Encyclopedie voor kinderen, tips?

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door PotjeGoud, 19 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Bij ons is een encyclopedie echt een hit. Er wordt veel in gebladerd. Juist leren ze over dingen die ze niet direct op google zoeken.

Wij hebben deze met veel afbeeldingen. Mijn dochter van 5 vindt hem ook al fantastisch en mijn zoon van 8 is er dol op.

https://www.bol.com/nl/p/picturepedia/9200000057481102/

2. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw

Bedankt voor je reactie. Er staat alleen niet leverbaar bij bij bol.com. Misschien ergens anders nog wel.. blijf het moeilijk vinden haha. De keuze is nog niet gemaakt :roflmao:

3. Baileyy

Baileyy VIP lid

12 feb 2012
    5.629
    1.443
    113
    Ik heb hem bij de boekhandel gehaald. Ik zag hem paar weken geleden nog staan overigens. Dus zou je eens kunnen kijken. Sowieso voor een encyclopedie, dan weet je een beetje hoe het eruit ziet, dat vind ik online toch lastiger.

PotjeGoud vindt dit leuk.
  4. dreumesje

dreumesje VIP lid

7 jan 2014
    7.572
    1.867
    113
    Vrouw
    encyclopedie-voor-de-jeugd-10-delig-nr.-3050-02-winkel-500x500.jpg

Wij hebben deze. Zijn oudjes, want ik heb ze al vanaf mijn jeugd. Geen idee of er nu een nieuwere versie van is

5. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.231
    113
    De belangrijkste encyclopedie van mijn wereld van landoo is echt geweldig voor jonge kinderen (vanaf een jaar of 5). Veel kleur, moderne onderwerpen en zeer uitgebreid. Niet te saai maar ook niet te moeilijk zodat ze afhaken.

Hier gebruiken wij de kinder encyclopedie juist bij het voorlezen. Er komen tal van onderwerpen aan bod die je als ouder verder kunt bespreken. Ze leren er heel erg veel van. Het is een mooi aanknopingspunt voor gesprekken.

Ik zie in mijn omgeving duidelijk verschil tussen kinderen die veel lezen samen met hun ouders en kinderen die deze basis niet meekrijgen. Docenten op school bevestigen dat ook.

Internet is belangrijk maar bij kinderen zijn boeken dat ook. Het is en en. Geen vervanging. Daarbij kom je op zoekmachines ook verkeerde informatie tegen of niet afgestemd op de leeftijd.

6. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Baileyy ja ik ga binnenkort eens kijken. Ik vind dat ook zeker waar. Ik zie graag wat ik koop.

7. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    @Amberxx ja inderdaad. Allemaal leuk en aardig dat internet, maar het vervangt voor mij echt geen boeken. :)

Amberxx vindt dit leuk.
  8. PotjeGoud

PotjeGoud Bekend lid

27 jan 2020
    665
    535
    93
    Vrouw
    Bedoel je van lannoo?

9. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013