Onze drie IVF/ICSI pogingen zitten er al op en we twijfelen nu over een vierde poging. De arts heeft aangegeven dat hij bij een vierde poging Menopur wil voorschrijven en dan 300 eh (evt ophogen bij lage respons). Nu staat me bij dat ik van iemand hier op het forum heb gelezen dat ze (op eigen initiatief?) de Menopur heeft gecombineerd met Puregon. Ik weet alleen niet meer wat dat voor meerwaarde heeft en hoe je schema er dan uitziet (wanneer spuit je wat?). Ik heb namelijk nog Puregon liggen en zou dus makkelijk wat bij kunnen spuiten. Het is iig onze allerlaatste poging, als we besluiten om het te doen, dus wil dan alles op alles zetten.
Ik heb inderdaad wel eens gelezen dat het gecombineerd kan worden. Ik zou dit echter nooit op eigen houtje doen. Overstimulatie is hartstikke link en dan zou je je vierde poging verspelen. Waarom overleg je het niet gewoon met de gyn? Wie weet kunnen ze het een en andere voor je uitzoeken of contact opnemen met een ander ziekenhuis voor meer informatie. Onze gyn staat zeker open voor zulk soort dingen, dus gewoon vragen! Succes!
@Jippie: ik wil het idd eerst bespreken met de gyn hoor, maar wil dus wel wat meer info hebben. Wat die overstimulatie betreft: al spuit ik 1000eh dan nog is de kans op overstimulatie bij mij klein volgens mij. Verder dan een follikel of vijf kom ik namelijk nooit
Maar vijf follikels is op zich toch goed? Ik snap dat je wat meer wilt. Maar in principe zit je wel goed qua aantallen. Of blijven er van die vijf follikels maar een paar goede eicellen over? Hier zien ze het liefst tussen de vijf en 10 follikels. Ik heb twee keer rond de 30 follikels gehad. Maar dan bleek de kwaliteit veel slechter te zijn. De eerste keer IVF zelfs helemaal geen bevruchting gehad met zoveel... En een paar keer tussen de vier en zes follikels, daar hielden we meer goede embryo's van over en zelfs nog cryo's. Dus het is niet zo dat hoe meer follikels je hebt hoe meer goede embryo's je overhoudt. Maar ik snap heel goed dat je alles op alles wilt zetten, heel begrijpelijk. Het kan ook helemaal geen kwaad om zoiets uit te zoeken. Ik zie de combinatie van de medicijnen niet zo vaak, ik zou zo ook niet weten wie dat gedaan heeft. Maar ik weet wel dat het bestaat. Ik hoop dat je meer reacties krijgt. Succes, ik ga voor je duimen!