid

    8 apr 2006
    723
    0
    0
    Eigenlijk heb ik nog geen rare eetgewoontes opgemerkt. Wel begon ik op mijn werk elke dag met een bak koffie. Nu hoef ik dat niet meer. (Het zou mijn collega's toch moeten opvallen dat ik geen koffie meer drink, maar goed :( ). Verder heb ik weinig trek in zoetigheid, terwijl ik daar normaal gek op ben, vooral chocola was ik gek op. Dat heb ik nu dus niet.

    Groetjes Suusje
     
  13. Karina

    Karina Fanatiek lid

    31 mrt 2006
    1.987
    0
    0
    Mamma & masseuse
    Rotjeknor
    Ik heb dat dus nu ook met koffie! Ik vind koffie inprincipe heel erg lekker, maar omdat mijn vriend het eigenlijk nooit drinkt maak ik het voor mezelf ook nooit! Totdat ik er ineens zoveel zin in had heb ik het inhuis gehaald en dacht nu ga ik het lekker elke avond voor mezelf maken, nou ik heb die pot nog steeds dichtzitten hoor, totaal geen trek er meer in hihi!

    Vlees heb ik nu ook wat minder mee, terwijl ik er normaal erg van houd! En ook ik dronk heel veel Red Bull, daar baal ik wel van hoor nu dat niet meer kan, dronk het bijna elke dag en mag ook geen Sushi meer en daar ben ik dol op!!!

    Maar rond etenstijd heb ik totaal geen honger, alleen s'ochtends eigenlijk, wel weer rond een uurtje of acht/negen dan begint de trek pas!

    Alleen heb ik wel wat meer dorst dan normaal, maar ja dat is ook wel normaal!
     
  14. Marijke1985

    Marijke1985 Fanatiek lid

    11 jan 2006
    2.505
    1
    0
    serveerster
    Ik hield voor me zwangerschap totaal niet van cola en nu vind ik het heerlijk! Snoep gaat er ook makkelijk in en ik ben ook dol op andere dingen als chips, chocola, nootjes en koekjes.

    Ik eet ook wel gezond hoor af en toe heb ik ook zo'n konijnenkick :) Salades, groentes en fruit eet ik ook veel.

    Ik ben verder niet misselijk geweest dus ik heb gelukkig altijd lekker door kunnen eten :D

    xxx Marijke
     
  15. femmy

    femmy Fanatiek lid

    1 jan 2006
    4.061
    0
    0
    Administratie
    das een goed idee een slaatje! heb er nu al trek in :D
     
  16. Darinka

    Darinka Lid

    10 mrt 2006
    99
    0
    0
    Ik heb mijn collega's vorige week lastig gevallen, door om half 10 s'ochtends pizza in de combioven te gooien.
    De hele kantine rook er naar.
    Maar toen ze wisten dat ik het was geweest begrepen ze het wel :)
    Verder eet ik ineens heel veel chocola en lust ik (net als tijdens de 1e zwangerschap) melk wat ik normaal echt vreselijk vind!
     

Deel Deze Pagina