Ik werk sinds 3,5 jaar op deze werkplek (thuiszorg, huishoudelijk hulp) In het begin had ik het super naar mijn zin. Ik vind het fijn om met mensen te werken, de meeste clienten hebben echt een warm plekje in mijn hart! Echter, nu merk ik dat ik uitdaging mis. Ik heb na mijn middelbare school geen vervolgopleiding gedaan dus een andere richting inslaan is niet direct mogelijk. Wat wel zou kunnen is bij mijn huidige werkgever een BOL opleiding volgen en daar stage lopen. Werken/leren (BBL) trajecten zijn helaas niet mogelijk. De laatste tijd ben ik zo moe! Ik heb het idee dat dat een beetje komt doordat ik de uitdaging mis, dagen zijn een beetje sleur geworden. Wie heeft er ervaring met opleiding volgen/ switchen van baan en een klein kindje? (20 maanden) We willen voorlopig geen tweede dus het is niet heel erg als een opleiding lang duurt. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil, gewoon even van me af schrijven en ik hoop wat herkenning te lezen
Vervelend dat je je zo voelt Ik heb een klein beetje ervaring. In mijn 3e jaar (HBO) heb ik mijn dochter gekregen. Dat ging heel goed omdat ik alleen haar had en verder geen werk erbij ( eerst niet, na 1 jaar wel) Ik heb er 1 jaar langer over gedaan omdat ik dus twee keer 2,5 maand eruit ben geweest voor verlof. Ik weet niet of je perse geld moet verdienen om rond te komen? Als dat niet zo is kun je misschien een gewone reguliere opleiding kiezen waarbij je je eigen uren wat kunt indelen. Of misschien LOI
Nee, dat is niet fijn. Maar beter om er nu achter te komen dan wanneer het cursusjaar net begonnen is. Nu kan ik me flink oriënteren. Ik hoef niet perse geld te verdienen om rond te komen (op dit moment) maar als ik stop met mijn werk wil ik wel een opleiding hebben waar ik vrijwel zeker iets aan zal hebben. Daarom vind ik LOI ook lastig, nemen werkgevers dit wel serieus? Er is zo weinig aanbod van banen dat ik erg twijfel.
Mijn man is zonder papieren het leger in gegaan op zijn 17e. Daar heeft hij een aantal LOI opleidingen gedaan (MTS et cetera) Hij heeft nooit vragen of opmerkingen gehad over zijn papiertje van de LOI. Maar goed, hij heeft dus wel direct kunnen toepassen. Volgens mij is de LOI best wel geaccepteerd. Maar misschien zijn er ook scholen die avondcursussen/opleidingen of volwassenopleidingen bieden.
mwah niet in de zorg. LOI willen ze liever niet. Behalve als jij ook stage daar gelopen hebt en bewijs hebt. (mits je er verder in wil) Maar werkgevers hebben nu zoveel keus uit sollicitanten. Ze kiezen echt de beste en met de beste opleiding.
Ja, dat is waar. In de zorg leet je op een school zoveel handelingsn die ik mezrlf niet kan leren! Vandaar de twijfel. Maar ik weet nog niet of ik wel in de zorg verder wil. Moeilijk!
Je schrijft dat BBL niet mogelijk is. Bedoel je bij jouw huidige werkgever? Dan kun je toch kijken of t ergens anders wel kan? Misschien zou je ook eens bloed kunnen laten prikken oid, dat je vermoeidheid misschien ergens anders door te verklaren is (laag Hb)? Ik heb universiteit gedaan en ook een soort BBL opleiding, maar toen had ik mijn dochter nog niet. Lijkt mij allemaal redelijk pittig naast de zorg voor een klein kind. Maar is ook heel persoonlijk, er zijn er genoeg die het doen. Ikzelf zou bijv niet zoveel tijd in andere dingen dan mijn dochter wíllen steken .
ik heb dat werk ook gedaan en waar je nu last van hebt is sleur... je werkt bij dezelfde mensen, op dezelfde tijden die een eigen ritme hebben. je weet dus al precies hoe laat je wat doet, wat ze zeggen enz... en na een tijdje hakt dat erin. ik ben er toen ik zwanger was mee gestopt. wat wel kon in mijn tijd was bijvoorbeeld A+ in plaats van A, dan kwam je bij mensen die geestelijk wat minder waren, heb er zelf nooit voor gekozen, maar misschien is het voor jou wat, of wisselen van clienten...
Bedankt voor de tips. Het is zo dat ik voor bbl van werkgever moet verandersn, het zou wel een optie zijn. Ik werk ook bij mensen met psychische klachten, dat is vaak wel weer heel anders, maar inderdaad, sleur is het! Ik moet er nog eens goed over denken, lastig!