wie herkent dit ? mijn zoontje komt net binnen van buiten spelen en heeft dit plekje? het is droog lijkt een soort van schaaf plekje ofzo maar het jeukt soms en af en toe prikt het zegt die.. dus ik dacht misschien geprikt door een mug of iets ? Bekijk bijlage 159645
ik vind het er uitzien als krentenbaard, heeft hij nog meer rode plekjes? Als het krentenbaard is moet je naar de huisarts en dan krijg je een zalfje waardoor het na 48 uur niet meer besmettelijk is. Krentenbaard is erg besmettelijk en hij moet eraf blijven anders krijgt hij nog meer plekjes.
krentenbaard? nooit van gehoord hij heeft alleen dit plekje verder nergens er zitten een soort van gelige bultjes op ga morgen maar even langs de h.a
hij is in ieder geval niet geprikt door een mug... Njaa ik ben natuurlijk geen dokter maar goed, Ik word altijd helemaal lek gestoken door die krengen haha en ben er nogal redelijk allergisch voor Maar zo hebben ze er bij mij noooooooit uitgezien..zeker niet met van die bultjes erop... Wat het is wel is weet ik niet...
haha tja je weet het niet dus je gaat maar gissen naar verkeerd eten of een mug maar ga er wel mee heen anders blijfthet een raadsel ?
tja.. gele korstjes is zeer typisch voor krentenbaard.. maar huisarts kan dat met zekerheid vast stellen en meteen het juiste zalfje voorschrijven
Mijn eerste ingeving is ook krentebaard. Ik zou toch even langs je ha gaan want dat is erg besmettelijk.
Idd krentenbaard,vooral die gelige puntjes zijn typisch voor krentenbaard daar komt vaak honingachtig vocht uit en dat is zeer besmettelijk. Morgen even naar de ha gaan dan zal je ws een zalfje krijgen. Zelf goed je handen wassen na het insmeren en proberen uit te leggen aan je zoontje dat hij er niet aan moet komen.
Krentenbaard idd!! Beste plek, zou morgen direct naar de ha gaan, want dit kan zich supersnel verspreiden en is heel besmettelijk, maar bijna onmiskenbaar krentenbaard. O ja, het is verder niet echt ernstig, wel besmettelijk.
Jep, lijkt me typisch krentebaard. Mijn dochter heeft dit nu paar keer gehad en ook alleen maar op 1 plek. Wat je ook kunt doen is er zinkolie (of sudocrem of bepanthen) opsmeren. Ik kreeg de eerste keer zelfs niet eens iets anders. Bij de tweede keer kreeg ik wel een antibioticum maar dat werkte net zo goed als de zinkolie. (zinkolie kun je gewoon bij de DA ofzo kopen; zit in een potje, even roeren voor gebruik en er opsmeren. Het droogt de plek als het ware uit)
ziet er echt uit als koortsuitslag (krentenbaard) want dat prikt en jeuk...ook zijn er eerst blaasjes daarna wat gelige korstjes. maar dokterbezoek geeft zekerheid!
@mukkie: krentenbaard is niet hetzelfde als koortsuitslag hoor. Koortsuitslag komt van het herpes virus