Wij hebben net onze 6de iui gehad. Door omstandigheden is dit pas onze eerste met hormonen. Een paar maanden geleden is er met de gyn afgesproken dat ik 3x iui met hormonen zou krijgen. Nu had ik vandaag een andere gyn en die vertelde dat dit mijn laatste keer is en dat ik anders het zelf moet gaan betalen. Ik heb net op de site van mijn zorgverzekering gekeken en daar staat niets vermeld over het max aantal iui's. Bij ivf/icsi staat dat wel vermeld. Mijn vraag aan degenen die meer dan 6x iui hebben gehad, hoe is dat bij jullie met de gyn/ziekenhuis en de zorgverzekering geregeld? En welke verzekering hebben jullie?
Hier meer dan zes keer iui. Namelijk negen keer. Allemaal met hormonen word gewoon vanuit basis vergoed. ik trouwens na negen iui nu pas zwanger!!!
Dat de zorgverzekering niet betaald is niet waar. Als je arts bepaald dat het nog zin heeft om door te gaan met IUI dan word het gewoon vergoed! (Ca. 12 keer)
Hier wordt het ook onbeperkt vergoed. Wij gaan nu de 4de IUI in. En ze willen absoluut nog niet dat ik aan de hormonen ga en ze hebben me verteld dat sommige 12 zonder hormonen krijgen. Dus ik bereid me er op voor. Zolang de arts er vertrouwen in heeft zal het vergoed worden hoor.
IUI wordt onbeperkt vergoed vanuit de basisverzekering. Even afwachten of het volgend jaar ook zo zal zijn, maar dat zou je kunnen navragen bij je zorgverzekeraar.
Ik zit bij zorg en zekerheid. Heb ze gebeld toen wij met iui bezig waren en zij gaven aan dat zolang de arts het "nuttig vind" we onbeperkt vergoed zouden krijgen.
Heb net met mijn zorgverzekering gebeld en ze vergoeden onbeperkt iui behandelingen. Hoeven we ons daar geen zorgen over te maken en kunnen we na deze ronde nog 2x iui met hormonen doen voordat we de stap naar ivf/icsi gaan maken.