Hallo, Ik heb een cyclus van 39-40 dagen ben in sept gestopt met de pil en dit is nu de 2de cyclus en weer zolang Nu vroeg ik me af of het nut heeft om dan ovulatie testen te doen en wanneer dat ik daar dan het beste mee kan beginnen ? Ik heb wel heftige krampen rondom mn eisprong maar weet nog niet of dat voor na of tijdens mijn eisprong is en daar wil ik op deze wijze achterkomen maar weet niet of het nut heeft en wanneer te beginnen Dus hoop dat er iemand mij iets over kan vertellen Bedankt alvast
Je luteale fase kan maximaal 18 dagen zijn. Dus dan zou je op zijn vroegst op dag 21 je eisprong hebben. De LH-piek is zo'n twee dagen voor je eisprong. Dus ik zou op dag 18 beginnen. Voor de zekerheid zou je nog iets eerder kunnen beginnen, omdat je cyclus na verloop van tijd korter kan worden. Succes!
Mee eens En ik zou op internet een pakket bestellen met dipsticks. Die zijn het goedkoopst, betrouwbaar en als je die op 123ovulatietest.nl bestelt krijg je er ook zwangerschapstesten bij
super bedankt voor de tips! ga ze maar eens bestellen daar dan en dan volgende cyclus testen (die hopelijk idd wat korter word), zit nu op dag 32 van deze cyclus dus ben benieuwt, bedankt in iedergeval alvast!
Nooit gedacht dat ik hier blij mee zou zijn maar vanacht ongesteld geworden dus deze keer een cyclus van gelukkig maar 32 dagen, En ik houd in een schrifje bij als ik krampen heb en dat was de 18de heel heftig dus komende cyclus toch maar wat eerder gaan checken wanneer mijn eisprong plaats vind haha
Dan zou ik eerder met de ovulatietesten beginnen, dan ik hierboven aangeraden heb. Een cyclus van 32 dagen - een maximale luteale fase van 18 dagen is een eisprong op zijn vroegst op dag 14. Een positieve test is twee dagen eerder, dan kom je op dag 12 uit. Ik zou op dag 10 beginnen met testen. Wie weet is je cyclus de volgende keer nog iets korter. Succes!
Zelfde probleem hier! Hoop ook op ongi haha dan weet ik dat mijn cyclus wat korter is. Ga volgende maand ook beginnen met ovu testen. Wat betreft je schriftje, ik weet niet of je een smartphone hebt maar ik heb op mijn telefoon de app Womanlog. Kun je precies bijhouden wanneer je welke symptomen hebt etc. En je kunt er een wachtwoord opzetten, dus mocht je telefoon ineens in handen komen van een nieuwsgierige vriendin dan weten ze niks hihi. Succes!
Ow dan zal ik die eens even op mn telefoon zetten net de nieuwe iphone 5s binne zit vingersfdruk beveiliging op dus nieuwschierige vriendinnen maken geen schijn van kans hahaha