Ik werk sinds 3,5 jaar op deze werkplek (thuiszorg, huishoudelijk hulp) In het begin had ik het super naar mijn zin. Ik vind het fijn om met mensen te werken, de meeste clienten hebben echt een warm plekje in mijn hart! Echter, nu merk ik dat ik uitdaging mis. Ik heb na mijn middelbare school geen vervolgopleiding gedaan dus een andere richting inslaan is niet direct mogelijk. Wat wel zou kunnen is bij mijn huidige werkgever een BOL opleiding volgen en daar stage lopen. Werken/leren (BBL) trajecten zijn helaas niet mogelijk. De laatste tijd ben ik zo moe! Ik heb het idee dat dat een beetje komt doordat ik de uitdaging mis, dagen zijn een beetje sleur geworden. Wie heeft er ervaring met opleiding volgen/ switchen van baan en een klein kindje? (20 maanden) We willen voorlopig geen tweede dus het is niet heel erg als een opleiding lang duurt. Ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik met dit topic wil, gewoon even van me af schrijven en ik hoop wat herkenning te lezen
Vervelend dat je je zo voelt Ik heb een klein beetje ervaring. In mijn 3e jaar (HBO) heb ik mijn dochter gekregen. Dat ging heel goed omdat ik alleen haar had en verder geen werk erbij ( eerst niet, na 1 jaar wel) Ik heb er 1 jaar langer over gedaan omdat ik dus twee keer 2,5 maand eruit ben geweest voor verlof. Ik weet niet of je perse geld moet verdienen om rond te komen? Als dat niet zo is kun je misschien een gewone reguliere opleiding kiezen waarbij je je eigen uren wat kunt indelen. Of misschien LOI
Nee, dat is niet fijn. Maar beter om er nu achter te komen dan wanneer het cursusjaar net begonnen is. Nu kan ik me flink oriënteren. Ik hoef niet perse geld te verdienen om rond te komen (op dit moment) maar als ik stop met mijn werk wil ik wel een opleiding hebben waar ik vrijwel zeker iets aan zal hebben. Daarom vind ik LOI ook lastig, nemen werkgevers dit wel serieus? Er is zo weinig aanbod van banen dat ik erg twijfel.