Ervaringen Cuypers&Cuypers

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Emma1995, 13 sep 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    Hi!

    vorige week maandag had ik een intake gesprek met dokter Scholtes en voelde me erg gehoord.

    wij hebben besloten om de overstap te maken en hebben er gek hgek genoeg zin in. In november hebben we bespreking behandelplan en dan mogen we wss ook starten met ivf. Ik ben er benieuwd naar positieve ervaringsverhalen omdat ik het een beetje spannend vind.
     
  2. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Hai!
    Ik kan je niet helpen aan verhalen over C&C maar ik heb volgende week wel een intake via skype bij c&c dus we zitten wel in hetzelfde schuitje! Fijn dat je er een goed gevoel bij had dat hoop ik ook te krijgen! Moeten er nog onderzoeken bij je worden gedaan? Waarom pas in november je behandelplan bespreken, is de wachttijd zo lang?
     
  3. Meauxmeaus

    Meauxmeaus Actief lid

    4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    Wat fijn! Hier geen ervaring maar gehoord worden is al zo waardevol en ontbreekt zo vaak in deze trajecten
     
  4. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Wij zijn daar in behandeling. Nu bezig met de eerste icsi daar. Ervaar het allemaal als heel fijn en prettig.

    wat ik minder vind is dat ze het de laatste tijd enorm druk hebben gekregen waardoor je tussendoor heel lang moet wachten. Dat is in een normaal ziekenhuis vaak ook zo, maar hier helaas ook dus.
     
  5. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    ja ik denk wel dat je een goed gevoel gaat krijgen! Ja wachttijden zijn lang dus hou daar wel rekening mee. Opzich niet zo raar door Corona en vakantieperiode. Ik Nederland zijn de wachttijden ook erg lang. Ik heb het ervoor over. Ik heb bloedonderzoek gehad en volgendedweek hoor ik de uitkomst en zal de arts het bespreken per mail en daarna gaan ze kijken of aan de hand van bloedonderzoek nog andere onderzoeken nodig zijn( denk ik)
     
  6. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    ja helaas is het niet leuk, maar ik bij het vumc waar ik zit is het ook druk. er wordt per iui behandeling gekeken of je wordt geholpen en vorige maand werd ik dus niet geholpen. Dat deed zeer, maar ik begreep het Corona virus en vakantieperiode. In die tijden dat geen enkele behandeling doorging heb ik mezelf beloofd dat ik het niet van vanzelfsprekend meer ga zien dat ik vruchtbaarheidsbehandelingen krijg. Daarnaast was het zo dat ik in hu vumc soms half jaar geen arts sprak die even wilde evalueren. Als ik er zelf niet om vroeg sprak ik niemand. Dus het is allemaal beetje dubbel.
     
  7. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    Ja in Nederland is het zeker niet beter. Toen ik bij Cuypers begon voor de vooronderzoeken was t nog niet zo druk, door Corona is t wel heel veel drukker geworden, dat is jammer, maar kwaliteit blijft het aller belangrijkste dus daar ga ik ook gewoon voor. Helaas hoort t wachten er bij.
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  8. Parel30

    Parel30 Fanatiek lid

    30 mrt 2019
    1.120
    1.283
    113
    Vrouw
    Dat zou heel fijn zijn!! Heb je het bloedonderzoek daar moeten doen, of gewoon in een zh in NL? Op zich vind ik, als ze me willen behandelen, de wachttijden niet zo erg, je bent dan wel ergens mee bezig en je hebt iets in het vooruitzicht. En daarnaast, na 1,5 jr in de mmm is de hormoonloze periode ook wel even fijn!! Hoeveel pogingen heb jij al gehad?
     
  9. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113

    Ja precies het hoort erbij dat is beetje het traject. Dat maakt het zo zwaar.. ik zie dat je al een keer zwanger bent geworden via icsi! Hoe is zo een traject? Ik heb tot nu alleen iui gehad en ben echt wel zenuwachtig. Ik ben benieuwd of eerste tp gat lukken Maja goed dat weet je allemaal niet
     
  10. Emma1995

    Emma1995 Fanatiek lid

    17 nov 2018
    1.188
    796
    113
    nee ik moest helemaal naar Duitsland, dus mocht vroeg opstaan. Maar goed heb het er echt voor over. Ik heb tot nu toe, 1 operatie gehad en 3 iui gehad en nu wachten tot november( 3 maanden rust) maar tijdens Corona zoal s vele ook 3 maanden rust.
     
    Parel30 vindt dit leuk.
  11. Clueless01

    Clueless01 Fanatiek lid

    28 jun 2016
    2.362
    1.779
    113
    ik ben zwanger geworden van de eerste verse terugplaatsing. Daarna twee keer cryo maar niet gelukt.
    Ik vind t traject best wel zwaar, zeker als t niet in een keer lukt. Telkens die teleurstelling, zelfde als met iui denk ik..
     
    Emma1995 vindt dit leuk.
  12. Meauxmeaus

    Meauxmeaus Actief lid

    4 jan 2020
    157
    109
    43
    Vrouw
    hier zelfde ervaring wat het vu betreft, het voelt zo lopende band werk en je spreekt inderdaad niemand
     
  13. Nena84

    Nena84 Bekend lid

    6 mrt 2019
    811
    348
    63
    Vrouw
    Ik loop al een jaar bij Cuypers en het is heel fijn daar. Ik heb zelf niet zo'n last van de drukte, denk dat dat meer voor nieuwe patiënten geldt.

    Er is een verborgen Facebook groep waar je met andere patiënten van Cuypers in contact kunt komen. Als je hier de link van wilt, stuur me even een PB.

    Broer en zus Cuypers zijn vriendelijke, betrokken artsen met heel veel kennis. Beslissingen worden altijd samen met de patiënt genomen waardoor je zelf de regie voelt over je eigen traject. Ook is er veel meer mogelijk aan medicatie en onderzoeken in Duitsland en is het eigenlijk gewoon 100x beter dan in Nederland als je het mij vraagt.
     
  14. Cela2019

    Cela2019 Lid

    3 okt 2019
    6
    0
    1
    Vrouw
    Hoi allemaal,
    Wij hebben in februari een intakegesprek bij Cuypers en Cuypers. Niet omdat we niet tevreden zijn met het zhuis in NL, maar omdat er bij C&C extra onderzoek kan worden gedaan naar de kwaliteit van sperma - fragmentatie en DNA kwaliteit etc. Een eerdere IVF poging is mislukt (in NL) en we hopen dat tegen te gaan door dit te laten onderzoeken en eventueel behandelen. Ik vind het jammer dat het nog even wachten is op de afspraak, ben erg benieuwd naar hun gedachten over de behandeling. Ik hoor graag hoe het bevalt bij jullie! En hopelijk komt er eerder een plek vrij voor ons.
    Liefs Cela
     
  15. Do1981

    Do1981 VIP lid

    9 dec 2016
    5.483
    3.341
    113
    Dat is lang wachten zeg. Is er eerder geen plek vrij? Dan is de wachttijd nu echt mega als dat zo is.

    Ik heb in mei/juni een intake en onderzoek gehad en toen was wachttijd volgens mij 3-4 weken.

    Bij mij overigens aanvullende zaken uit gekomen. Was ook niet erg ontevreden over nl, beetje wel dat hier zo aan de protocollen wordt vastgehouden. Maar onderzoek daar heeft me wel weer verder geholpen. En intake was ook erg prettig
     
  16. msm

    msm Actief lid

    31 okt 2020
    101
    43
    28
    Vrouw
    Hoi!

    Cuypers en Cuypers voelen als een warm bad, je word eindelijk gehoord en er wordt meer onderzoek gedaan.

    Maar ik ben niet alleen maar positief, de wachttijden op afspraken voor evaluaties zijn echt enorm lang (2 tot 3 maanden), dit is ook voor de bespreking van je behandelplan (nadat je dus de onderzoeken hebt gehad), ook moet je sommige dingen zelf betalen en loopt best snel op, vond ik niet erg maar wel goed om rekening mee te houden. Toen ik naar C&C ging waren er alleen maar positieve reacties en dit viel mij toch vies tegen en ik had dit graag vooraf geweten, vandaar niet alleen maar een positieve reactie.
     

Deel Deze Pagina