Hoi, wie is hier bekend mee? Vorige keer moest ik utro gebruiken maar vind dat erg vies Dus nu begonnen ze over pregnyl. Maar werkt dat net zo goed als de utro? Anders sla ik me heus wel door die vieze pillen heen
Pregnyl werkt inderdaad net zo goed. Je moet dan wel extra Pregnyl spuiten. Een hoge dosis vlak voor de punctie. En daarna op dag 5, 7 en 9 na de eisprong/punctie nog eens 1500 IE. Onze meid is ontstaan uit een ICSI met extra Pregnyl in plaats van Utrogestan. De bolletjes waren op dat moment nog niet standaard in ons ziekenhuis. Ik spoot ook altijd extra Pregnyl na de inseminaties. Ik had liever Pregnyl dan Utrogestan. Geen vies gedoe en ik had minder last van bijwerkingen.
Ik wil graag Pregnyl spuiten maar ze willen dat liever niet lijkt het wel. Ik gebruik altijd utrogestan en wordt hierdoor ook gewoon ongesteld op dag 9. Daarom leek mij Pregnyl een mooie oplossing. Ik ga het binnenkort nog eens voorleggen.
Ben er toch nog niet over uit. Utro = progesteron Pregnyl = HCG Hoe kunnen dan deze 2 verschillende medicijnen hetzelfde doen?
De pregnyl mag je niet direct na een punctie, verhoogt de kans op overstimulatie, daarom utrogestan. Bij een cryo terugplaatsing zou het wel kunnen. Voor verdere uitleg kijk hier Zwangerschapshormonen: wat doen ze met je? - Zwanger zijn - 10 weken | Ouders van Nu Als je pregnyl spuit kunnen zwangerschapstesten vals positief zijn dus even langer door testen en kijken of ze oplopen. Vergeet dat niet!
Ik heb gisteravond pregnyl 10000 eh gespoten en dan donderdag de punctie. Ze schrijven dan nu pregnyl voor van 1500 eh op dag 3/6/9 na de punctie ipv utrogestan. Maar twijfel om niet toch gewoon die vieze pillen in te brengen. Als dat eigenlijk beter is na een tp.
Niet super veel. Een stuk of 6 a 7. Ze zeiden al wel dat als er veel follikels zijn dat ze het dan niet geven ivm overstimulatie. Ze mailden me net terug dat het hetzelfde werkt. Maar ga het zeker morgen nog even aan de gynaecoloog vragen. Is namelijk een ander dan degene die het voorschrijft. Een kijken wat hij zegt Thx!
Thx! Ik ga voor de pregnyl Maar eerst de punctie morgen en dan hopen op eitjes en dan op bevruchting.... ...... en dan graag een plakker