Even een vraagje, kan iemand me vertellen of zij hier ervaring mee heeft of dit herkent? Vriendlief en ik hebben sinds kort een kinderwens. Nu is het zo dat we het nog eventjes een paar maandjes rustig aan wilden doen i.v.m. wisseling baan, etc. Echter zou het absoluut geen ramp zijn als het er nu al van zou komen. Eigenlijk vinden we het stiekem beide ook wel leuk om een beetje "verrast" te worden. Daarom kozen wij de afgelopen weken voor coïtus interruptus als anticonceptiemiddel. Maar nu ben ik mezelf heerlijk gek aan het maken! Zou het mijn vriend niet 100% goed gelukt zijn voor het zingen de kerk uit te gaan? Zou het? Heb vanaf mijn ovulatie gekke klachten die ik niet persé herken van mijn cycli. Zit nu dag 7 dpo, zoals dat hier zo mooi wordt afgekort. Mijn klachten op een rijtje: - Dag 0 dpo: misselijk, braken, hoofdpijn en kan al vanaf dat moment koffie veel minder waarderen (normaalgesproken geniet ik daar echt van) - Dag 1 - 4 dpo: m'n eitje wel vier dagen gevoeld! (eenzijdig, links), misselijk in vlagen, walgen bij bepaalde geuren, negatieve test (duh... maar veel te ongeduldig ) en onrustige darmen - Dag 5 dpo: 1x sliertje slijmerig bloedverlies en 1x wat roze afscheiding (wat zou dat zijn? ) - Dag 6 dpo: onrustige darmen, prikkelbaar to the max, menstruatiekrampen, witverlies, misselijk in vlagen, koffie nog steeds niet uit te staan, walgen bij bepaalde geuren, sinds vandaag constant "trekkende" steekjes links in baarmoeder (meer naar het midden dan de eisprong) - Dag 7 dpo: redelijk rustig, wel af en toe wattig in het hoofd/duizelig en 1x een steek van beneden gevoeld Of tja... zou het toch mijn menstruatie zijn die zich wat eerder aankondigt? Mijn NOD zou 21 december moeten zijn. Alvast bedankt voor de reacties!
Sorry ik moest even lachen om de titel ik kende de term niet echt maar snapte m wel. Ik heb er geen ervaring mee maar je kan wel degelijk zwanger worden ervan, in voorvocht zitten ook wel zwemmers. Het is niet bepald goed anticonceptie zegmaar, maar dat vinden jullie niet erg! Mooizo. Voor de rest zou ik jezelf niet meteen gek maken. Symptomen kunnen er zijn, maar je kan ook griepig zijn, je kan je eisprong hebben gevoeld maar je kunt ook bij wijze van iets verkeerds gegeten hebben waardoor je onrustige darmen hebt Wel spannend als het zo mag zijn, nog even afwachten en dan testen zou ik zeggen!
Wij hebben onze dochter op deze manier gekregen...er kunnen idd zwemmertjes in de vocht zitten. Geen veilige optie als je NIET zwanger wilt worden. Maar ik begrijp dat jullie dat juist willen?
De symptomen opzich zeggen nog niet zoveel aangezien je elke dat iets anders hebt en het niet echt aanhoudend is. Sowieso is 0dpo tot 7dpo je progesteron wat stijgt en voor allerlei kwaaltjes kan zorgen, dus er is niks met zekerheid te zeggen. Denk dat je pas echt kan gaan hopen als je bepaalde symptomen rond je NOD voelt en overtijd raakt, voor die tijd is het gokken...
Je eisprong voel je geen 4 dagen.. Hoe ben je achter je eisprong gekomen? Temperaturen? Ovulatie testen? Wat je voelt is waarschijnlijk de groei van je eitje. Dat kan een paar dagen duren. 0 dpo bestaat ook niet. Dpo = days past ovulation. Een innesteling vindt plaats tussen 5 en 11 dpo ongeveer. Sls je symptomen van een zwangerschsp komen maak je hcg aan en zou je positief moeten testen. Besef wel dat de kans klein is op jullie manier.
Exact dat dus. Scheelt mij weer typen. Na innesteling kun je pas zwangerschapssymptomen opmerken, wat veroorzaakt wordt door HCG. Het hormoon Progesteron wat je standaard aanmaakt na eisprong kan overigens dezelfde klachten geven! Verder voelen de meeste vrouwen niks bijzonders in de ronde dat ze zwanger bleken, terwijl ze alle andere rondes van alles meenden te voelen wat uiteindelijk niks met ern zwangerschap van doen had. Bij de meeste vrouwen ontstaan de klachten ook pas vanaf week 6 van de zwangerschap. Men denkt altijd maar dat je bepaalde symptomen moet hebben om zwanger te kunnen zijn, maar sterker nog, dat hoeft niet eens! Maar heel belangrijk: heb je ovulatietesten gebruikt en wanneer was je ovulatietest positief? Heb je getemperatuurd en heb je een temperatuurkaartje? Of heb je je eisprong berekend naar aanleiding van ern app, kalender, calculator of ben gewoon van je cyclus uitgegaan? Heb je een regelmatige cyclus en hoe lang duurden je laatste cyclussen?
heel simpel, met deze methode kun je zeker zwanger raken... mijn advies: doe een test... als je niet zwanger wilt raken, gebruik dan gewoon anticonceptie... zingen voor de kerk uitgaan heeft totaal geen nut, gezien je daar ook zaadcellen in hebt zitten... je hebt er maar 1 nodig, snap niet goed waarom je dan alsnog voor deze methode kiest? ergens wil je het niet, ergens wel? dan zou ik zeggen, ga er gewoon voor als het toch welkom is
Heb je al getest? Of wanneer wil je een test doen? Ben nu toch wel benieuwd of de zwemmers hard heb gezwommen
Hoi Pluis90, Hier een zelfde verhaal hoor dus ik begrijp je goed. Onze dochter is nu bijna 1 jaar. Op zich zou het niet erg zijn als ik nu weer zwanger wordt (ook mijn man vindt dat niet erg), maar als we het nog even kunnen rekken dan vindt hij het ook best (aangezien onze dochter nog niet kan lopen etc). Ik ben ook iedere maand wel benieuwd hoe groot de kans is dat ik zwanger ben. Mijn man is vrij ervaren dus weet wel wanneer hij moet terug trekken zeg maar. Soms lees je dat als de man voor de seks heeft geplast en op tijd terug trekt, dat de kans op een zwangerschap dan nihil is. Wij hebben het ook op de dag van mijn eisprong gedaan en tot nu toe ben ik er nog niet zwanger van geworden. Als er andere ervaringen zijn dan hoor ik het uiteraard ook graag
Misschien een beetje bot, maar ik denk dan, je wilt het nu wel of je wilt het nu niet. Je wordt toch sowieso verrast als je zwanger blijkt te zijn? Waarom zo moeilijk doen. Ik weet bijna zeker dat je iedere maand toch in spanning afwacht of je ongesteld wordt of niet.
Mijn cyclus houd ik inderdaad bij met een app. Ik heb een regelmatige cyclus van 27-28 dagen. Het voelen van een eitje begint bij mij áltijd op dat punt waar de app dat ook aangeeft (en dan voel ik het dus een aantal dagen, dus is dat het groeien wat hierboven ook is beschreven door iemand). Eigenlijk is het nog steeds te vroeg om te testen, maar stiekem heb ik gister (5 dagen voor NOD) toch weer even getest. Deze was negatief. Waarschijnlijk wist mijn vriend zich heel goed te beheersen Over zaadcellen in voorvocht: ik heb al meerdere keren gelezen dat in puur voorvocht niet noodzakelijk zaadcellen zitten. Dit zou wel kunnen, als de man net daarvoor al eens heeft geëjaculeerd zonder daarna te hebben geplast. Dat was bij ons in ieder geval niet aan de orde.
Dan komen de klachten die je hebt in ieder geval niet van een zwangerschap. Waarschijnlijk heb je een griepje onder de leden of is het toch de progesteron na je eisprong wat je klachten veroorzaakte.
Met dit verhaal is je eisprong op jou genoemde 5dpo.. het groeien van je eitje kan je alleen VOOR je eisprong voelen.. dus alle klachten van 0 tot 5 dpo zijn van een griepje o.i.d. Het sliertje bloedverlies zou dan een ovulatiebloeding kunnen zijn en jou dag 6 en dag 7 dpo, wat dan 1 en 2 dpo zijn, kan komen door progesteron of dat je er zo mee bezig bent (geloof me, na 4 jaar proberen weet ik zeker dat dat invloed heeft). En je hebt getest op 1 dag na je eisprong dat is sowieso negatief. Ik zou rustig afwachten tot je NOD en mocht je niet ongesteld worden na een weekje nog eens testen. En verder is een app en je gevoel het minst betrouwbaar, dus als je wilt weten wanneer je ovuleerd, zou ik gaan temperaturen. succes met wachten!
Ja de volgende cyclus ga ik temperaturen, ben nu ook erg nieuwsgierig. @ pandavliegen; tja ik geloof zeker dat het invloed heeft op de ervaren klachten als je er teveel mee bezig bent. Heb er ook wel lekker over zitten malen. Alles wat je normaal ook hebt en dan geen aandacht aan besteed, zie je ineens als zwangerschapssymptoom. Raar maar waar Ik houd het erop dat ik nu inderdaad niet zwanger ben. Mocht dit binnenkort anders zijn, dan sluit ik aan bij een ander forumonderwerp
Als je verrast wil worden en geen grote haast hebt, zou ik gewoon seks hebben en niet aan temperaturen enzo beginnen
Ik moest aan sheldon denken bij de titel van het onderwerp.hahaha leuk, Wat eerder al gezegd is. Jullie willen verrast worden dus niet zo moeilijk doen. Gewoon all the way, als het gelijk raak is behoren jullie tot het selecte groepje mensen die daar heel veel geluk in hebben. Dus geen moeilijk voortijdigdekerkuit gedoe. Gewoon lekker laten gaan en genieten.
Amen! Enig puntje wat ik me kan bedenken waarom je zou gaan temperaturen, is om te berekenen wanneer je je eisprong hebt en dan dus juist GEEN sex te hebben. Maar jullie willen verrast worden, dus waarom zou je in godsnaam gaan temperaturen?
beetje onzin allemaal inderdaad. of je gaat ervoor, of ga er dan niet voor en gebruik gewoon anticonceptie... maarja waarom makkelijk doen als je ook moeilijk kan doen
dat is dus onzin... snap echt niet waar je mee bezig bent? wil je nou wel of niet? we hebben het hier wel over een leventje he... enne jouw theorie heb ik hier vaak genoeg fout zien gaan, dus dat werkt echt niet...