Bij xenos heb ik laatst een siliconenvorm gekocht waar je zes kleine cakejes in kunt bakken: een locomotief en vijf wagonnetjes. Ik kon hem niet laten liggen! Leuk voor mijn zoontjes verjaardag straks. Maar nu zit ik ermee; hoe kan ik dat het best versieren? Een stukje marsepein op een cupcake lukt me wel. Maar hoe moet ik dat met zo'n onregelmatige vorm dom? Ik zit haast te denken aan onderdompelen in glazuur of gesmolten chocola ofzo. (Net als die softijsjes) Maar dat wordt vast een enorme knoeiboel een matig resultaat. Of zou ik er gewoon glazuur over kunnen gieten? Maar hoe krijg je het dan overal ongeveer even dik. Hebben jullie tips? Of wil ik iets wat niet kan?
Ik zou ze dopen in Candy melts, kun je bij de jamin kopen. Dat heb je in allerlei kleuren en wordt ook gebruikt voor cake-pops! Succes!
Bedankt voor de tips. De eerste poging is niet geweldig gelukt, maar was wel leerzaam Als ik cupcakes bak, leg ik na het bakken altijd even een plank op het bakplik, om ze mooi plat te maken. Dat wilde ik met de treintjes ook doen, maar dat ging niet geweldig. Ik denk doordat dit een siliconen vorm is, die veert gewoon mee. Dus volgende keer ga ik proberen de vorm gewoon gelijk ondersteboven te zetten, misschien dat dat lukt. Anders moet ik het uitstekende deel gewoon weer afsnijden, alleen dan wat netter dan deze keer. Dopen in glazuur ging op zich wel, maar het glazuur dat ik had (gewoon water en poedersuiker) gaf geen zichtbare laag. Dus dat had niet veel zin. Ik heb nog wat lijntjes en stipjes gezet met van die tubes glazuur. Maar het resultaat was een beetje sneu. Uiteindelijk heb ik nog wat in het Engels gegoogled en toen vond ik wel een paar leuke voorbeeldjes. Dus dit ga ik volgende keer proberen: Bekijk bijlage 266914